Nations League 2023 in Nederland

Gestart door ALenstra, jan 25, 2023, 11:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ALenstra

Watergatehopper: geen gratis kaartje. Wilde Nations League afvinken van mijn bucketlist en dit was de enige wedstrijd die ik kon bezoeken.

DannyH79

Ik ben donderdag bij Spanje-Italië geweest en gisteravond naar Kroatië-Spanje. De wedstrijden op zich waren slecht en niet zo heel vermakelijk. Beide stadions zijn geweldig en gisteravond door de Kroatische invasie qua fans een heerlijke voetbalsfeer.

De reden om deze wedstrijden te bezoeken was omdat de kans op een eindtoernooi bezoeken niet zo groot is. Het me leuk leek om grotere landen te zien spelen. En uiteraard de stadions, de Grolsch Veste heb ik nu voor het eerst kunnen bezoeken met een wedstrijd.

Al met al vind ik clubvoetbal leuker om te bezoeken.
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

KoenvdD

De reden dat ik naar interlands ga is dat ik het leuk vind om het NL elftal in actie te zien. De trots die hierboven genoemd wordt heb ik wel, al word je dan inderdaad vreemd aangekeken in het stadion. Als ze roepen sta op als je voor twente bent, dan is het totaal niet vreemd...
Leuk dagje uit met vrienden (allemaal geen club meer).
Verder doe ik het om bij eindtoernooien meer kans te maken op tickets (als we het EK halen).

Saltacampos

Ik ga de laatste seizoenen geregeld (weer) naar België kijken op het einde van het seizoen. Vroeger (ruim 20 jaar geleden) ging ik vaker en deed ik soms hele campagnes (enkel thuiswedstrijden), nu enkel omdat er niks anders meer is. Het is inderdaad een ander soort voetbalbeleving, een mix van evenementjesmensen, gezinnen met kinderen, maar toch ook behoorlijk wat echte voetbalsupporters (helaas daarbij ook een klein aandeel dikbuikig en marginaal vooral Waals schroot met glazige blik in de ogen door de alcohol en wie weet wat nog meer).
Internationale wedstrijden hebben wel iets speciaal.
Wat ik erg mooi vond waren de mensen die bij de hoge glazen wand die de supporters moet scheiden, shirts en sjaals ruilden door ze naar elkaar te gooien over die wand. Vervolgens namen ze dan vaak door de glazen wand heen samen een selfie met hun nieuwe aanwinst.
Over land and sea