Nacompetitie amateurs 2010/2011

Gestart door AthleticHolanda, mei 29, 2011, 22:05:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Bedankt; via jouw hulplijn ben ik er grotendeels uit en heb ik kennis kunnen nemen van de 'systematiek'.

Zaterdag Hoofdklasse Promotie naar Topklasse

De periodekampioenen Young Boys, Montfoort en Staphorst wonnen hun tussenrondes in respectievelijk A, B en C en werden aangevuld met Topklasse-herkanser CSV Apeldoorn. De eindronde van deze clubs levert de finale Montfoort tegen CSV Apeldoorn op.


Zaterdag Hoofdklasse Lijfsbehoud of Promotie

In A overleefden 11 en 12 Zwaluwen'30 en Huizen de nacompetitie met de periodekampioenen van hun feeder leagues op eerste klasse-niveau

In B overleefde 12 LRC Leerdam de nacompetitie met de periodekampioenen van hun feeder leagues op eerste klasse-niveau. NIVO Sparta promoveerde er echter ten koste van 11 NSC.

In C overleefden 11 en 12 DVC'33 en Oranje Nassau de nacompetitie met de periodekampioenen van hun feeder leagues op eerste klasse-niveau.

Er was echter sprake van een 7de poule (poule 5) die gewonnen werd door VVOG. Ook die club promoveert. Dat zou dan een hoofklasse (B) opleveren met een oneven aantal clubs...

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

#16
Zondag Hoofdklasse Promotie naar Topklasse

Van de klasseperiodekampioenen van A, B en C overleeft Feyenoord AV de schifting met Chabab en ADO'20, overleeft Blaaw-Geel de schifting met OJC Rosmalen en EHC en blijft WKE over ten koste van Be Quick 1887 en Alcides.

Die drie overgebleven clubs worden aangevuld met Topklasse-herkanser Hilversum. De onderlinge nacompetitie levert uiteindelijk de finale op tussen WKE en Hilversum.

Van Hgrm las ik elders op dit platform enkele scenario's betreffende RBC en de mogelijke consequenties voor de geplande finale. Ik kan dat verstopte bericht niet terugvinden.

Zondag Lijfsbehoud of Promotie

De nummers 11 en 12 van Hoofdklasse A, B en C, respectievelijk Alphense Boys en Westlandia, Juliana'31 en Deurne, en ten slotte Sneek Wit Zwart en Rigtersbleek namen het op tegen de periodekampioenen van de feeder leagues op eerste klasse niveau.

Een schier onuitputtelijke divisione;e reeks volgde over telkens twee ronden. Bij elke reeks waren acht clubs betrokken in een soort van knock-out competitie.

Ik vond de gegevens hier:

http://www.hollandsevelden.nl/competities/landelijk/zo/nacompetitie/

Uiteindelijk zou geen enkele eerste klasser er in slagen om te promoveren.





Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Dat heeft er mee te maken dat er maar 5 Zaterdag Eerste klassen zijn; Zuid II (Oost-Brabant+Limburg) doet niet aan zaterdagvoetbal.

Dus:

De nummers 13+14 van de 3 Zaterdaghoofdklassen degraderen rechtstreeks. Dat levert 6 open plaatsen waarvan er 5 worden ingevuld door de 5 kampioenen van de Eerste klassen. Er blijft er één over.

De nummers 11+12 van de 3 Zaterdaghoofdklassen spelen nacompetitie. Dat levert 6 open plaatsen. Plus die ene die nog over was uit de vorige alinea is 7 open plaatsen.

Deze 7 open plaatsen worden ingevuld door de winnaars van 7 poules van elk 3 clubs.  Deze 21 clubs zijn de 6 nummers 11+12 van de Hoofdklassen en de 15 periodekampioenen van de vijf Eerste klassen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Citaat van: Han op jun 11, 2011, 23:11:42
Van Hgrm las ik elders op dit platform enkele scenario's betreffende RBC en de mogelijke consequenties voor de geplande finale. Ik kan dat verstopte bericht niet terugvinden.

http://www.groundhopping.nl/index.php?topic=1035.msg30374#msg30374
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: Han op jun 11, 2011, 23:11:42
Uiteindelijk zou geen enkele eerste klasser er in slagen om te promoveren.

Dat is deels begrijpelijk. Vanwege de komst van de Topklasse was er een zeer versterkte promotieregeling in het vorige jaar. De teams die nu via de Eerste Klasse in de nacompetitie kwamen zijn niet meer dan de middenmotors van vorige seizoenen.

hgrm

Jammer is het wel; ik had EDO graag in de hoofdklasse gezien.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Weet iemand wie de sterke man achter Young Boys is?

