Hoofdmenu

Eerste divisie

Gestart door Sebastiaan_W, jan 08, 2013, 10:28:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

Citaat van: ðe waan op apr 17, 2013, 15:54:11
Ziet er best aardig uit, denk alleen niet dat de Sparta's en De Graafschaps hier op zitten te achten.

Waarom denk jij dat?

hgrm

Op zich een leuk idee, maar dan moet er wel wat versterking bij.

Ik zou zeggen: aanvullen met topklassers tot 2 divisies van 12. Dan voor de winterstop 22 wedstrijden spelen (= hele competitie) en na de winterstop splitsen in een degradatiepoule en een promotiepoule van weer elk 12 clubs. Dan spelen ze 44 wedstrijden. De nummers 1 en 2 promoveren, de nummers 21 t/m 24 degraderen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Koning Kriel

Citaat van: hgrm op apr 17, 2013, 23:14:14
Op zich een leuk idee, maar dan moet er wel wat versterking bij.

Ik zou zeggen: aanvullen met topklassers tot 2 divisies van 12. Dan voor de winterstop 22 wedstrijden spelen (= hele competitie) en na de winterstop splitsen in een degradatiepoule en een promotiepoule van weer elk 12 clubs. Dan spelen ze 44 wedstrijden. De nummers 1 en 2 promoveren, de nummers 21 t/m 24 degraderen.

Dat gebeurt nu ook bij de beloften. Als je dit in de eerste divisie doet is de degradatiepoule financieel erg onaantrekkelijk. Stel je voor dat een Emmen in deze poule komt maar zeker is dat ze niet degraderen. Dan speel je wedstrijden tegen onaantrekkelijke clubs die ver weg liggen. Het financiële voordeel van een noord zuid verdeling wordt dan volledig te niet gedaan.

ðe waan

Citaat van: Hugo op apr 17, 2013, 20:38:07
Waarom denk jij dat?

Omdat die clubs qua uitstraling en eigenbeeld nog vrij dicht tegen de Eredivisie aan zitten. En dan moeten ze ineens om de twee weken naar een sportpark in een provinciedorp.

Ik denk ook dat je met deze indeling ongewild het gat tussen eredivisie en eerste divisie nog groter maakt.

Tjardo

Den Bosch was weer gaaf, helaas is play-offs een moeilijk verhaal geworden..

cafebac

Ik hoop van harte dat Cambuur dé stunt van het seizoen gaat volmaken. Respect voor de prestaties van Volendam maar Cambuur terug in de Eredivisie lijkt me erg leuk.

spons

Citaat van: cafebac op apr 23, 2013, 19:12:22
Ik hoop van harte dat Cambuur dé stunt van het seizoen gaat volmaken. Respect voor de prestaties van Volendam maar Cambuur terug in de Eredivisie lijkt me erg leuk.

Van mij mogen ze allebei promoveren
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Hugo

Citaat van: spons op apr 23, 2013, 19:44:29
Van mij mogen ze allebei promoveren

Doe mij Cambuur maar :-p

wekke

Welk zijn de speeldata voor de eindronde in Nederland?


Koning Kriel

Cambuur en Volendam mogen van mij ook allebei terug. Het liefst zie ik dan VVV (omdat Willem II dan niet laatste is) en RKC degraderen.

FC_Emmen

Ik zal Roda wel een keer in de JL willen zien.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

cafebac

Citaat van: Hugo op apr 23, 2013, 21:37:15
Doe mij Cambuur maar :-p

Gefeliciteerd, prachtige ontknoping!

hgrm

Mooi gedaan van Cambuur. Toch meer een "echte" club dat carnavalsvereniging Volendam.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Voor de poorten van de hel weggesleept. met SC Veendam als storende X-factor.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed