(ver)nieuwbouw en ontwikkelingen

Gestart door watergatehopper, jun 07, 2019, 09:16:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De publiekswissel

Citaat van: Nort op nov 13, 2019, 17:56:50
Ik denk juist dat het niet kunnen degraderen uit 1ste divisie een negatief effect heeft op het aantal toeschouwers (en uiteindelijk ook sponsors), omdat z'n 10 clubs vanaf oktober al weten dat ze voor spek-en-bonen spelen.

Op een paar clubs na zijn die 10-clubs elk jaar wel anders. Dus dat is het probleem niet zo. In 2016 waren Fortuna en RKC nog twee van die ploegen. Kijk waar ze nu staan. Tuurlijk komen er wel meer toeschouwers als het ergens om gaat, daar hebben ze weer de periodetitels voor. In Engeland zijn er 24 ploegen die na 4 rondes al weten nergens meer voor te spelen. Degradatie zou het absoluut spannend maken. Maar voor Dordrecht is degraderen einde verhaal. 

CiteerIs nieuwbouw van de hoofdtribune alleen geen optie? Daarmee bereik je denk ik hetzelfde doel als met een nieuw stadion. De andere tribunes zijn oud maar prima.

Plan was ook alleen hoofdtribune en de korte zijde achter het doel. Dus zo groots was deze opzet al niet. Trekken aan een dood schaap op dit moment.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Sebastiaan_W

Citaat van: De publiekswissel op nov 14, 2019, 16:41:55
Op een paar clubs na zijn die 10-clubs elk jaar wel anders. Dus dat is het probleem niet zo. In 2016 waren Fortuna en RKC nog twee van die ploegen. Kijk waar ze nu staan. Tuurlijk komen er wel meer toeschouwers als het ergens om gaat, daar hebben ze weer de periodetitels voor. In Engeland zijn er 24 ploegen die na 4 rondes al weten nergens meer voor te spelen. Degradatie zou het absoluut spannend maken. Maar voor Dordrecht is degraderen einde verhaal. 


Kijk de laatste vijf jaar eens na. Dan kom je bij plek 11 t/m 20 toch vaak dezelfde clubs als Dordrecht, Telstar, Oss, Den Bosch, Eindhoven en Helmond Sport tegen.

headout

Ik was benieuwd of je stelling correct was. Onderstaand het aantal keer dat een club in de onderste helft (plaats 11 en lager) eindigde de afgelopen 5 jaar:
Achilles '29   3
De Graafschap   1
FC Den Bosch   4
FC Dordrecht   4
FC Eindhoven   3

FC Volendam   2
Fortuna Sittard   3
Go Ahead Eagles   1
Helmond Sport   5
Jong Ajax   2
Jong AZ   2
Jong FC Twente   1
Jong FC Utrecht   3
Jong PSV   2
MVV   2
RKC Waalwijk   3
Roda JC   1
Telstar   4
TOP Oss   3
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

Sebastiaan_W

Citaat van: headout op nov 15, 2019, 11:39:38
Ik was benieuwd of je stelling correct was. Onderstaand het aantal keer dat een club in de onderste helft (plaats 11 en lager) eindigde de afgelopen 5 jaar:
Achilles '29   3
De Graafschap   1
FC Den Bosch   4
FC Dordrecht   4
FC Eindhoven   3

FC Volendam   2
Fortuna Sittard   3
Go Ahead Eagles   1
Helmond Sport   5
Jong Ajax   2
Jong AZ   2
Jong FC Twente   1
Jong FC Utrecht   3
Jong PSV   2
MVV   2
RKC Waalwijk   3
Roda JC   1
Telstar   4
TOP Oss   3


Daarbij is dit het 3e seizoen van AZ in de eerste divisie en van Jong Utrecht het 4e seizoen. Van Jong Twente was vijf seizoenen terug het laatste seizoen in de eerste divisie.

Koning Kriel

Citaat van: De publiekswissel op nov 14, 2019, 16:41:55
In Engeland zijn er 24 ploegen die na 4 rondes al weten nergens meer voor te spelen. Degradatie zou het absoluut spannend maken.

Dan weet ik niet naar welke competitie jij kijkt. Juist in Engeland liggen de competities (muv de top van de premier league) heel dicht bij elkaar. Hoe dat komt? Omdat ze een open piramide hebben. Ben je niet goed genoeg dan degradeer je, ben je te goed dan promoveer je.

In league two is plek 7 een play off plaats, deze plek is nu voor Northampton met 28 punten uit 18 wedstrijden. Dit jaar (doordat Bury al uit de football league is) degradeert er slechts 1 ploeg. De laatste plek is nu voor Stevenage met 13 punten uit 17 wedstrijden. Leyton Orient staat 17e met 20 punten uit 18 wedstrijden. 8 punten achter Northampton en 7 punten voor Stevenage. Je kan mij niet vertellen dat een van die twee gaten al groot genoeg is om te overbruggen. Dat betekent automatisch dat iedereen boven en iedereen onder Leyton Orient ook nog iets heeft om voor te spelen. Kortom na 18 wedstrijden speelt iedereen nog ergens om.

spons

Citaat van: headout op nov 15, 2019, 11:39:38
Ik was benieuwd of je stelling correct was. Onderstaand het aantal keer dat een club in de onderste helft (plaats 11 en lager) eindigde de afgelopen 5 jaar:
Achilles '29   3
De Graafschap   1
FC Den Bosch   4
FC Dordrecht   4
FC Eindhoven   3

FC Volendam   2
Fortuna Sittard   3
Go Ahead Eagles   1
Helmond Sport   5
Jong Ajax   2
Jong AZ   2
Jong FC Twente   1
Jong FC Utrecht   3
Jong PSV   2
MVV   2
RKC Waalwijk   3
Roda JC   1
Telstar   4
TOP Oss   3


Achilles kan dit seizoen een record verbeteren door voor de 4e keer op rij als laatste te eindigen.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Citaat van: spons op nov 18, 2019, 22:12:38
Achilles kan dit seizoen een record verbeteren door voor de 4e keer op rij als laatste te eindigen.

