December: lijstjesmaand

Gestart door TeeZee, dec 18, 2007, 18:27:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

georgesv

Leukste wedstrijd:
- AAGent - Kortrijk: 4-0 (beker v Belgie kwartfinale)
- Anderlecht -Gent: 3-2 (finale beker v Belgie Koning Boudewijnstadion)

Mooiste stadions:
- bureaufosse Luik
- veldwijkpark (in ontbinding) Ekeren

Beste sfeer:
- KV Mechelen als ze op verplaatsing spelen, en Standard thuis.

Blij dat ik het forum ontdekt heb dit jaar. Het niveau is goed, er zitten een hoop 'freaks' op (in de positieve zin van het woord ;-) > Ik dacht dat ik zot was qua stadion-gekte, maar hier ontdekt dat er nog 'ergere' gevallen bestaan :-)))) ! Jaloers lees ik dan de verhalen van europese tochten, dingen die ik ook wil doen maar waarvoor ik dan geen tijd/geld heb.
Ook net als ik denk van 'nu hebben we alles rond het groundhopping-gebeuren wel besproken' komt er weer een nieuwe interessante topic a la 'veiligheid' ofzo :-)

Stadionhopper

#16
Leukste wedstrijd:
FC Metz - Le Mans 4-3
Stade de Reims - Nantes 3-3

Mooiste stadion:
Stade de la Mosson - HSC Montpellier

Beste sfeer:
Lech Poznan - Deportivo La Coruña 1-1

Wat betreft het forum, ik ben in april lid geworden en in mei is het forum echt gaan lopen. Vind het leuk om verschillende reisverhalen en ervaringen van anderen te lezen. Het forum is een beetje Brittainminded in mijn ogen. Tot nu toe zijn er nog geen grote verassingen geweest die een wereld voor mij open deed gaan.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Maroboduus

Leukste wedstrijd:

ŠK Slovan Bratislava - FC Spartak Trnava 2-3
FC Erzgebirge Aue - 1. FSV Mainz 05 3-3
Polen-Tsjechië 2-1
(Ik begin me te beseffen dat ik wel ongelooflijk veel ruk-wedstrijden in dit jaar heb gezien, waaronder ook vier 0-0's.)

Beste sfeer:

Polen - Tsjechië
ŠK Slovan Bratislava - FC Spartak Trnava
Sheffield Wednesday FC - Sheffield United FC

Mooiste stadion:

Ik vind het moeilijk om er een paar stadions echt uit te pikken. Hillsborough vond ik schitterend, evenals het Puskás Ferenc Stadion in Budapest, of het Stadion Śląski in Chorzów. Maar ook Saltergate(Recreation Ground), Stade du Pairay, Stade de la Neuville en de stadions van Differdange en Dudelange deden allen op hun eigen wijze mijn hart sneller kloppen. Ik vind het ook erg leuk eindelijk eens een stadion als het Erzgebirgsstadion in Aue bezocht te hebben en zo waren er nog wel meer.
De grootste teleurstelling voor wat betreft club én stadion vond in Manchester City en het City of Manchester Stadium en het nieuwe onderkomen van FC Zwolle, waarover later misschien nog meer.

Remco

Complete wedstrijdlijst

Beste sfeer: AIK-Hammarby, Austria-Rapid, Luzern-Aarau, Zurich-Grasshoppers(vooral 2de helft)

Mooiste grounds: Stade de la Mosson, Stadion Thillenberg

Verrassing van het jaar: Luzern-Aarau
Ging met geen enkel idee naar deze wedstrijd maar werd verrast door de geweldige sfeer tijdens de wedstrijd. Stadion en wedstrijd vielen trouwens tegen.

Teleurstelling van het jaar: Olympique Marseille-PSV Eindhoven
Niet alleen vanwege de uitslag, want daar had ik eerlijk gezegd wel een beetje rekening mee gehouden, maar vooral vanwege het stadion en de sfeer van de OM supporters. Stade Velodrome stond al decennia lang op mijn verlanglijstje en ik sprong dan ook een gaat in de lucht toen in augustus tijdens de loting Marseille uit de koker kwam. De grote steile tribunes achter de doelen met fanatieke ultras die je vaak op TV zag hadden een grote indruk op mij achtergelaten. Helaas zijn die tribunes niet zo steil en hoog als ik dacht en de ultras waren ook niet zo fanatiek als ik dacht.

Mooiste herinering van het jaar: Energie Cottbus - Hamburger SV:
Het samen vieren van het feit dat Energie nog een jaar in de 1. Bundesliga mocht spelen. 1 groot feest, met gratis bier.

georgesv

remco > ES Vaux-Noville > heb je daar foto's van?