Ze begonnen in 2004 in de Vijfde Klasse en speelden gisteren voor promotie naar de Topklasse, dat lukt door veel oud-profs aan te trekken en gerenommeerde trainers, maar daar is (veel) geld voor nodig... gelukkig hebben ze het niet gehaald overigens.

AthleticHolanda

Grappig, ik was er gisteren ook, heb je niet gezien helaas.

Vond zelf de entourage vergelijkbaar met die van Dijkse Boys al waren ze hier toch een stuk netter. WKE vind ik toch een iets andere / betere standaard hebben.

Waar het bij Dijkse Boys en WKE duidelijk is waar het geld vandaan komt kan ik daarover bij Young Boys niets vinden. Als YB echt een kampclub is ben ik benieuwd bij welk kamp ze horen want een kamp in de buurt van het sportpark kan ik niet vinden, in tegenstelling tot bv. wederom Dijkse Boys en WKE.

Of voetbal in Haarlem leeft weet ik niet, maar dat het bij Young Boys niet leeft vind ik gezien de geschiedenis niet vreemd. Trekken de Koninklijke HFC en EDO niet meer toeschouwers?

Sebastiaan_W

Young Boys is voortgekomen uit het voormalige Spaarnestad. De oprichter is C. Jagernath(Hindoestaanse kamper uit H'lem). Vroeger ook eigenaar geweest van de Haagse zaalvoetbalclubs Hindstore en Den Haag Trimeur.

Ze begonnen in de 5e klasse en toen speelden er al spelers die makkelijk in de 1e klasse mee konden. In de A1 zaten jongens met 'gedrags' problemen die waren weggestuurd bij andere clubs. Schenen goede voetballers te zijn.

Team van dit seizoen is ook niet mis! Weet niet of de oprichter nog bij de club zit.

Na het faillisement van de HFC hadden ze zelfs het idee om in het stadion te gaan voetballen en volgens mij hebben ze nu ook in ene de clubkleuren rood en blauw of zijn dat de uitshirts?

ðe waan

YB speelt in blauw-geel.

Iemand nog in Wezep geweest vandaag? Zag er wel gezellig uit.

Joost

Inmiddels zijn de competitie-indelingen voor de amateurs bekend!

Zie www.knvb.nl.

hgrm

Even een schot voor de boeg:

Zaterdag Hoofdklasse:
A ziet er erg sterk uit met Quick Boys, Young Boys, Sparta Nijkerk en als outsiders Bennekom, Huizen en DOVO, Putten
B lijkt een stuk zwakker; Scheveningen en Xerxes lijken me de grote kanshebbers
C is ook niet mis, met twee clubs die vorig jaar topklasse speelden.


Zondag Hoofdklasse:
A ziet er aantrekkelijk uit met een aantal grote clubs zoals ADO'20, AFC, DHC en Elinkwijk.
B zegt me niet zo veel.
C eigenlijk nog minder. Ik hoop dat Be Quick 1887 het komend seizoen wel redt
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

#27
District Noord, Zondag 3D: Zwartemeer en Zwartemeerse Boys bij elkaar ingedeeld.
En in Kampen staat de derby ook weer op het programma (1D Zaterdag)
SVV - Hermes DVS is ook een aardige in West II, 3B

Leuke derbies genoeg te vinden
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Citaat van: hgrm op jun 20, 2011, 16:50:06
B zegt me niet zo veel.

:-D

Zegt mij dan weer het meeste, vind het toch vreemd wat ze met UDI gedaan hebben, de derby's tegen Gemert en Blauw-Geel wordt ze nu afgenomen en daarvoor in de plaats mogen ze twee keer naar Groningen, twee keer naar Meppel en o.a. Hoogeveen en Enschede. Ze zullen niet blij zijn daar, en terecht niet lijkt me.

Het zal toch ook een sterke competitie worden aangezien de drie Zondag Topklasse degradanten alle drie hierin zijn gekomen, ben ook benieuwd naar Dijkse Boys, weer degraderen of voor het kampioenschap gaan?

Verder ben ik benieuwd of Quick Boys eindelijk kan promoveren al is het ze zeker niet makkelijk gemaakt door de KNVB door ze in te delen met Sparta Nijkerk.
In de zondag C zal Be Quick 1887 het nu toch wel moeten redden al hoop ik stiekem wel een beetje op Alcides, of UDI.

Iemand die weet wanneer de speelschema's bekend worden?

Verwijderd lid

Ik verwacht de speelschema's ergens deze week, al is dat nergens officieel aangekondigd.