Welke Londense club(s) zeker bezoeken?

Gestart door belgian_fan, aug 28, 2014, 19:50:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FCT1980

Als je gelijk echt iets moois wilt dan zou ik doe ochtend vroeg de trein naar Portsmouth pakken.
Stadion is geweldig en Exeter een leuke tegenstander.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Typisch Engelse sfeer is een wat achterhaalt fenomeen. In Engeland reageert het publiek op de wedstrijd, is het een mooie wedstrijd dan is het sfeervol, gebeurt er op het veld niets dan is het op de tribune ook vrij stil.

Alle vier de wedstrijden hebben hun plussen en minnen.
Millwall is qua omgeving en publiek de rauwste club maar zowel tegenstander als stadion zijn weinig aansprekend.
Fulham heeft 1 prachtige tribune maar is over het algemeen wat flauw
QPR heeft een heerlijk knus stadion maar staat bekend als stilletjes

Wimbledon is wat mij betreft je beste keus. Een piepklein maar vol stadionnetje, de meeste kans op een echte Engelse wedstrijd en je kunt er op de staantribune tussen de scheldende en tierende Engelsen gaan staan.

FCT1980

Citaat van: Joost op okt 19, 2016, 14:52:52
Typisch Engelse sfeer is een wat achterhaalt fenomeen. In Engeland reageert het publiek op de wedstrijd, is het een mooie wedstrijd dan is het sfeervol, gebeurt er op het veld niets dan is het op de tribune ook vrij stil.

Alle vier de wedstrijden hebben hun plussen en minnen.
Millwall is qua omgeving en publiek de rauwste club maar zowel tegenstander als stadion zijn weinig aansprekend.
Fulham heeft 1 prachtige tribune maar is over het algemeen wat flauw
QPR heeft een heerlijk knus stadion maar staat bekend als stilletjes

Wimbledon is wat mij betreft je beste keus. Een piepklein maar vol stadionnetje, de meeste kans op een echte Engelse wedstrijd en je kunt er op de staantribune tussen de scheldende en tierende Engelsen gaan staan.

Juist die echte Engelse sfeer vond ik wel bij Pompey. Daar sta je ook tussen de schreeuwende en tierende supporters al is het origineel wel een zittribune.
Veruit het mooiste kleine stadion van Engeland en een rauwe arbeidersstad maken het daar geweldig.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ALenstra

Ik denk dat je voor het meest pure bij Wimbledon moet zijn. Millwall zeker niet, zielloos stadion in een zielloze omgeving. Fulham en QPR zijn leuk maar hebben publiek dat niet echt fanatiek en meelevend is.

Jeje

Je hebt geluk dat je eigenlijk geen "foute" keuze kan maken. Alle wedstrijden hebben wel iets, mooi oud stadion of sfeer. Zou zelf voor Fulham of QPR kiezen.

Nik

Ik ben nog nooit bij Brighton geweest, maar in de Championship wel een mooi affiche op 28 januari. Londen-Brighton is een uur met de trein. Brighton en Newcastle doen het beide goed dit seizoen en Newcastle neemt een paar duizend uitsupporters mee.

ALenstra

Londen-Brighton is inderdaad een uur maar van daaruit moet je ook nog een treinreis maken naar Falmer. Buiten dat is het een nieuw stadion heel ver weg van de stad.

John Sleeuwenhoek

Citaat van: ALenstra op okt 20, 2016, 16:26:10
Londen-Brighton is inderdaad een uur maar van daaruit moet je ook nog een treinreis maken naar Falmer. Buiten dat is het een nieuw stadion heel ver weg van de stad.

Of je maakt een overstap in Lewes, hoef je Brighton niet eens in. Brighton zou ik absoluut niet aanraden, tegen welke tegenstander dan ook. OK, misschien Palace.

FCT1980

Waarom allemaal zo moeilijk als Pompey gewoon thuis speelt? ;)
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Hugo

Citaat van: FCT1980 op okt 20, 2016, 20:05:54
Waarom allemaal zo moeilijk als Pompey gewoon thuis speelt? ;)

Helemaal naar Portsmouth, weet je wel wat voor een wereldreis dat is>

FCT1980

Citaat van: Hugo op okt 20, 2016, 20:31:26
Helemaal naar Portsmouth, weet je wel wat voor een wereldreis dat is>

Kleine twee uur met de trein door een mooi landschap. Love it!!!
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Citaat van: FCT1980 op okt 21, 2016, 09:23:08
Kleine twee uur met de trein door een mooi landschap. Love it!!!

Kleine 2 uur in de trein betekend toch al gauw dat je 4 uur voor aftrap in Portsmouth op het station Waterloo aanwezig moet zijn. Dat is rond 11 uur. De wedstrijd is afgelopen tegen 5 uur. Daarna weer 2 uur terug en dan is het al gauw 8 uur voor je weer in Londen bent.

Voor iemand die een weekendje Londen gaat is dat nogal een aanslag op de beschikbare tijd. Zeker als je bijvoorbeeld ook naar AFC Wimbledon kunt die middag. Dan is je reistijd vanaf Waterloo station tot aan stadion zo'n 45 minuutjes en ben je na afloop nog steeds in Londen.

FCT1980

Dat verhaal snap ik niet helemaal Joost. Vanaf Clapham Junction ben je zelfs in 1.30 uur op Fratton train station.
Waarom moet je dan 4 uur van tevoren al weg?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Citaat van: FCT1980 op okt 21, 2016, 11:23:46
Dat verhaal snap ik niet helemaal Joost. Vanaf Clapham Junction ben je zelfs in 1.30 uur op Fratton train station.
Waarom moet je dan 4 uur van tevoren al weg?
Jij houdt bij zulke afstanden geen rekening met mogelijke vertraging?

John Sleeuwenhoek

Citaat van: FCT1980 op okt 21, 2016, 11:23:46
Dat verhaal snap ik niet helemaal Joost. Vanaf Clapham Junction ben je zelfs in 1.30 uur op Fratton train station.
Waarom moet je dan 4 uur van tevoren al weg?

Als toerist komt je niet bij Clapham Junction, zul je toch ook naartoe moeten. Je wilt neem aan ik toch wel 1 uur van tevoren bij het stadion zijn. Beetje rondstruinen, sfeer opsnuiven. Dan zou je om 12 uur ten allerlaatste met de trein moeten gaan. Na de wedstrijd weer terug, dan ben je op zijn vroegst kwart over 7 weer in Londen als alles perfect verloopt.