Hoofdmenu

Coronavirus

Gestart door ALenstra, mrt 08, 2020, 12:51:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DannyH79

dat is balen, ik zat al te kijken om ergens naar toe te gaan in Januari........wordt nog langer wachten weer helaas.
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Saltacampos

Niet onwaarschijnlijk dat het in België na dit weekend ook gedaan is met publiek bij het voetbal, ik hoop op Frankrijk en Luxemburg voor januari...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/22/coronablog-22-december-2021/
Over land and sea

bagger010

Citaat van: Saltacampos op dec 22, 2021, 14:46:32
Niet onwaarschijnlijk dat het in België na dit weekend ook gedaan is met publiek bij het voetbal, ik hoop op Frankrijk en Luxemburg voor januari...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/22/coronablog-22-december-2021/
België is idd ook klaar. In welke landen zijn in januari vooralsnog nog wel wedstrijden te bezoeken in Europa?

spons

Citaat van: bagger010 op dec 22, 2021, 19:58:05
België is idd ook klaar. In welke landen zijn in januari vooralsnog nog wel wedstrijden te bezoeken in Europa?

Mag er bij de wedstrijden van a.s. zondag al geen publiek meer bij ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Hunebed on tour

Citaat van: spons op dec 22, 2021, 21:34:07
Mag er bij de wedstrijden van a.s. zondag al geen publiek meer bij ?

Als ik het goed heb mag het op zondag nog wel, maar op maandag niet meer.
Ik heb zelf kaarten voor Beerschot - Anderlecht op maandag dus dat is jammer.

Gilles

Citaat van: spons op dec 22, 2021, 21:34:07
Mag er bij de wedstrijden van a.s. zondag al geen publiek meer bij ?
Maatregelen gaan vanaf zondagmorgend in, bekervoetbal zijn dus de laatste wedstrijden met publiek.

Saltacampos

Citaat van: bagger010 op dec 22, 2021, 19:58:05
België is idd ook klaar. In welke landen zijn in januari vooralsnog nog wel wedstrijden te bezoeken in Europa?
Met dank aan een stelletje hysterische politici die eigenlijk niet weten wat ze doen, niet te geloven...
Je mag wel in de horeca binnen op elkaar gestapeld zitten, waar ik met eigen ogen al herhaaldelijk heb kunnen vaststellen dat de regels meestal niet worden gerespecteerd (ventilatie matig tot onbestaande, CO2-meters met veel te hoge waarden, uitbaters die aan ongevaccineerden voorstellen om een CST van iemand anders te kopiëren, ik verzin dit niet, maandagavond nog zelf meegemaakt).
Bij voetbalwedstrijden komt er niemand in zonder dat CST en ID-kaart worden vergeleken, zit je buiten met mondmasker aan en mag je sinds vorige week niet meer eten of drinken op de tribunes, maar toch gaat het voetbal op slot en blijft de horeca open. Lekker makkelijk te handhaven en geen steunmaatregelen voor het voetbal, terwijl ze die voor de horeca wel zouden moeten betalen. De voorzitter van Gent raamt het verlies op 2 miljoen euro voor januari terwijl er vorig seizoen 20 miljoen minder inkomsten waren door de afwezigheid van het publiek.
In de media gaat het echter enkel over "het drama van de culturele sector". Over voetbal geen woord, dat is toch maar iets voor gewelddadige idioten.
Ook wordt er geen verschil gemaakt tussen prof-en amateurvoetbal, terwijl bij die laatste de aantallen zo laag zijn dat er eigenlijk geen enkel probleem is, maar ook dat gaat dicht. Die clubs gaan dus ook niet spelen tot er weer publiek bij mag. Zuipen is duidelijk belangrijker dan sport.
Dit in een land met 3x meer plaats op IZ per inwoner dan Nederland en een torenhoge vaccinatiegraad, met aanwijzingen vanuit landen als Zuid-Afrika, Denemarken en het VK dat omicron weliswaar tot veel besmettingen leidt, maar tot relatief weinig ziekenhuisopnames, toch doen we de boel op slot.
Ik haat dit apenland elke dag meer.
On topic: in Frankrijk wel nog publiek toegelaten op dit moment, ik richt de steven dus naar daar.
Over land and sea

Stadiumhopper

Citaat van: bagger010 op dec 22, 2021, 19:58:05
België is idd ook klaar. In welke landen zijn in januari vooralsnog nog wel wedstrijden te bezoeken in Europa?

