NAC-Stadion Beatrixstraat, Breda (1940-1996)

Gestart door Breda, sep 16, 2011, 00:07:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Breda

asdf

ðe waan

Mooi stuk, Breda. Heel mooi.

(Je bent trouwens jonger dan ik dacht ;-))

TeeZee

Ik heb er van genoten, Breda. Die dubbeldekkertribune blijft een plaatje en zeer indrukwekkend. Jammer dat het stadion verdwenen is. Ook "leuk" om te zien hoe het er nu bij ligt, het zou een spannend topic opleveren: "Toen & Nu".

Hielke

#3
Prachtig! Mooi dat je ertoe gekomen bent om je supportersherinneringen op deze manier uit te werken. Het deed mij denken aan dit topic, over de zoektocht naar het oude Abe Lenstra stadion.

Cyclebob

Mooi stuk, Breda. Ben twee keer in de Beatrixstraat geweest, de sfeer met community singing heeft indruk gemaakt. Heeft er nog iemand in Breda een Gerard den Haan petje (met matje?)
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Peenvogel

Alle vier de wedstrijden waar je aan memoreert tegen ons (Feyenoord) was ik ook bij.



Ik vond het altijd wel een leuk stadion en dat community-singing van de tribunes richting elkaar hoorde ik ook voor het eerst bij NAC inderdaad.

hgrm

<mosterd na de maaltijd>
Erg leuk om te lezen!
</mosterd na de maaltijd>
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

stadiongebod

Heerlijk leesvoer en prachtige foto's. Die tribune is buitencategorie, overigens.

Han

Ben zojuist tijdelijk hersteld uit een decompressieruimte gestapt omdat ik de fraaie hommage in één adem las.

In de jaren zeventig keek ik (twee)wekelijks reikhalzend uit naar de ARD Sportschau als Borussia Mönchengladbach en/of Rot Weiss Essen thuis speelden; hetzelfde gold toen voor het Belgische sportprogramma als Standard Luik op het authentieke Sclessin aantrad en bij de voorloper van Studio Sport als De Koel van VVV letterlijk en figuurlijk vol in beeld werd gebracht.

Het had iets magnetiserend; ik was transfixed op de tribunes en in mindere mate op het wedstrijdverloop. Dat kijkdoosestafettestokje is later glansrijk overgenomen door NAC op zaterdagavonden. Bij het terugkijken van de beelden van NAC vs VVV derhalve een heerlijke déjà vu.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Klinkt vreemd...zou toch zondermeer moeten kunnen, zou je zeggen. Waarschijnlijk een kwestie van de juiste software opduikelen...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Om vast in de stemming te komen voor komend weekend; Sinterklaas in de hekken aan de Beatrixstraat.
http://www.indehekken.net/


Hugo

Leuk hoor die ouwe Vliert. En wat was die Lokhof toch een knappe voetballer!

FCT1980

#12
Vroeger was ik altijd jaloers op clubs met grote nieuwe stadions. En nu? Man wat verlang ik terug naar stadions als de Beatrixstraat, Oosterpark, Galgenwaard en zelfs ons eigen Diekman.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Bier und Bratwurst

Citaat van: FCT1980 op jan 26, 2012, 06:47:05
Vroeger was ik altijd jaloers op clubs met grote nieuwe stadion. En nu? Man wat verlang ik terug naar stadions als de Beatrixstraat, Oosterpark, Galgenwaard en zelfs ons eigen Diekman.

Klopt,dat gevoel heb ik ook,die oude bakken waren geweldig!!
Het ene stadion is het andere niet!

ðe waan

Ik heb heel wat af staan turen vanaf vak O in het Diekman. Zelfs het dichtstbijzijnde doel was amper te zien.

Toch kwam ik gemiddeld wel een keer of vijf per jaar in het Diekman, terwijl ik in het nieuwe stadion bij elkaar misschien net een keer of vijf ben geweest.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de Bornsestraat.