The end of Hyde United

Gestart door hgrm, sep 30, 2009, 09:59:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Nog geen jaar geleden, op Boxing Day 2008, bezochten TeeZee en ik de wedstrijd Hyde United - Stalybridge Celtic in het charmante Ewans Field-stadionnetje.
Nu lijkt het er op dat het laatste uur voor de club onder de rook van Manchester heeft geslagen. Een schuld van 120000 pond is voor de rechter reden om het faillisement uit te spreken. Wellicht dat een hoger beroep nog kan helpen, anders is het afgelopen voor Hyde, op zijn minst in de huidige vorm.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Bij Hyde zag ik de allerleukste pot in Engeland tot op heden. Hopelijk redden ze het nog, die collecte bij Man City v West Ham zou toch genoeg moeten hebben opgeleverd?

Ik snap sowieso niet waarom al die clubs een belastingschuld opbouwen, die gasten zijn onverbiddelijk en sluiten de boel gewoon.

hgrm

Kwestie van boven je stand leven. Het is inherent aan het voetbal en zeker aan het Engelse systeem. In Nederland en Duitsland zijn de meeste clubs verenigingen, zodat de ALV het bestuur controlleert en ter verantwoording roept. In Engeland zijn de meeste clubs BV's, zodat de grootaandeelhouder/eigenaar alle macht naar zich toe kan trekken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

En ook Hyde United overleeft " gewoon" zoals de meeste voetbalclubs in een dergelijke situatie? Ze spelen vrolijk verder in de Conference North.