Ik heb kaarten voor Inter Milan - Lazio Roma en dat gaat vooralsnog door.
Bezochte grounds: 69

Instagram: Stadiumhopper.nl
Blog: https://www.stadiumhopper.nl/

spons

Citaat van: Saltacampos op dec 23, 2021, 10:31:07
Met dank aan een stelletje hysterische politici die eigenlijk niet weten wat ze doen, niet te geloven...
Je mag wel in de horeca binnen op elkaar gestapeld zitten, waar ik met eigen ogen al herhaaldelijk heb kunnen vaststellen dat de regels meestal niet worden gerespecteerd (ventilatie matig tot onbestaande, CO2-meters met veel te hoge waarden, uitbaters die aan ongevaccineerden voorstellen om een CST van iemand anders te kopiëren, ik verzin dit niet, maandagavond nog zelf meegemaakt).
Bij voetbalwedstrijden komt er niemand in zonder dat CST en ID-kaart worden vergeleken, zit je buiten met mondmasker aan en mag je sinds vorige week niet meer eten of drinken op de tribunes, maar toch gaat het voetbal op slot en blijft de horeca open. Lekker makkelijk te handhaven en geen steunmaatregelen voor het voetbal, terwijl ze die voor de horeca wel zouden moeten betalen. De voorzitter van Gent raamt het verlies op 2 miljoen euro voor januari terwijl er vorig seizoen 20 miljoen minder inkomsten waren door de afwezigheid van het publiek.
In de media gaat het echter enkel over "het drama van de culturele sector". Over voetbal geen woord, dat is toch maar iets voor gewelddadige idioten.
Ook wordt er geen verschil gemaakt tussen prof-en amateurvoetbal, terwijl bij die laatste de aantallen zo laag zijn dat er eigenlijk geen enkel probleem is, maar ook dat gaat dicht. Die clubs gaan dus ook niet spelen tot er weer publiek bij mag. Zuipen is duidelijk belangrijker dan sport.
Dit in een land met 3x meer plaats op IZ per inwoner dan Nederland en een torenhoge vaccinatiegraad, met aanwijzingen vanuit landen als Zuid-Afrika, Denemarken en het VK dat omicron weliswaar tot veel besmettingen leidt, maar tot relatief weinig ziekenhuisopnames, toch doen we de boel op slot.
Ik haat dit apenland elke dag meer.
On topic: in Frankrijk wel nog publiek toegelaten op dit moment, ik richt de steven dus naar daar.

Troost je hier in Nederland is het niet veel beter sterker zelfs nog slechter

In blinde paniek heeft een regering die absoluut niet meer weet waar ze mee bezig zijn, op advies van het RIVM dat geniet van alle aandacht en macht, volstrekt zinloze maatregelen genomen en vrijwel alles onmogelijk gemaakt
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Mokum1900

Citaat van: Feijenoorder op dec 23, 2021, 10:39:55
Ik heb kaarten voor Inter Milan - Lazio Roma en dat gaat vooralsnog door.

ik had weekendje Malta geboekt, wordt het door mn vrienden van Rynair zomaar  op een vlucht van 2 dagen later ingeplant , jammer maar waar
helaas is 5 dagen te lang op alleen op pad te gaan.
Waar je ook gaat ik volg je overal

DannyH79

Wel weer balen zeg, ik was voornamelijk voor België en Duitsland aan het kijken voor januari, had alweer voorpret met mogelijke wedstrijden die ik wou gaan bezoeken, maar dat kan ook alweer de ijskast in........
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Stadiumhopper

Citaat van: DannyH79 op dec 23, 2021, 11:46:30
Wel weer balen zeg, ik was voornamelijk voor België en Duitsland aan het kijken voor januari, had alweer voorpret met mogelijke wedstrijden die ik wou gaan bezoeken, maar dat kan ook alweer de ijskast in........

Probeer Noord-Frankrijk met Lille, Lens en Valenciennes. Ik denk dat ik zelf 23/01 naar Lens - Marseille ga.
Bezochte grounds: 69

Instagram: Stadiumhopper.nl
Blog: https://www.stadiumhopper.nl/

rogo_breda

Dan blijft er weinig over in januari inderdaad. Lille staat niet heel hoog op de wensenlijst, maar misschien die dan toch maar eens bezoeken.

Zie dat er wel een mooie combi mogelijk is op za 8 januari met Lille thuis om 17.00 en Lens om 21.00.

Joost

Het punt dat maatregelen in Nederland niet meer worden geaccepteerd komt met de dag dichterbij. Dat is geen oproep tot rellen of andere vormen van opstand overigens. Slechts een constatering dat maatregelen die geen effect sorteren niet meer houdbaar zijn.

Na twee jaar gedetailleerde prutsmaatregelen nemen over alles dat buiten plaatsvind neem ik aan dat er ondertussen wel wetenschappelijk bewijs ligt om het te ondersteunen.

Olav

Citaat van: rogo_breda op dec 23, 2021, 14:02:49
Dan blijft er weinig over in januari inderdaad. Lille staat niet heel hoog op de wensenlijst, maar misschien die dan toch maar eens bezoeken.

Zie dat er wel een mooie combi mogelijk is op za 8 januari met Lille thuis om 17.00 en Lens om 21.00.

Ik ben verhinderd voor Lens, heb nog een kaartje over voor de lange zijde. Laat maar weten als je nog zoekt.