Stelling van de dag: Ajax krijgt te weinig respect

Gestart door TeeZee, mei 04, 2010, 19:20:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


hgrm

Dat moeten ze eerst zelf verdienen.
Ajax heeft zich in de afgelopen jaren her en der niet populair gemaakt, vooral door het transferbeleid. Aan de ene kant hebben ze een aantal clubs bijna leeggekocht (Groningen, Heerenveen), aan de andere kant hebben ze zich weinig respectvol opgesteld zodra een club eens "nee" verkocht of een hoge prijs vroeg. Met het uitlokken van arbitragezaken maak je je niet populair.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Peenvogel

Afgelopen zondag ging de wave door De Kuip heen toen bleek dat Twente voorkwam. Datzelfde gebeurde door het publiek in Nijmegen, Utrecht en Alkmaar. Schitterend. Zelfde gebeurde overigens ook in Italie

Lazio Roma heeft Internazionale zondag weinig in de weg gelegd in de Serie A. De Romeinse verdediging was een gatenkaas, maar Inter deed te weinig met de ruimte die het kreeg en won slechts met 2-0. Door de zege is Internazionale weer koploper in de Serie A. De Nerazzurri hebben twee punten meer dan AS Roma.

Toen Walter Samuel op slag van rust scoorde, juichten de Lazio-supporters hard mee. Voor hen was de zege minder belangrijk dan het verhinderen dat aartsrivaal AS Roma de titel wint. Ook bij de 2-0 van Thiago Motta veerde het hele stadion als een man op.


Toen die Van Gaal megalomaan door een microfoon stond te gillen 'wei sein de beste van Rotterdam en Eindhoven' was het natuurlijk wachten tot hij en zijn club een keer(en alle keren erna) flink op zijn smoel ging. En zo geschiedde. En Rotterdam en Eindhoven lachten hard.

Hielke

Om bij diezelfde wave te blijven: ik heb me afgelopen weekend onzettend gestoord aan een groot deel van mijn medesupporters. Kansloze middag in De Kuip (6-2), niemand doet zijn of haar mond open. En ja hoor, massaal meedoen met 'Helemaal niets in Amsterdam!'.

Misplaatst en triest. Heerenveen heeft dit seizoen geen deuk in een pakje boter geschopt. Maar schijnbaar is het nóg belangrijker dat Ajax niet wint. Heb maar teruggeschreeuwd 'Helemaal niets in Heerenveen!' en ben tijdens de wave 'toevallig' naar de wc gelopen.

spons

Respect kan je niet krijgen, kopen of opeisen dat moet je verdienen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Citaat van: Hielke op mei 05, 2010, 08:47:42
Om bij diezelfde wave te blijven: ik heb me afgelopen weekend onzettend gestoord aan een groot deel van mijn medesupporters. Kansloze middag in De Kuip (6-2), niemand doet zijn of haar mond open. En ja hoor, massaal meedoen met 'Helemaal niets in Amsterdam!'.

Misplaatst en triest. Heerenveen heeft dit seizoen geen deuk in een pakje boter geschopt. Maar schijnbaar is het nóg belangrijker dat Ajax niet wint. Heb maar teruggeschreeuwd 'Helemaal niets in Heerenveen!' en ben tijdens de wave 'toevallig' naar de wc gelopen.

Ik weet niet hoe jij het hebt ervaren afgelopen zondag Hielke, maar ik vond het wel netjes dat ook Sibon ( ik denk als waardering voor toch wel een mooie carriere ) ook applaus kreeg van het grootste gedeelte van De Kuip na zijn wissel
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Lek11

Achja dit is toch niets nieuws eigenlijk. Ajax is de grootste club en heeft de meeste fans in Nederland maar is ook het meest gehaat. Dat zie je ook in het buitenland. Manchester United, Bayern Munchen en Juventus zijn de meeste gehate clubs van hun land, maar ook de grootste.

Dat Feyenoord, Utrecht en Den Haag even laat merken blij te zijn met de voorsprong van FC Twente vind ik niet zo gek. Wij zijn rivalen en andersom zou het ook gebeuren.

Dat clubs als NEC en Heerenveen (wat Hielke aan aangaf) hieraan meedoen is toch wel lachwekkend. Ik kon er alleen maar om lachen. Als je eigen club niet zoveel presteert moet je toch op een één of andere manier je provinciale frustratie uiten tegen de grootste club van het land. Volgens mij waren ze bij NAC als enige minder blij haha.