Ici c est Paris

Citaat van: georgesv op dec 09, 2008, 17:19:33
remco > ES Vaux-Noville > heb je daar foto's van?



Kijk maar even op de site van Dennis1981, die is er geweest en ik meen dat hij dat met Remco heeft gedaan.


Batflyer

Leukste wedstrijd
Nederland: FC Twente - Sparta 6-2
Engeland: Brentford - Grimsby Town 4-0

Beste sfeer
zie 'leukste wedstrijd'

Mooiste stadion
Nederland: De Grolsch Veste
Engeland: White Hart Lane

Dieptepunt
Nieuwe stadion in Zwolle, afgelopen jaar twee keer geweest. Niet alleen een dieptepunt vanwege het lelijke stadion, maar ook vanwege de wedstrijden die ik er heb gezien. De eerste was in juli bij het afscheid van Jaap Stam. Wedstrijd duurde 60 ipv 90 minuten, en zelfs op een overdekte tribune zat ik niet droog. Enige hoogtepunt was dat ik mijn idool Dennis Bergkamp voor het eerst (en laatst) 'live' heb zien spelen. Tweede duel was de IJsselderby: saaie wedstrijd, slechte sfeer, opnieuw kloteweer en irritante Zwollenaren om me heen op de perstribune.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Stadionhopper

Citaat van: Ici c est Paris op dec 09, 2008, 17:44:31
Kijk maar even op de site van Dennis1981, die is er geweest en ik meen dat hij dat met Remco heeft gedaan.

Helemaal juist.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

AthleticHolanda

Aangezien er niet veel spectaculairs meer bij gaat komen dit jaar...

Leukste wedstrijd
1. FC Omniworld - VVV-Venlo 3-5 - 31 oktober
2. Athletic Club - Valencia 5-1 - 20 april
3. Andenne-Seilles - Vaux 0-0 - 9 november

Beste sfeer (vocaal)
1. KV Mechelen - RAEC Mons - 26 januari (thuisvak)
2. Fortuna Düsseldorf - Dynamo Dresden - 19 maart (vooral uitvak)
3. CS Visé - UR Namur - 8 juni (uitvak)

Beste sfeer (alle andere randverschijnselen)
1. SF Siegen - SSV Reutlingen - 31 mei
2. Kickers Emden - Werder Bremen - 22 juli
3. KFC Uerdingen - MSV Duisburg - 22 januari

Mooiste stadion
1. La Catedral oftewel San Mamés / Athletic Club - Valencia CF / 20 april
2. Grotenburg Stadion / KFC Uerdingen - MSV Duisburg / 22 januari
3. Rosenaustadion / FC Augsburg - FC Sankt Pauli / 19 oktober

Joost

Grappig dat je Andenne-Vaux bij de leukste wedstrijden hebt staan. Bij mij zou hij ook zeker top 5 komen.

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op dec 17, 2008, 16:34:51
Grappig dat je Andenne-Vaux bij de leukste wedstrijden hebt staan. Bij mij zou hij ook zeker top 5 komen.

Tja ondanks de 0-0 heb ik me die wedstrijd allerminst verveeld, hét bewijs dat een 0-0 erg leuk kan zijn. Met een beetje geluk en wat meer kwaliteit had het zomaar 4-3 kunnen worden ofzo, maar het zien missen van die kansen was minstens zo leuk als dat het doelpunten geworden zouden zijn.

Ici c est Paris

Leukste wedstrijd (voor mij)
1. Standard-Anderlecht, 26 september, 2-1
2. FC Utrecht - Heerenveen, 12 januari, 2-2
3. NEC - FC Utrecht, 7 december, 1-2

Leukste wedstrijd (voor de neutrale toeschouwer)
1. SC Heerenveen - FC Utrecht, 15 november, 3-2
2. FC Utrecht - Heerenveen, 12 januari, 2-2
3. Standard - Anderlecht, 26 september, 2-1

Beste sfeer
1. Standard - Anderlecht, 26 september, 2-1
2. Charleroi - Standard, 27 april, 2-1
3. FC Utrecht - Heerenveen, 12 januari, 2-2

Mooiste stadion
1. Stade du Pays de Charleroi, Charleroi, 27 april
2. Sclessin (revisit), Standard, 26 september
3. Abe Lenstra Stadion, SC Heerenveen, 15 november

Houseman

Op de valreep nog een nieuwe meest briljante mooie wedstrijd van het jaar. U mag slechts 1x raden.

HJanneman

Laten we daar over de (officiële) valreep van maken..