Plannen voor de nabije toekomst

Gestart door TeeZee, okt 14, 2007, 08:55:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Rinus A.

Citaat van: TeeZee op mei 08, 2008, 16:28:55
Han heeft in een vergaan verleden ooit een topic geplaatst over de Continentals, waar Peter volgens mij ook deel van uitmaakte. Hele fascinerende verhalen, over het groundhoppen in de 80's toen internet nog geen gemeengoed was. Eigenlijk zijn wij van de "nieuwe" (internet)generatie gewoon mietjes. Allemaal. Als beloning kregen de oude rotten dan wel al die oude bakken te zien. Een van de minder aansprekende dingen was het stringente groepsgebeuren met verplichte reizen en kostuums, al begreep ik dat er ook zat continentals waren die hun eigen weg gingen.

Die nu oude rotten zagen indertijd wat nu oude bakken zijn, maar die oude rotten waren toen gewoon jonge kerels in nieuwe bakken...net als de huidige generatie groundhoppers. Het Eiland was in die tijd nog wel wat exotischer voor de voetbalfan dan nu het geval is, de bakermat is geheel ontgonnen.

TeeZee

Jonge kerels: akkoord, nieuwe bakken: dat lijkt me niet. Ik heb foto's gezien van Bloomfield Road, Elm Park, Leeds Road, Burnden Park, Roker Park, et cetera. Dat was allemaal nog erg old skool. Dat de bakermat vrijwel geheel ontgonnen is ben ik dan weer wel met je eens. Maar toch wil ik het allemaal met eigen ogen gezien hebben. De 92 is nog slechts een kwestie van tijd, daarna stort ik me volledig op non-league, Schotland, Wales en Ierland.

hgrm

Elke generatie zal wat te klagen hebben gehad. Die grote tribune op Elland Road die wij nu zo mooi en karakteristiek vinden, zal toen hij -nog niet zo heel lang geleden- gebouwd werd, ook verfoeid zijn. En in de jaren 70 zal met ook op Loftus Road gescholden hebben, terwijl we het nu stadion vinden met karakter typische Englishness...

Wat betreft die 92: voor mij wordt het steeds minder een doel op zich. Zeker nu de krenten steeds meer uit de pap zijn gesnoept. Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat ik geld en -veel kostbaarder- vrije tijd ga investeren in een trip die me van de Darlington Arena via de Riverside en Keepmooth (sp?) naar het Saint Mary's leidt. Dan ga ik toch tien keer liever naar een leuk non-league stadion of naar Schotland o.i.d.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Rinus A.

Citaat van: hgrm op mei 08, 2008, 22:54:14
Elke generatie zal wat te klagen hebben gehad. Die grote tribune op Elland Road die wij nu zo mooi en karakteristiek vinden, zal toen hij -nog niet zo heel lang geleden- gebouwd werd, ook verfoeid zijn. En in de jaren 70 zal met ook op Loftus Road gescholden hebben, terwijl we het nu stadion vinden met karakter typische Englishness...

Over scheldpartijen bij de Hoops gesproken....Flavio had afgelopen weekend groot nieuws aangekondigd rond de wedstrijd. Iedereen vol verwachting over een trainer, speler of stadion...komen ze met een heel goor nieuw logo!

Hugo

Citaat van: Joost op mei 08, 2008, 13:19:19
Die dubbel op zaterdag gaan we wel doen.

De laatste thuiswedstrijd van Rochdale in League Two meemaken, das history!

Hugo

Citaat van: hgrm op apr 04, 2008, 00:23:24
Ik heb m'n pinkstertrip bijna rond:

10 mei 15.30 KSC-Bochum (als Bochum een beetje meewerkt, anders FSV Frankfurt-St. Kickers)
10 mei 20.00 Strassburg-Caen
11 mei 14.00 Offenbach-Hoffenheim
12 mei 14.00 SW Essen-Kleve

Offenbach - Hoffenheim gaat een spannende partij worden.Offenbach in zwaar degradatieverkeer en Dietmar Hopp FC kan nog promoveren. KA - BO gaat, helaas, nergens meer over.

TeeZee

Ik lees enthousiaste geluiden via de sms over Caen - Strassbourg van hgrm. Ik ben dus erg benieuwd naar een uitgebreid verslag.

HJanneman

29-05-08 is de datum van mijn eerste wedstrijd aan de overkant van het kanaal, het beloofde land, zoals het door velen genoemd wordt.
De plaats van handelen lijkt me één van de meest sfeervolle plekken om het groundhoppen in het beloofde land te beginnen: Craven Cottage.
The Republic of Ireland speelt dan een oefenwedstrijd tegen Colombia(mijn vriendin is van Colombiaanse komaf).
Ik had haar beloofd om haar een keer mee te nemen naar een wedstrijd van Colombia, als ze 'in de buurt' zouden spelen en nu Colombia ook nog eens op Craven Cottage gaat spelen(voor mij één van de mooiste stadions van het premiership, zeker nu Arsenal niet meer op Highbury speelt)was het voor mij duidelijk dat we er naartoe moesten gaan.
Ik heb er haar verjaardagscadeau van gemaakt(niet alleen de wedstrijd, maar inclusief overnachting en dus winkel-en sightseeingmogelijkheden voor haar, naast het voetbalgebeuren, dat haar niet echt trekt, op een wedstrijd van Colombia na), maar heb er volgens mij zelf nog veel meer zin in dan haar, haha, alsof ik voor mezelf een cadeau gekocht heb.

