Goodbye Gay Meadow mei 2007

Gestart door Sebastiaan_W, apr 05, 2008, 08:58:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

Voor vertrek

Aangezien mijn vriendin een gepassioneerd voetballiefhebster is, maar nog nooit een wedstrijd heeft bezocht in Engeland besloot ik haar te verrassen. In eerste instantie had ik het idee om er een lang weekend Londen van te maken en op zaterdag naar Charlton Athletic tegen de Spurs te gaan en dan op zondag de wedstrijd Luton Town - Sunderland of Colchester United - Crystal Palace te bezoeken.

Gelukkig had ik nog geen tickets geboekt, want ik werd erop geattendeerd dat de wedstrijd tussen Charlton en de Spurs door Sky Sports was verplaatst naar de maandagavond. Tsja... Wat nu, ik had al beloofd dat we naar Londen zouden gaan, maar daar waren niet echt andere interessante opties voor de zaterdag. Dus toch maar even verder gekeken en uiteindelijk viel mijn oog op Shrewsbury. Die zouden op 5 mei haar officiële afscheidswedstrijd spelen op Gay Meadow, ondanks dat ze nog een zeer grote kans hadden om de play-offs te halen(wat ze uiteindelijk ook deden).

Aangezien me dit toch wel iets speciaals leek, heb ik meteen naar Shrewsbury gebeld en het was geen probleem om aan kaarten te komen. Na het geven van mijn gegevens werd me toegezegd dat de kaarten naar mijn huis zouden worden gestuurd. Vervolgens 2 vliegtickets geboekt, een hotel in het centrum van Birmingham geregeld en kaarten voor de wedstrijd WBA - Barnsley, welke op zondag gespeeld zou worden.

3 dagen na het telefoontje aan Shrewsbury lagen de 2 entreebewijzen op de deurmat en was alles in kannen en kruiken en waren we klaar voor ons weekendje Birmingham.

Het weekend

vrijdag 04/05/07

Op vrijdagochtend werden we opgehaald door mijn broertje die ons naar Schiphol zou brengen. De reis er naartoe, het inchecken op Schiphol en de vlucht naar Birmingham verliepen zeer voortvarend en we hadden ook geen vertraging. Aangekomen op Birmingham Airport was het een paar minuten wachten op onze tassen en pakte we de monorail die ons naar station Birmingham International Aiport zou brengen. Aldaar kaartjes gekocht en we konden zo in de trein springen die ons naar Birmingham New Street zou brengen.

Op het station New Street een taxi gepakt naar ons hotel, die bleek op 5 minuten loopafstand van het station te zitten, maar je moet ook maar net weten waar die zit. Omdat we erg vroeg bij het hotel waren hebben we onze tassen in het bagagehok gezet en zijn we het centrum ingegaan. Daar wat rondgelopen en toen besloten we om de trein te pakken naar Stratford-upon-Avon. Dit stadje, dat haar bekendheid geniet vanwege Shakespeare, ligt op 45 minuten met de trein van Birmingham. Dit stadje is een beetje vergelijkbaar met Volendam. Wordt ook zo commercieel uitgebuit, alleen hebben ze in Stratford geen leuke dijk met gezellige kroegen. Na hier wat rond gebanjerd te hebben gingen we weer terug richting ons hotel in Birmingham, want de volgende dag wilde we op tijd in Shrewsbury zijn.


Stratford-upon-Avon, het huis van Shakespeare


Haventje in Stratford-upon-Avon


Stratford-upon_Avon

zaterdag 05/05/07 Shrewsbury Town v Grimsby Town

Op zaterdag waren we er op tijd uit en maakten we ons klaar om op deze stralende dag naar Shrewsbury af te reizen. Op Birmingham New Street pakten we de sneltrein van half elf naar Shrewsbury. Deze treinreis zou nog geen uurtje moeten duren, maar op het eerste station, Wolverhampton, bleven we staan. Na een kwartier kregen we te horen dat één van de deuren defect was en een kleine 5 minuten later werd er omgeroepen dat de reizigers naar Shrewsbury zich beter naar een ander perron konden haasten waar de stoptrein naar Shrewsbury binnen zou komen. Zoals velen in de trein deden wij dit ook en met een kleine 3 kwartier vertraging kwamen we aan op het station van Shrewsbury.


