Hoofdmenu

Eerste divisie

Gestart door Sebastiaan_W, jan 08, 2013, 10:28:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Niels_Zitterd

KNVB wil Katwijk en Achilles in eerste divisie.

De Jupiler League wordt komend seizoen mogelijk uitgebreid met de twee kampioenen uit de Topklasse: Katwijk en Achilles'29. Volgens het Brabants Dagblad is de KNVB druk in de weer tegemoet te komen aan de eisen van de twee amateurverenigingen.

Door de faillissementen van AGOVV Apeldoorn en SC Veendam bestaat de eerste divisie komend seizoen nog maar uit zestien teams. De KNVB hoopt het seizoen 2013-2014 opnieuw met achttien ploegen aan te vangen.

De voetbalbond deed eerder al een poging clubs uit de Topklasse te bewegen tot promotie naar het betaald voetbal. Die bedankten daarvoor vanwege de strenge licentie-eisen. De bond heeft nu laten weten de voorwaarden te willen versoepelen.
---

Ik ben wel eens benieuwd hoe ze de voorwaarden willen versoepelen en of dat ook voor de huidige Jupiler League clubs gaat gelden.

cafebac

Nood breekt wet. Hopelijk gaat het door en zetten we een goede stap richting open competitie.

Skipperdinho

Hopelijk dan iedereen op zaterdag voetballen, in de jaren 90 was ook alles zaterdagavond 19.30 lekker smiddags al in de stad

fcbisart

volgend jaar zouden we graag FC GRONINGEN - CAMBUUR bijwonen. Is er een grote rivaliteit tussen beide teams en is het moeilijk om aan kaartjes te geraken ?

FC_Emmen

Citaat van: fcbisart op mei 08, 2013, 08:01:34
volgend jaar zouden we graag FC GRONINGEN - CAMBUUR bijwonen. Is er een grote rivaliteit tussen beide teams en is het moeilijk om aan kaartjes te geraken ?
Groningen - Cambuur valt wel mee volgens mij. Bij Groningen moet dat wel te doen zijn denk ik.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

spons

Citaat van: fcbisart op mei 08, 2013, 08:01:34
volgend jaar zouden we graag FC GRONINGEN - CAMBUUR bijwonen. Is er een grote rivaliteit tussen beide teams en is het moeilijk om aan kaartjes te geraken ?

Zal denk ik geen enkel probleem zijn en anders moet je tegen die tijd maar eens een PB-tje sturen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

fcbisart

alvast bedankt, als het niet zou lukken contacteer ik je wel !
hoe zit het met de onderlinge rivaliteit ?

ðe waan


fcbisart

WIE IS DAN DE "AARTSRIVAAL" VAN FC GRONINGEN  ? WAT IS DE MEEST GELADEN WEDSTRIJD  ?

Joost

Citaat van: fcbisart op mei 08, 2013, 20:51:35
WIE IS DAN DE "AARTSRIVAAL" VAN FC GRONINGEN  ? WAT IS DE MEEST GELADEN WEDSTRIJD  ?

No need to shout.

FC Groningen heeft niet echt een aartsrivaal. De wedstrijden tegen Heerenveen zijn speciaal maar voor Heerenveen is Cambuur toch de echte derby.

Hugo

Citaat van: Joost op mei 08, 2013, 21:13:12
No need to shout.

FC Groningen heeft niet echt een aartsrivaal. De wedstrijden tegen Heerenveen zijn speciaal maar voor Heerenveen is Cambuur toch de echte derby.

Begin 90's was er wat rivaliteit tussen Groningen en Twente, geen flauw idee of dat tegenwoordig nog speelt.

ðe waan

Volgens mij is dat ook wel aardig weggeëbd.

spons

Volgens mij is er nog wel enige rivaliteit tussen Twente en Groningen al vind ik sowieso dat er in Nederland weinig echte rivaliteit aanwezig is tussen clubs

Tussen Heerenveen en Groningen is het volgens mij meer een "strijd" over de beste club van het noorden gepaard met ludieke akties, zoals ik me in het verleden kan herinneren dat ooit het beeld van Abe Lenstra een dag voor de wedstrijd groen / wit geverfd was, een keer een naaimachine in de tuin van Lurling was gezet en een keer een spandoek over de weg van Heerenveen naar Groningen met de tekst "welkom in Nederland"
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Bossche Bol

Citaat van: spons op mei 09, 2013, 10:18:35

Tussen Heerenveen en Groningen is het volgens mij meer een "strijd" over de beste club van het noorden gepaard met ludieke akties, zoals ik me in het verleden kan herinneren dat ooit het beeld van Abe Lenstra een dag voor de wedstrijd groen / wit geverfd was, een keer een naaimachine in de tuin van Lurling was gezet en een keer een spandoek over de weg van Heerenveen naar Groningen met de tekst "welkom in Nederland"
En zo zou het overal moeten zijn.
Dat primitieve gedrag tussen Rotterdam-Amsterdam en Nijmegen-Arnhem is om van te kotsen.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

spons

Vond trouwens de aktie van afgelopen weekend dat de huisdeur van Lex Immers in de nacht voor ADO - Feyenoord groen en geel was geverfd ook wel leuk, zelf vond ie het volgens mij ook wel grappig want hij stond lachend gefotografeerd in zijn Feyenoord trainingspak voor de deur.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen