Hoofdmenu

Antwerpen

Gestart door TonyS, jun 09, 2015, 19:46:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TonyS


Jeroen503

Ik ben dit weekend in Antwerpen en heb wellicht wat tijd om een stadion te bezoeken. Raden jullie mij aan om het Olympisch stadion of het Ludo Coeckstadion te bezoeken (de Bosuil is nu niet echt een optie i.v.m. de verbouwing). Tevens met het oog op de mogelijkheid om op zondag het stadion binnen te komen.

Ik ben dit weekend afhankelijk van het openbaar vervoer. Na een zoektocht op internet is het mij duidelijk dat het Olympisch stadion prima te bereiken is met het ov, maar of het Ludo Coeckstadion ook goed te bereiken is met het ov is mij nog niet geheel duidelijk.


Sebastiaan_W

Citaat van: Jeroen503 op jun 16, 2017, 09:37:14
Ik ben dit weekend in Antwerpen en heb wellicht wat tijd om een stadion te bezoeken. Raden jullie mij aan om het Olympisch stadion of het Ludo Coeckstadion te bezoeken (de Bosuil is nu niet echt een optie i.v.m. de verbouwing). Tevens met het oog op de mogelijkheid om op zondag het stadion binnen te komen.

Ik ben dit weekend afhankelijk van het openbaar vervoer. Na een zoektocht op internet is het mij duidelijk dat het Olympisch stadion prima te bereiken is met het ov, maar of het Ludo Coeckstadion ook goed te bereiken is met het ov is mij nog niet geheel duidelijk.

Vlakbij het Ludo Coeckstadion is volgens mij een treinstation.

Jeroen503

#33
Citaat van: Sebastiaan_W op jun 16, 2017, 09:52:22
Vlakbij het Ludo Coeckstadion is volgens mij een treinstation.

Het Berchem station inderdaad en dan stukje lopen.

Ben vooral benieuwd of ik op een zaterdag of zondag het stadion in kan komen. Kan mij voorstellen dat in deze "voetballoze" periode de stadions niet open zullen zijn.

Joost

Als je er toch bent kun je ook het stadionnetje van City Pirates op je lijstje zetten, dat is in Merksem. Ook de tribune van Maccabi Antwerp is de moeite waard.

HRM1880

Misschien een te late reactie, maar op Berchem kan je gewoon binnenlopen. Op Antwerp ook. Maccabi kan al eens moeilijker zijn op niet voetbaldag.
Beerschot Wilrijk heb ik geen idee van, daar ben ik nog nooit in mijn leven geweest.

Footballromantic

Citaat van: HRM1880 op jun 17, 2017, 18:39:57
Misschien een te late reactie, maar op Berchem kan je gewoon binnenlopen. Op Antwerp ook. Maccabi kan al eens moeilijker zijn op niet voetbaldag.
Beerschot Wilrijk heb ik geen idee van, daar ben ik nog nooit in mijn leven geweest.

Stadion van Beerschot is het zonder pot niet waard...
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Jeroen503

Ik heb afgelopen zondagochtend het Ludo Coeckstadion bezocht. Ik kwam rond half 11 aan bij een op het oog verlaten complex. Gelukkig waren er twee vrijwilligers aanwezig die het geen enkel probleem vonden dat ik wat foto's ging nemen.
Na een praatje gemaakt te hebben een rondleiding gehad door de kleedkamers, het washok en de nodige verhalen gehoord over Berchem Sport. Een geweldige ochtend gehad.














Jeroen503

Als aanvulling op mijn vorige bericht. De aanwezige vrijwilliger bij het stadion vertelde mij dat de gemeente voornemens is om het Ludo Coeck Stadion aan te gaan passen de karakteristieke curven achter de beide goals zullen verdwijnen. De capaciteit zal worden verlaagd naar circa 4.000.

Freekos79

Citaat van: Jeroen503 op jun 23, 2017, 10:36:50
Als aanvulling op mijn vorige bericht. De aanwezige vrijwilliger bij het stadion vertelde mij dat de gemeente voornemens is om het Ludo Coeck Stadion aan te gaan passen de karakteristieke curven achter de beide goals zullen verdwijnen. De capaciteit zal worden verlaagd naar circa 4.000.
Dat zeggen ze al een paar jaar.
Volgende wedstrijd: ?

Nort

Op het forum is er 2 maanden geleden als eens concretere informatie verschenen.

Bart B

Vorige zaterdag (21 april 2018) ben ik naar de laatste thuismatch in het Ludo Coeckstadion gaan kijken in zijn oorspronkelijke vorm. Het stadion wordt daadwerkelijk voor een deel afgebroken na dit seizoen.https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180422_03477687 Ik was aangenaam verrast toen ik het stadion betrad, het straalt pure nostalgie naar de jaren 30 uit. Een pareltje dat verdwijnt.

kimtheil91

Hoi tony,
Vlak voor de zomervakantie heb ik een aantal belgische clubs/stadions bezocht.

5 in totaal. Het was prima te doen en ik kwam bij alle stadions binnen.
Zie mijn filmpje voor meer info en de route/volgorde.

Misschien heb je er wat aan!

https://m.youtube.com/watch?v=3doYZOZk1d8