Station van Shrewsbury

En wat is dit een prachtig stadje zeg, persoonlijk vind ik dit een mooier en leuker stadje dan Stratford-upon-Avon. Na onze hongerige maagjes gestild te hebben in één van de restaurantjes liepen we verder richting het stadion. Na een wandeling van een klein kwartiertje zagen we Gay Meadow liggen.


Shrewsbury


Shrewsbury



Ondanks het vroege tijdstip, we waren rond 1 uur bij het stadion, was het er al erg druk. Na een programmaboek en een speldje te hebben gekocht gingen we het stadion in om te genieten van het zonnetje en het stadion. Wij zouden deze wedstrijd volgen vanaf The Stations End. Dit is de staantribune aan de noordkant en normaal is dit het uitvak voor de gasten, maar op verzoek van Shrewsbury nam Grimsby Town alleen de kaarten af voor de zittribune.



Dat wij de tribune opkwamen was het al vrij druk in het stadion en ver voor de wedstrijd was het stadion al nagenoeg vol. Dit was dus om een groot aantal oud-spelers(vanaf 1946) te eren die om klokslag 2 uur een ereronde op het veld liepen. Ook het vak met de Grimsby supporters was zeer goed gevuld, ondanks dat ze al uitgespeeld waren.









Na nog wat officiële plechtigheden kon om 3 uur dan de wedstrijd beginnen. Shrewsbury was nog niet geheel zeker van de play-offs en ging voor de overwinning, maar dat gold ook voor Grimsby, ondanks dat ze buiten de winstpremie niks meer te winnen of te verliezen hadden.


één van de oud-spelers


Uiteraard worden er ook enkele oud-spelers geïnterviewd


De dames van Grimsby Town TV in het midden, nu nog zittend in het uitvak


klok in het stadion

Shrewsbury speelde vrij nerveus en onrustig in de eerste helft, maar kreeg in de openingsfase de beste kansen. Door het nerveuze spel van Shrewsbury kreeg Grimsby ook een paar goede kansen en in de 29ste minuut was het raak, 0-1 voor Grimsby door Taylor. Het stadion was meteen stil en met deze stand gingen de heren de rust in.


Uitvak na de 0-1

In de 2de helft ging Shrewsbury op jacht naar de gelijkmaker, maar Grimsby had op dat weinig te vrezen, want Shrewsbury creëerde amper een gevaarlijke kans. Na ruim een uur spelen viel een speler van Shrewsbury in het strafschopgebied van Grimsby en de scheidsrechter gaf een strafschop. Dit was echt een cadeautje en Davies maakte dankbaar gebruik van dit presentje hij schoot de strafschop feilloos binnen, 1-1.


wedstrijdmoment

Het publiek in het stadion ging er weer goed voor zitten en Shrewsbury ging op jacht naar meer. Zo brak er een mooie fase aan, want Grimsby ging ook voor de winst. Een kwartier voor tijd kwam wist de thuisploeg het net te vinden na een kopbal van Langmead, 2-1. Het stadion uitzinnig, want de play-offs waren veilig gesteld.

Vlak voor de 2-1 kreeg John McDermott van Grimsby Town nog een publiekswissel en een staande ovatie op Gay Meadow. Dit was de laatste wedstrijd van zijn voetbalcarriëre en gedurende zijn gehele voetballoopbaan heeft hij voor The Mariners gespeeld. In totaal heeft hij 754 wedstrijden voor Grimsby gespeeld, waarvan 647 League games. Hiermee heeft hij het clubrecord van meest gespeelde wedstrijden in handen en is hij één van de 17 voetballers die meer dan 600 League games voor één club heeft gespeeld.


de dame van Grimsby Town TV, geeft tijdens de wedstrijd commentaar op het veld.