Er zijn meer clubs aan een vrije val bezig:

SVA Papendorp (= vroeger Maghreb):
2017/18: derde divisie
2018/19: hoofdklasse
2019/20: eerste klasse, uit competitie genomen

Nieuw Utrecht (= ontstaan uit fusie Nieuw Utrecht en Chabab):
2014/15: Topklasse (Chabab)
2015/16: hoofdklasse (Chabab)
2016/17: hoofdklasse (Nw Utrecht)
2017/18: eerste klasse
2018/19: tweede klasse

De Dijk:
2017/18: Tweede divisie
2018/19: Derde divisie
2019/20: hoofdklasse, staan nu 3e van onderen

En dan is er nog een aantal clubs dat het niet zover heeft laten komen maar voordat het sportieve verval inzette, de stekker er om financiële redenen uit getrokken heeft. Ik noem een Turkiyemspor en een Dijkse Boys.

Wat al deze clubs gemeenschappelijk hebben, is dat ze dankzij dubieus geld tot grote hoogte zijn gestegen en door het verdwijnen ervan (niet zelden tussen zes plankjes of naar het cachot) als een baksteen weer naar beneden vielen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

De val van SVA Papendorp is inmiddels gestopt, ze zijn geroyeerd.

Jef400

#98
Citaat van: hgrm op nov 19, 2019, 09:46:56
Er zijn meer clubs aan een vrije val bezig:

SVA Papendorp (= vroeger Maghreb):
2017/18: derde divisie
2018/19: hoofdklasse
2019/20: eerste klasse, uit competitie genomen

Nieuw Utrecht (= ontstaan uit fusie Nieuw Utrecht en Chabab):
2014/15: Topklasse (Chabab)
2015/16: hoofdklasse (Chabab)
2016/17: hoofdklasse (Nw Utrecht)
2017/18: eerste klasse
2018/19: tweede klasse

De Dijk:
2017/18: Tweede divisie
2018/19: Derde divisie
2019/20: hoofdklasse, staan nu 3e van onderen

En dan is er nog een aantal clubs dat het niet zover heeft laten komen maar voordat het sportieve verval inzette, de stekker er om financiële redenen uit getrokken heeft. Ik noem een Turkiyemspor en een Dijkse Boys.

Wat al deze clubs gemeenschappelijk hebben, is dat ze dankzij dubieus geld tot grote hoogte zijn gestegen en door het verdwijnen ervan (niet zelden tussen zes plankjes of naar het cachot) als een baksteen weer naar beneden vielen.
Nieuw Utrecht speelde al eerste klasse in 2016/17. Daar heeft het plaatselijke Purmersteijn nog kampioenen tegen gespeeld.

Van pogo tot popo

Weet iemand hier of er al een definitieve datum is dat York City Bootham Crescent gaat verlaten. Begreep dat ze in januari gaan testen in dat nieuwe stadion, maar dat de competitiewedstrijd tegen Telfort nog op Bootham staat gepland. Heb de club gemaild maar (nog) geen reactie.

Joost

Citaat van: Van pogo tot popo op nov 19, 2019, 14:08:21
Weet iemand hier of er al een definitieve datum is dat York City Bootham Crescent gaat verlaten. Begreep dat ze in januari gaan testen in dat nieuwe stadion, maar dat de competitiewedstrijd tegen Telfort nog op Bootham staat gepland. Heb de club gemaild maar (nog) geen reactie.
Die is er nog niet.

FCT1980

Ik wil Bootham Crescent ook nog graag zien en hoop dit te combineren met Aston Villa - Manchester City begin januari.
Alleen de reis is wat lastig met veel treinen en vliegen van- en op verschillende vliegvelden.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Citaat van: FCT1980 op nov 19, 2019, 16:21:12
Ik wil Bootham Crescent ook nog graag zien en hoop dit te combineren met Aston Villa - Manchester City begin januari.
Alleen de reis is wat lastig met veel treinen en vliegen van- en op verschillende vliegvelden.

York is een belangrijk spoorwegstation waar alle treinen stoppen die van Birmingham naar Newcastle, Edinburgh gaan.

Niels1977

Maidenhead United is van plan om te verhuizen en zo te lezen al best snel.

https://www.pitchero.com/clubs/maidenheadunited/news/club-statement--2488502.html

Spelen vanaf 1871 onafgebroken op dezelfde plek.


Joost

Citaat van: Niels1977 op nov 21, 2019, 10:37:53
Maidenhead United is van plan om te verhuizen en zo te lezen al best snel.

https://www.pitchero.com/clubs/maidenheadunited/news/club-statement--2488502.html

Spelen vanaf 1871 onafgebroken op dezelfde plek.

Als ik het goed lees dan wordt er eind dit jaar gesproken in de gemeenteraad over het relocationsproces.
Voordat ze zullen verhuizen zijn we minstens een jaar verder.