Hoofdmenu

Eerste divisie

Gestart door Sebastiaan_W, jan 08, 2013, 10:28:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Verwijderd lid

Citaat van: AthleticHolanda op okt 28, 2013, 16:54:00
Jong Twente gaat mogelijk wat wedstrijden in Apeldoorn spelen.

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2041261/jong-twente-mogelijk-op-veld-agovv.htm#.Um6IcVMikWg

Dat nieuws heb ik afgelopen weekend ook ergens langs zien komen; zal mij benieuwen of dat nog wat publiek zal trekken ...
Wel zeer wrang voor de AGOVV-familie dat zo'n gedrocht nu op Berg en Bos komt spelen, de plaats waar gewoon AGOVV in de eerste divisie had moeten ballen.

ðe waan

Die zijn allang blij dat ze nog bestaan. Volgend seizoen misschien al wel weer in de derde klasse.

Niels_Zitterd

Nadat de Eerste Divisie al een behoorlijke devaluatie heeft gehad door het toevoegen van belofte teams, worden deze teams ook nog eens extra in de watten gelegd...

Geen Jupiler League tijdens interlandperiodes
     
Volgend seizoen zullen er tijdens de interlandperiodes geen wedstrijden in de Jupiler League worden afgewerkt. Competitieleider Jelle Beuker gaf dit vandaag aan tegenover het Brabants Dagblad. De beloftenteams uit de Jupiler League missen tijdens deze periodes te veel spelers.
Critici vinden dat dit een vorm van competitievervalsing is, omdat teams in deze periodes tegen verzwakte beloftenelftallen spelen. Beuker: "We hadden bedacht om dan door te spelen om de eerste divisie wat meer exposure te geven."
Beuker is het eens met Jong Ajax-trainer Alfons Groenendijk die fervent tegenstander is van de huidige situatie. "Alfons Groenendijk heeft gelijk als hij zegt dat hij met interlands grote problemen heeft om een representatief team op te stellen omdat er veel spelers niet beschikbaar zijn."

Beuker geeft wel aan dat het voorlopig nog onder voorbehoud is en dat er nog niets definitief besloten is.


spons

Citaat van: Niels_Zitterd op nov 22, 2013, 10:00:31
Nadat de Eerste Divisie al een behoorlijke devaluatie heeft gehad door het toevoegen van belofte teams, worden deze teams ook nog eens extra in de watten gelegd...

Geen Jupiler League tijdens interlandperiodes
     

Denk dat het meer voor de overige clubs is wat zou je ervan vinden als Fortuna meedoet om de titel en verliest van Jong PSV terwijl je grootste concurrent een week later vanwege een interland weekend tegen een verzwakt Jong PSV moet spelen ?

Ze doen het juist om competitievervalsing te voorkomen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Niels_Zitterd

CiteerZe doen het juist om competitievervalsing te voorkomen

Als ze competievervalsing willen voorkomen dan zullen de beloftenteams met vaste spelerslijsten moeten gaan werken. Zie het systeem in Duitsland. Als een speler van het tweede naar het eerste gaat of vice versa kan dit enkel tijdens de transferperiodes. Op die manier reguleer je het aantal spelers en de kwaliteit van die spelers.

Als ze het hadden doen om de andere clubs tegemoet te komen hadden ze dit aan het begin van het huidige seizoen moeten doen. Ik weet namelijk van verschillende clubs zeker dat ze dit voor de start van dit seizoen reeds hebben aangekaart.

FC_Emmen

#275
Gerucht gaat dat de Media Markt haar naam gaat verbinden aan het stadion van Emmen. Dat zou betekenen dat de naam 'de Meerdijk' wederom verdwijnt ten faveure van een sponsor.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Ajacied

Citaat van: FC_Emmen op dec 19, 2013, 14:48:46
Gerucht gaat dat de Media Markt haar naam gaat verbinden aan het stadion van Emmen. Dat zou betekenen dat de naam 'de Meerdijk' wederom verwijdend ten faveure van een sponsor.

Nee joh, ze zijn toch niet gek?

Han

#277
Ik ben in de veronderstelling dat Sparta, ternauwernood aan niet-degradatie ontsnapt, zich toegang heeft mogen verschaffen tot de nacompetitie omdat ze via een ingenieuze sluiproute een periodetitel in de schoot geworpen heeft gekregen in een fantoomcompetitie waarin B-elftallen hebben mogen bijdragen aan competitievervalsing.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Citaat van: Han op mei 11, 2014, 23:48:13
Ik ben in de veronderstelling dat Sparta, ternauwernood aan niet-degradatie ontsnapt, zich toegang heeft mogen verschaffen tot de nacompetitie omdat ze via een ingenieuze sluiproute een periodetitel in de schoot geworpen heeft gekregen in een fantoomcompetitie waarin B-elftallen hebben mogen bijdragen aan competitievervalsing.

Ik zou het omdraaien. Sparta heeft 1 periode haar best gedaan en vervolgens de rest van de competitie uitgerust tot de nacompetitie.

spons

Citaat van: Joost op mei 12, 2014, 08:52:31
Ik zou het omdraaien. Sparta heeft 1 periode haar best gedaan en vervolgens de rest van de competitie uitgerust tot de nacompetitie.

En dat terwijl Sparta niet eens periodekampioen is geworden maar de periodetitel kreeg omdat Jong PSV niet aan de nacompetitie mee mag doen. Mijn inziens had Jong PSV gewoon de periode moeten krijgen en de eerste in de eindrangschikking zonder periodetitel aan de nacompetitie moeten deelnemen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

De eerste periode is gewonnen door Dordrecht.
De tweede periode is ook gewonnen door Dordrecht. Normaal gesproken gaat de periodetitel in dat geval over op de tweede in de periodestand. Dit zou PSV II geweest zijn. Tweede teams mogen echter niet deelnemen aan de nacompetitie, dus de derde in de periodestand, in casu Sparta, heeft uiteindelijk de periodetitel in de schoot geworpen gekregen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Citaat van: Joost op mei 12, 2014, 08:52:31
Ik zou het omdraaien. Sparta heeft 1 periode haar best gedaan en vervolgens de rest van de competitie uitgerust tot de nacompetitie.
Er eindigden twee clubs boven Sparta in de periode die Sparta het recht geeft om te mogen figureren in de play-offs.

Kennelijk voorziet de regelgeving in deze bizarre constructie. Dat wringt.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Jef400

Ik vind periodetitels sowieso iets achterlijks.  Laat gewoon de nrs. 3, 4, 5 nacompetitie spelen met de nr. 16 van de Eredivisie. Nummers 1 en 2 rechtstreeks naar boven, en de nummers 17 en 18 weg van het hoogste niveau.

Cyclebob

Supporters van een aantal ploegen die de afgelopen decennia de eerste divisie niet uitgekomen zijn zullen blij zijn met bezoeken aan NEC en Roda, niet?  Emmen, Eindhoven, Telstar, Helmond, Oss... come in!
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

AthleticHolanda

Citaat van: Jampot op mei 12, 2014, 20:35:35
Ik vind periodetitels sowieso iets achterlijks.  Laat gewoon de nrs. 3, 4, 5 nacompetitie spelen met de nr. 16 van de Eredivisie. Nummers 1 en 2 rechtstreeks naar boven, en de nummers 17 en 18 weg van het hoogste niveau.

Zolang er geen degradatie mogelijk is vind ik periodetitels een uitstekend initiatief om de competitie voor de onderste vijftien ploegen na de winterstop nog aantrekkelijk te houden.