Week 22 Maandag 30 t/m zondag 6 juni

Gestart door Mokum1900, mei 26, 2022, 11:34:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DanielsenAxedal

Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

Saltacampos

Citaat van: Joost op mei 27, 2022, 12:58:10
Dat laatste is niet helemaal juist helaas.
De tribune aan de straatkant is helemaal weg om het spooremplacement te vergroten. Daar staat nu dus een heel groot hek.
Ah, dat wist ik niet, jammer...
Over land and sea

Saltacampos

Citaat van: wekke op mei 27, 2022, 14:01:33
Is het op de Heizel niet altijd van die Jupiler 0.0%? Niet te zuipen in ieder geval

Ach, alles aan dat stadion is een ramp wat mij betreft. Sta je eerst ellendig lang in de file om op de parking te geraken en na de wedstrijd idem om er weer af te geraken. Daarna mag je weer ellendig lang aanschuiven om door de ingang te geraken. Kom je aan, trekt die catering op niets. Ga je naar je plaats dan zit je ver van het terrein met van die grote hekken voor je neus. En dan nog dat gebrek aan sfeer.
Het is vooral de bediening die dramatisch is, van die tamzakken die daar duidelijk tegen hun zin staan en meestal geen Nederlands kunnen.
Ik ga meestal met openbaar vervoer, trein en metro, dan heb je al minstens de fileproblemen niet.
Zou parkeren in Wemmel aan de andere kant van de ringweg en dan een stukje te voet niet iets kunnen zijn ?
Om je toch nog te kunnen pesten sluiten ze het metrostation van het stadion altijd als er een wedstrijd is, dus je moet naar Houba-Brugmann.
Naar binnen raken is inderdaad lastig, dus ga ik altijd vroeg naar binnen.
Als je achter doel beneden zit, zie je slecht of niet, bovenin is OK en aan de zijkanten ook.
Die stomme atletiekpiste verknalt alles en dat voor die ene meeting op het jaar waar publiek op af komt.
In het profvoetbal in België zonder twijfel het slechtste stadion.
De derby der lage landen maakt natuurlijk veel goed en ik verwacht tegen Polen ook wel sfeer en als de vedetten meedoen, krijg je wel eens hoogstaand voetbal te zien.
Over land and sea

FCT1980

There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

watergatehopper

Citaat van: DylanK op mei 27, 2022, 10:46:19
Zit in het uitvak, tussen (jammer genoeg) alle mensen in een wortelpak. Ik hoop op een beetje sfeer, maar ben bang dat ik teleurgesteld ga worden, haha. We gaan vooral voor het stadion en het Belgische bier :).

Ik heb dit stadion gevinckt tijdens België- Schotland. De terechte ergernis van een wortelpak zag ik ook bij onze zuiderburen in de vorm van een buil frieten als hoofddeksel, huishoudbeurs publiek en hoempapa taferelen. Veel plezier ;)
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

spons

Kan iemand mij vertellen hoe ik het best met het openbaar vervoer van Brussel midi naar het Koning Boudewijn stadion kom, ik begreep hieronder dat het dichtstbijzijnde metrostation dicht is als er één wedstrijd is ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

syntric

#21
Citaat van: spons op mei 29, 2022, 13:13:15
Kan iemand mij vertellen hoe ik het best met het openbaar vervoer van Brussel midi naar het Koning Boudewijn stadion kom, ik begreep hieronder dat het dichtstbijzijnde metrostation dicht is als er één wedstrijd is ?

Lijn 6 rechtstreeks naar het stadion vanuit Zuid. Voor het stadion kan je eigenlijk bij de laatste 3 haltes afstappen, ik geloof nooit dat die allemaal zouden gesloten zijn: Koning Boudewijn, Heizel, Houba-Brugmann. Overigens rijdt tram 51 ook rechstreeks van Zuid naar het Stadion, duurt wel even, maar dan zie je wel een stuk van Brussel bovengronds :-)
Groundhopper for life :-)

spons

Citaat van: syntric op mei 29, 2022, 13:23:31
Lijn 6 rechtstreeks naar het stadion vanuit Zuid. Voor het stadion kan je eigenlijk bij de laatste 3 haltes afstappen, ik geloof nooit dat die allemaal zouden gesloten zijn: Koning Boudewijn, Heizel, Houba-Brugmann. Overigens rijdt tram 51 ook rechstreeks van Zuid naar het Stadion, duurt wel even, maar dan zie je wel een stuk van Brussel bovengronds :-)

Hartelijk dank voor de informatie
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

syntric

3/6: België - Nederland met een Nederlander zonder wortelpak of klompen
6/6: Be Quick 1887 - Emmen
Groundhopper for life :-)

Saltacampos

Citaat van: spons op mei 29, 2022, 13:59:02
Hartelijk dank voor de informatie
Normaal wordt enkel Koning Boudewijn gesloten, dat was toch elke keer dat ik er was zo.
Dat wordt dan in het stadion omgeroepen.
Als je in het uitvak zit, is Houba-Brugmann de beste halte, je komt dan ook voorbij het oude bondsgebouw (Glazen Huis) van de KBVB in Brussel.
Over land and sea

MichielB


DannyH79

#26
4/6 Valleivogels - VRC
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Mokum1900

Citaat van: spons op mei 29, 2022, 13:13:15
Kan iemand mij vertellen hoe ik het best met het openbaar vervoer van Brussel midi naar het Koning Boudewijn stadion kom, ik begreep hieronder dat het dichtstbijzijnde metrostation dicht is als er één wedstrijd is ?

ik ben zelf van plan , om de trein vanaf Liedekerke te nemen omdat daar een groot P&R is , vanuit daar 45 min met openbaar vervoer , iemand een betere parking tip ( kan er rond 19.00-19.30 zijn)
Waar je ook gaat ik volg je overal

syntric

Citaat van: Mokum1900 op mei 30, 2022, 13:58:46
ik ben zelf van plan , om de trein vanaf Liedekerke te nemen omdat daar een groot P&R is , vanuit daar 45 min met openbaar vervoer , iemand een betere parking tip ( kan er rond 19.00-19.30 zijn)

P+R Coovi/Ceria naast de ring, afrit 16 in Anderlecht. Vandaar de metro richting Hermann-Debroux, overstappen Beekkant lijn 6 richting Koning Boudewijn. In combinatie met een OV kaartje betaal je een gunstig tarief in deze parking.
Groundhopper for life :-)

Cyclebob

Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga