Hoofdmenu

België 2014-2015

Gestart door Breda, jun 11, 2014, 23:29:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

cafebac

Ik neem aan dat als het écht gedaan zou zijn, de competitie ook niet uitgespeeld zou worden of wat dan ook. Lijkt mij dat die 'gewoon' door gaan starten.

Joost

Citaat van: 3434 op mrt 31, 2015, 17:58:19
Nee het is niet dat ze geen licentie hebben (dat zou 3de zijn), ze zijn failliet.. Gedaan. Geen idee wat het verschil is met vereffening. Maar indien ze de vereffening aanvragen kan in 4de klasse opnieuw begonnen worden,dat is het hoogst haalbare (fusies of stamnummerzwendel buiten beschouwing gelaten). Ik ken echt het verschil niet goed tussen de twee.

Het is bijna hetzelfde. Wanneer de club zelf besluit dat het klaar is gaat ze in vereffening, als een andere partij dat vind dan stapt die naar de rechtbank om faillissement aan te vragen.

In het reglement staat het volgende:
CiteerOp straffe van schrapping, dient een club in vereffening uiterlijk op 31 maart (Art. 21) van het seizoen daaropvolgend een
overdracht van patrimonium te realiseren of haar activiteiten stop te zetten.

Daar is dus geen onderscheid gemaakt tussen faillisement en vereffening. Als bovenstaande ook voor RAEC Mons geldt dan wordt sowieso hun licentie ingetrokken maar hebben ze tot 31 maart 2016 om een overnemer te zoeken en kunnen ze tot die tijd wel gewoon spelen.

Ik heb even teruggekeken naar andere clubs en bijvoorbeeld Eendracht Aalst ging in 2002 failliet, zakte van eerste naar derde en ging met een nieuwe organisatie verder.

Het is alleen de vraag waar Mons verder zal moeten gaan. Ze eindigen niet op een degradatieplaats maar verliezen hun licentie en zijn failliet. Zou dat als 1 tellen en zakken ze naar Derde of wordt het Vierde? Tienen bijvoorbeeld ging failliet maar hoefde maar 1 niveau te zakken, van 3 naar 4.



3434

Wij zakten van 2de naar 4de omdat we ook sportief bij de laatste 2 stonden destijds. Daarbovenop -9 gekregen om te starten, geen idee meer waarom.  Wat ik wel nog weet is dat we aan de winterstop de '0'  amper bereikt hadden.. Knap dat we ons nog gered hebben zonder barrages.

edit: historiek van op de website --> De -9 waarmee Patro aan de competitie begint, is echter een zwaar juk op de schouders van het jonge Patro. Het duurt tot de 10de speeldag voordat Patro op 0 punten komt te staan. Dan begint de jonge garde echter wel punten te pakken.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

HRM1880

Wij mogen blijkbaar nog wat langer wachten en ze worden nu al zot van mij op het werk. Morgenavond zitten we alleszins reeds met de supporters samen.

http://www.gva.be/cnt/dmf20150401_01610013/vergadering-licentie-antwerp-van-start?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=gva&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Joost

Er is ook weer een mooie stamnummersoap in ontwikkeling. Geant Athois zit ook al een tijdje met krappe financiën en heeft nu besloten te gaan fuseren met FC Ostiches uit een dorp net ten noorden van Ath. Ze gaan verder op het stamnummer van Ostiches en dus op het niveau waar Ostiches nu speelt. Dat is nu 1e provinciaal Henegouwen maar daarin is de club nog lang niet veilig.

Het nummer van Ath en dus een plek in 3e klasse is te koop voor de hoogste bieder!

Hugo

Citaat van: Joost op apr 01, 2015, 19:20:26
Er is ook weer een mooie stamnummersoap in ontwikkeling. Geant Athois zit ook al een tijdje met krappe financiën en heeft nu besloten te gaan fuseren met FC Ostiches uit een dorp net ten noorden van Ath. Ze gaan verder op het stamnummer van Ostiches en dus op het niveau waar Ostiches nu speelt. Dat is nu 1e provinciaal Henegouwen maar daarin is de club nog lang niet veilig.

Het nummer van Ath en dus een plek in 3e klasse is te koop voor de hoogste bieder!

Zo'n stamnummer lijkt mij best leuk, ingelijst aan de muur van mijn studeerkamer. Wat kost dat?

hgrm

1 en 1 is 3?

Doorstart van Bergen onder het stamnummer van Aat in 3e klasse?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: Hugo op apr 01, 2015, 21:00:22
Zo'n stamnummer lijkt mij best leuk, ingelijst aan de muur van mijn studeerkamer. Wat kost dat?

Volgens mij moet je een hoop contributie betalen per jaar. Dat maakt het best prijzig op jaarbasis, de aanschaf zal wel meevallen.

Saltacampos

Citaat van: Joost op apr 01, 2015, 19:20:26
Er is ook weer een mooie stamnummersoap in ontwikkeling. Geant Athois zit ook al een tijdje met krappe financiën en heeft nu besloten te gaan fuseren met FC Ostiches uit een dorp net ten noorden van Ath. Ze gaan verder op het stamnummer van Ostiches en dus op het niveau waar Ostiches nu speelt. Dat is nu 1e provinciaal Henegouwen maar daarin is de club nog lang niet veilig.

Het nummer van Ath en dus een plek in 3e klasse is te koop voor de hoogste bieder!
Ongelooflijk, voorganger RFC Athois is ook al failliet gegaan destijds, nu nog eens... Enfin, bij Beerschot kennen ze dit procédé ook goed.
Over land and sea

hgrm

Eigenlijk is het best vreemd dat er in België zoveel meer faillissementen zijn dan in Nederland.

We hebben recent 4 clubs in de eerste divisie verloren (Haarlem, RBC, AGOVV en Veendam) maar daarvoor is het heel lang rustig geweest in het betaalde voetbal (Wageningen en Vlissingen aan het begin van de jaren 90 waren daarvoor de laatste).

En bij de topamateurs (toch wel te vergelijken met 3e/4e klasse) zijn er ook al niet zo veel.
Voor zover ik me herinner uit het recente verleden: Zwart Wit'28, Turkiyemspor, Young Boys en Dijkse Boys. En dan was er bij de laatste ook nog drie sprake van 'fout geld'.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

3434

Volgens Belgische logica zouden Haarlem of Veendam bijvoorbeeld een 'stamnummer' kopen in de topklasse (die club wordt dan gewoon bv. Veendam) en na enkele promoties of fusies/naamsveranderingen is alles weer zoals ervoor.

Aan de ene kant goed dat het bij jullie niet (zo)  kan.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Saltacampos

Citaat van: hgrm op apr 02, 2015, 22:13:18
Eigenlijk is het best vreemd dat er in België zoveel meer faillissementen zijn dan in Nederland.

We hebben recent 4 clubs in de eerste divisie verloren (Haarlem, RBC, AGOVV en Veendam) maar daarvoor is het heel lang rustig geweest in het betaalde voetbal (Wageningen en Vlissingen aan het begin van de jaren 90 waren daarvoor de laatste).

En bij de topamateurs (toch wel te vergelijken met 3e/4e klasse) zijn er ook al niet zo veel.
Voor zover ik me herinner uit het recente verleden: Zwart Wit'28, Turkiyemspor, Young Boys en Dijkse Boys. En dan was er bij de laatste ook nog drie sprake van 'fout geld'.
Er gaat veel te veel geld om in het voetbal in België (buiten het profcircuit), als zo'n welwillende sponsor zich dan terugtrekt, gaat het vaak snel. Iedereen wil ook altijd minstens in 3de Klasse spelen, gewoon voor de lol voetballen op amateurbasis vind je bij de KBVB bijna niet (toch in elk geval niet in Oost-Vlaanderen, ik weet niet hoe het precies zit in de andere provincies, maar het zou me verwonderen dat het daar anders zou zijn). Ik heb vroeger nog oefenwedstrijden gespeeld in de zomer tegen Nederlandse amateurclubs, die konden gewoon niet geloven dat er in België op niveau 6 en 7 spelers betaald werden om te voetballen. En als (bijna) iedereen het doet, moet je mee, anders raak je al je spelers kwijt.
Over land and sea

3434

Klopt. Wij verliezen als 2de klasser spelers aan 4de klassers puur op gebied van loon.. Meer te verdienen in 4de. De wereld op zijn kop.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

voetbalfan

Sint Truiden gisteren verloren op het veld van Heist waardoor Lommel bij een overwinning vanavond thuis tegen Dessel tot op 3 punten kan komen. Zo wordt de laatste wedstrijd tussen beiden misschien een herhaling van het scenario van vorig seizoen in 2de klasse.

Dat er teveel geld omgaat in het Belgische 'amateur-'voetbal is wel een feit. Ik heb ooit bij het B-elftal van een 1ste provincialer gespeeld en kreeg daar bij een overwinning €20. Nuchter bekeken is dat eigenlijk absurd, maar bij die club in 1ste provinciale speelde iemand die jaarlijks €20.000 kreeg. Als je iets of wat zuinig leeft moet je dus eigenlijk twee keer gaan trainen, één wedstrijd op het 5de niveau per week spelen en een relatief degelijk loon opstrijken. (Ik ga hier geen naam zetten maar degene die daarin geïnteresseerd zijn mogen altijd een privébericht sturen en dan zeg ik de naam wel).

wekke

Citaat van: voetbalfan op apr 04, 2015, 12:15:01
Sint Truiden gisteren verloren op het veld van Heist waardoor Lommel bij een overwinning vanavond thuis tegen Dessel tot op 3 punten kan komen. Zo wordt de laatste wedstrijd tussen beiden misschien een herhaling van het scenario van vorig seizoen in 2de klasse.

Dat er teveel geld omgaat in het Belgische 'amateur-'voetbal is wel een feit. Ik heb ooit bij het B-elftal van een 1ste provincialer gespeeld en kreeg daar bij een overwinning €20. Nuchter bekeken is dat eigenlijk absurd, maar bij die club in 1ste provinciale speelde iemand die jaarlijks €20.000 kreeg. Als je iets of wat zuinig leeft moet je dus eigenlijk twee keer gaan trainen, één wedstrijd op het 5de niveau per week spelen en een relatief degelijk loon opstrijken. (Ik ga hier geen naam zetten maar degene die daarin geïnteresseerd zijn mogen altijd een privébericht sturen en dan zeg ik de naam wel).

Mjah, de normaalste zaak ter wereld hier in Belgie. Een vergoeding van €1.000 per maand in de provinciale reeksen is geen zeldzaamheid. Ga rond deze tijd van het jaar maar eens naar wedstrijden van de nationale U17 en U19 lichtingen van bijvoorbeeld Westerlo. Het stikt daar van de 'vertegenwoordigers' van provinciale clubs die jonge spelers proberen te lokken met tamelijk wat zwart geld.