Ik had verwacht dat het met de kaartverkoop wel wat sneller zou gaan en dat de Ieren massaal naar London af zouden zakken, maar het stadion is nog lang niet uitverkocht(de kaartverkoop zit wel over de helft van de capaciteit).
Het Colombia-vak(4 vakken op Putney End) is daarentegen al wel uitverkocht, en deze is daarom nu uitgebreid naar 5 vakken op Putney End, en misschien is straks wel de gehel Putney End geopend voor Colombiaanse fans als het zo doorgaat met de verkoop.

Ik verwacht dat wanneer het premiership afgelopen is er nog wel een piek in de verkoop zal ontstaan.
Waarom ik me zo met de kaartverkoop bezig houd? Een wedstrijd op een vol Craven Cottage bijwonen is toch gaver dan in een matig gevuld Craven Cottage, vind ik.

Een vervolg op deze eerste kennismaking met Engeland is trouwens al gemaakt: van 15-08-08 t/m 18-08-08 zal ik met een vriend naar Bournemouth gaan, voor het strand(bij mooi weer), voetbal en uitgaan(want dat is waar Bournemouth ook bekend om staat).
Wanneer de fixtures bekend gemaakt zijn zal ik melden welke wedstrijden genomineerd zijn, niet al te ver van Bournemouth.

Nu eerst naar Craven Cottage, en ik heb er zin in!

TeeZee

Als je eerste ground in Engeland Craven Cottage is dan vrees ik dat het groundhopvirus nog ernstiger vormen gaat aannemen. Ik ben al ruim 7 jaar chronisch verslaafd.

Het lijkt me zeer apart om in een Colombiaans sfeertje daar te zitten. De omgeving klopt dan niet. Niettemin ben ik erg benieuwd naar hoe het zal zijn (vast heel leuk).

HJanneman

Echt een clash tussen twee culturen inderdaad.
Maar de Ierse voetbalsfeer ligt wel erg dichtbij dat van de Engelse als ik de sfeer tijdens wedstrijden van het Ierse elftal zo kan beoordelen.
Dus wat dat betreft zal het zijn alsof ik een Europese wedstrijd op Craven cottage mee ga maken, vanuit het uitvak met de meegereisde fans vanuit Zuid-Europa(want daar is de sfeer van Zuid-Amerikaanse ploegen toch wel aardig mee te vergelijken).
Maar hoe het echt zal zijn is niet te voorspellen.
Ik zal mijn ervaringen naderhand op dit forum plaatsen.

Sebastiaan_W

Citaat van: witte leeuw op apr 02, 2008, 17:24:32
11 mei Antwerp FC - Lierse SK(ovb)

Is op het laatste moment helaas niet doorgegaan, nu maar afwachten wat de speeldata en het competitieprogramma van de eindronde wordt

Hugo

Citaat van: HJanneman op mei 11, 2008, 17:09:42
....vanuit het uitvak met de meegereisde fans vanuit Zuid-Europa(want daar is de sfeer van Zuid-Amerikaanse ploegen toch wel aardig mee te vergelijken).....

Zijn er gebieden in Europa waar naar verhouding veel Colombianen wonen?

HJanneman

In Spanje zie je in de grote steden veel Zuid-Amerikanen(omdat ze dezelfde taal spreken, ligt dit het meest voor de hand), ook Colombianen, maar bijvoorbeeld in een stad als Londen wonen 90.000 Colombianen(evenveel als het gehele inwonertal van de stad Leeuwarden).
De meeste Colombianen zullen emigreren richting het noorden, Mexico en vooral de VS, maar o.a. door adoptie zijn de Colombianen ook over heel West-Europa goed verspreid.
Maar om nu echt een land of stad aan te kunnen wijzen waar de meeste Colombianen wonen, dat zou ik niet kunnen zeggen.

Hugo

za. 17 mei; Union Berlin - Magdeburg
zo. 18 mei; Babelsberg - RW Oberhausen   

Joost

Nadat rond afgelopen weekend de eerste legs in de play-offs zijn gespeeld volgen komend weekend de returns van deze wedstrijden en staat daarnaast de play-off finale van de Blue Square Premier op het programma. Te leuk om thuis voor de buis te blijven.

Vandaar dat we komende vrijdag vanuit Nederland in de auto stappen richting Engeland om ons eens lekker te laten verwennen. Allereerst staat op zaterdag om 12:00 Noon Rochdale – Darlington op de rol. We hebben 3 van de laatste kaartjes weten te bemachtigen voor de staantribune, de rest was al uitverkocht. Lee Thorpe doet overigens niet mee want die brak tijdens het armworstelen op de terugweg zaterdag zijn arm op 3 plaatsen.


Spotland

Na een culinaire tussenstop gaat de fun gewoon verder op Edgeley Park alwaar Stockport County Wycombe Wanderers ontvangt. Ook deze fixture is zo goed als uitverkocht.


Edgeley Park

Nadat we twee ploegen naar Wembley hebben zien gaan, gaan we dat stadion zelf eens bekijken op zondag wanneer Exeter City en Cambridge United daar tegenover elkaar staan.


Twee revisits maar gek genoeg vind ik dat helemaal niet zo erg.