Ik heb dit seizoen zelfs in Venlo en Waalwijk gemerkt dat wij ook daar echt gehaat worden.

En Ajax heeft zich misschien ook niet echt geliefd gemaakt met het transferbeleid maar laten we niet doen alsof het bij andere clubs altijd keurig gaat.

Hielke

Citaat van: spons op mei 05, 2010, 09:12:00
Ik weet niet hoe jij het hebt ervaren afgelopen zondag Hielke, maar ik vond het wel netjes dat ook Sibon ( ik denk als waardering voor toch wel een mooie carriere ) ook applaus kreeg van het grootste gedeelte van De Kuip na zijn wissel

Dat vond ik zeker netjes. Bij Feyenoord weten jullie wat dat betreft echt hoe het hoort. Ik had dat applaus niet verwacht, want ik weet niet anders dan dat De Kuip het niet zo op Sibon heeft.

Na afloop heb ik trouwens ook mijn sportieve plicht vervuld en ben blijven staan om dat andere monument, Makaay, een applaus te geven.

TeeZee

Diverse media schakelen spreekkoren als 'helemaal niets in Amsterdam' gelijk aan haat. Ik vind dat erg overdreven. Ik ben niet helemaal objectief natuurlijk, maar in dit geval is er sprake van uitlokking. Als je Martin Jol of Demi de Zeeuw heet en je verkondigt wekenlang in de media dat Twente nog wel gaat breken en vervolgens gebeurt dat niet, dan moet je niet piepen als je die opmerkingen terugkrijgt.

TeeZee

Overigens kan ik me herinneren dat er Ajaxsupporters waren die in 1993 brieven naar de krant stuurden om hun genoegen te uiten over het feit dat Feyenoord kampioen werd en niet wéér PSV.

Hielke

Citaat van: Lek11 op mei 05, 2010, 09:21:07
Als je eigen club niet zoveel presteert moet je toch op een één of andere manier je provinciale frustratie uiten tegen de grootste club van het land.

Waarschijnlijk onbedoeld, maar dit is in één zin samengevat waarom Ajax overal in het land gehaat wordt.

Mag ik opmerken dat provincieclubjes als Heerenveen, AZ en FC Twente in de laatste twee jaar meer prijzen hebben gewonnen hebben dan de grootste club van Nederland in het afgelopen decennium?

Lek11

Haha ja dat dacht ik al. Amsterdamse arrogantie = Ajax en daar is men trots. Al kan ik me voorstellen dat supporters van andere clubs het walgelijk vinden. Net als de Ajax stropdassen met daarop een 1 van een paar jaar terug.

Dat Ajax afgelopen jaren minder prijzen heeft gepakt dan enkele provincieclubjes doet niets af aan het feit dat Ajax altijd groter zal blijven.

TeeZee

Citaat van: Lek11 op mei 05, 2010, 09:31:37Dat Ajax afgelopen jaren minder prijzen heeft gepakt dan enkele provincieclubjes doet niets af aan het feit dat Ajax altijd groter zal blijven.
Dit komt ook niet echt sympathiek over. Ik denk dat je als club pas echt groot bent als je nederig kunt winnen. Ja, ik ben een calvinist. Aan de andere kant geniet ik juist wél van het theater van de Van Gaals en de Mourinho's van deze wereld.

Lek11

#13
Ik ben wel sympathiek hoor TeeZee ;)

Ik denk dat een Feyenoord supporter ook zo denkt, maar die spreekt het niet uit. Feyenoord zal bijvoorbeeld toch ook altijd een grotere club zijn en blijven dan, bijvoorbeeld, AZ? Ook al heeft AZ meer gepresteerd dan Feyenoord afgelopen 2 tot 4 jaar.

TeeZee

Citaat van: Lek11 op mei 05, 2010, 09:49:24
Ik ben wel sympathiek hoor TeeZee ;)

Ik denk dat een Feyenoord supporter ook zo denkt, maar die spreekt het niet uit. Feyenoord zal bijvoorbeeld toch ook altijd een grotere club zijn en blijven dan, bijvoorbeeld, AZ?
'Altijd' is wel heel enthousiast. Ooit waren clubs als Preston North End, Huddersfield Town en Wolverhampton Wanderers heel groot in Engeland.