Vergane glorie in de VI van deze week

Gestart door TeeZee, jan 09, 2008, 18:14:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TeeZee

VI 2/2008

Deze week in VI een aantal pagina's over vroegere stadions waarin betaald voetbal gespeeld is. De verhalen worden niet alleen gelardeerd met foto's van vroeger, maar ook foto's van hoe de bewuste plekken er op dit moment uitzien.

Enkele stadions die aan de orde komen: Nieuw Monnikenhuizen, het Diekman, De Meer en De Beatrixstraat.

Een reden om de VI te kopen, naast het feit dat de VI dit seizoen steeds meer op de nostalgische tour gaat en er vaak leuke verhalen in staan.

Joost

Het viel mij enigszins tegen. Overal was een supergezellige kantine.

TeeZee

Citaat van: Joost op jan 09, 2008, 19:29:01
Het viel mij enigszins tegen. Overal was een supergezellige kantine.
Lijkt me ietwat gechargeerd. Het zijn geen diepgaande artikelen, maar er is niks mis mee in mijn ogen. Het zijn leuk leesbare informatieve stukjes. Foto van toen, foto van nu. Prima. Ik zou iets dergelijks graag zien op de DSG.

Sebastiaan_W

Persoonlijk vond ik alleen de foto van "De Kraal" mooi vond. Voor de rest wat actiefoto's waar je niet goed kon zien hoe het stadion er vroeger uitzag.

De nostalgische verhalen zijn een beetje een goedmakertje voor het stopzetten van de nummer 14. Erg jammer dat zo'n soort blad het niet red in Nederland.

TeeZee

Ik denk inderdaad dat het artikelen zijn die nog op de plank lagen voor Nummer 14. Vandaar dat er de laatste weken in VI redelijk wat lezenswaardige verhalen verschijnen. Ben benieuwd hoe lang dat nog duurt.

Joost

Citaat van: Albion op jan 10, 2008, 12:47:11
Citaat van: Joost op jan 09, 2008, 19:29:01
Het viel mij enigszins tegen. Overal was een supergezellige kantine.
Lijkt me ietwat gechargeerd. Het zijn geen diepgaande artikelen, maar er is niks mis mee in mijn ogen. Het zijn leuk leesbare informatieve stukjes. Foto van toen, foto van nu. Prima. Ik zou iets dergelijks graag zien op de DSG.

Over de tekst weinig verkeerds maar ik vond het fotomateriaal zo matig. De kleine foto van de Kraal was mooi, vooral omdat ik hem zelf nog niet kende. Bij de andere stadions had je geen idee hoe het er vroeger uitzag.

AthleticHolanda

Sinds een paar weken weer 'vergane glorie' artikels, ditmaal over clubs. Niets meer dan wat geschiedenis en de huidige situatie, maar toch best leuk om te lezen.

Tot nu toe kwamen Real Sociedad, Leeds United, Royal Antwerp FC en (deze week) Fortuna Düsseldorf aan bod. Ben benieuwd naar wat nog komen gaat.

spons

Citaat van: AthleticHolanda op jan 21, 2009, 13:40:22
Sinds een paar weken weer 'vergane glorie' artikels, ditmaal over clubs. Niets meer dan wat geschiedenis en de huidige situatie, maar toch best leuk om te lezen.

Tot nu toe kwamen Real Sociedad, Leeds United, Royal Antwerp FC en (deze week) Fortuna Düsseldorf aan bod. Ben benieuwd naar wat nog komen gaat.

om er een paar voor te zijn zal ik het zelf maar zeggen : Feyenoord ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Stadionhopper

Nottingham Forest, Lokomotive Leipzig, Dynamo Dresden, Dukla Praag
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Maroboduus

Citaat van: witte leeuw op jan 10, 2008, 16:30:27
De nostalgische verhalen zijn een beetje een goedmakertje voor het stopzetten van de nummer 14. Erg jammer dat zo'n soort blad het niet red in Nederland.

Wat ik persoonlijk veel erger vind en vond is het feit dat VI indertijd de JOHAN moedwillig naar de verdoemmenis heeft geholpen. Nummer 14 heeft nooit het niveau van JOHAN gehaald. Inderdaad erg tragisch dat er in Nederland geen markt voor dergelijke bladen schijnt te zijn. Misschien moeten wij als échte liefhebbers eens een dergelijk initiatief op poten zetten?:-)

Houseman

Ik heb inderdaad nooit een Nr. 14 gekocht, puur omdat het opgezet was om JOHAN uit de markt te drukken. Ik heb hier alle jaargangen JOHAN compleet in de kast staan. Heerlijk blad was dat.