Na de 2-1 gaf Grimsby zich echter niet gewonnen en werd het voor de Shrewsbury supporters nog een benauwd laatste kwartiertje voor de thuissupporters op Gay Meadow. Grimsby zette Shrewsbury onder druk en de minuten tikte langzaam weg. In blessuretijd kreeg Shrewsbury een prachtige mogelijkheid om de wedstrijd in het slot te gooien, maar door een knappe redding van de keeper van Grimsby bleven de Mariners in de race. In de 3de minuut van de blessuretijd kreeg Grimsby een corner en deze bal werd weer tot een corner verwerkt. Uit deze corner wist Grimsby de gelijkmaker te scoren en stond de 2-2 op het scorebord. Vervolgens werd de wedstrijd meteen afgefloten en was het voor het thuispubliek wachten op de uitslagen van de andere wedstrijden. Al snel kwam het verlossende woord uit de speakers dat Shrewsbury zich geplaatst had voor de play-offs. Na dit nieuws zijn wij weer rustig aan naar het station gelopen en hebben de trein richting Birmingham gepakt.


Keeper van Grimsby mee met de corner, uit deze corner wordt ook de 2-2 gemaakt


de spelers van Grimsby waren uitzinnig


net als de aanhang van The Mariners


Een sportieve Grimsby supporter die Shrewsbury veel succes wenst in de play-offs

Mijn vriendin heeft erg genoten van haar eerste wedstrijd in Engeland. Het weer zat mee, de wedstrijd was spannend en er zat een speciaal tintje aan deze wedstrijd, dus dat werkte natuurlijk allemaal mee en ze keek al uit naar de confrontatie tussen WBA en Barnsley.



Zondag 06/05/07 WBA - Barnsley

Zondagochtend moesten we vroeg uit de veren, omdat deze wedstrijd al om 1 uur zou beginnen. Na een korte treinrit en een korte wandeling waren we weer lekker op tijd bij het stadion, waar het al redelijk druk was. Barnsley had zich al veilig gespeeld, maar toch hadden ze een aardige aanhang meegenomen naar The Hawtorns. De supporters van The Tykes lieten ook vocaal merken dat ze al veilig waren.


De Barnsley aanhang

In het stadion was het ook al redelijk druk en wij zochten onze plekken ook op op de tribunes. De wedstrijd zouden we volgen vanaf Halfords Lane Stand. We zaten ongeveer op de middenlijn, alleen was de beenruimte een verschrikking.


The Smethwick End


East Stand


Birmingham Road End

De beenruimte was snel vergeten door de show die WBA weggaf, na 90 minuten was het 7-0 voor WBA. Dankzij de keeper van Barsnley bleef de schade beperkt, anders hadden het wel eens dubbele cijfers kunnen worden. De Barnsley supporters deerde het nauwelijks wat en bleven vrolijk zingen dat ze volgend seizoen weer in de Championship uitkomen. Ik heb ze afgelopen seizoen 2x gezien, maar mij verbaasd het ook!


7-0


Enkele tientallen gingen nog het veld op



Na de wedstrijd zijn we weer het centrum ingegaan en hebben we nog een tijdje in een pub gezeten en hebben we wat gegeten.


Weer richting Birmingham

Op maandag gingen we weer terug naar Nederland. De terugreis verliep ook zeer voortvarend en tegen het eind van de middag waren we weer bij mij thuis.


Ska P 187

Apart om zo´n afscheidswedstrijd mee te maken. Heb het 1 keer meegemaakt met La Condomina in Murcia.
Wat gaan ze met het oude stadion doen? Afbreken en woningen of iets originelers?

Joost

Citaat van: Ska P 187 op sep 18, 2008, 22:15:57
Apart om zo´n afscheidswedstrijd mee te maken. Heb het 1 keer meegemaakt met La Condomina in Murcia.
Wat gaan ze met het oude stadion doen? Afbreken en woningen of iets originelers?

Het is allang gesloopt.