Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Jobo


Koning Kriel

Hoe het was? Fantastisch! 4 dagen Engeland met vijf wedstrijden, je zou er bijna een boek over kunnen schrijven.

Grimsby Town - Stockport County 2-1
Hele vermakelijke wedstrijd die in het begin gedomineerd werd door County. Na een onnodige en misschien ook wel onterechte rode kaart pakte Grimsby na rust het initiatief over en won deze wedstrijd. Stadion 10/10, alles wat de meeste van ons zoeken in een stadion. Vanaf onze plek uitzicht over zee en over de daken van de huizen achter de andere tribunes. Na de wedstrijd afgesloten met een heerlijke fish and chips. Beter kon de trip niet beginnen.

Rotherham united - Ipswich Town 1-0
Deze pot kon niet tippen aan de eerste wedstrijd. Ipswich kwam niet om te voetballen en hoopte een 0-0 uit het vuur te slepen bij hoogvlieger Rotherham, lang leek dat te lukken maar een 0-0 bleef ons uiteindelijk bespaard. Bij het stadion had ik vooraf de verwachting dat het heel saai zou zijn maar dat viel best mee. Leuker dan gedacht maar het blijft een moderne bak. Wel lekker dicht bij het centrum.

Wigan Athletic - Cambridge united 1-2
Wigan is koploper in de league 1 dus de verwachting was dat ze dit wel zouden winnen maar dat liep anders. Kaartjes waren 10 pond (5 pond als je iemand tegenkwam met seizoenskaarten die over waren of 6,67 als je reisgenoot besluit wel wat fooi te geven) dus het was lekker goedkoop. Desondanks zat het nog steeds niet vol, het stadion is gewoon veel te groot voor deze club. Onderweg naar de 92 (ETA 2040) blij dat deze in een dubbel gepakt kon worden maar ik zie mezelf hier niet snel terugkomen.

West Ham United - Burnley 1-1
Vrij vlakke wedstrijd waarin West Ham wel de betere was maar niet kon doordrukken. Kwam er in de 47e minuut achter dat ik voor het eerst sinds heel lang een goal gemist had toen aan het einde van een lange blessurebehandeling (wat een horror blessure trouwens) naar het toilet was geweest. Het scorebord gaf 0-1 aan terwijl ik dacht dat het 0-0 stond. Gelukkig wist West Ham nog te scoren waardoor ik toch een goal zeg. Stadion vind ik prima behalve dat je heel ver van het veld zit. Ook bizar het verschil tussen de prijs van een pint in Londen (6.50) en verder naar het noorden (meestal 2.60).

Stockport County - Solihull Moors 1-0
Lang leek ik mijn trip met een 0-0 af te sluiten maar Stockport wist in blessuretijd de overwinning binnen te slepen. Fantastisch stadion met vier verschillende tribunes. Een meer dan waardige afsluiter van een fantastisch weekend. Nu alweer zin om terug naar Engeland te gaan.

ricodejong4

Heerlijke reeks wedstrijden Koning Kriel. Doet me toch serieus is twijfelen om volgend jaar met Pasen ook eens die kant op te gaan.

headout

Citaat van: ricodejong4 op apr 19, 2022, 09:13:50
Heerlijke reeks wedstrijden Koning Kriel. Doet me toch serieus is twijfelen om volgend jaar met Pasen ook eens die kant op te gaan.
Echt doen. Ik baal als een stekker om dit jaar overgeslagen te hebben, kwam gewoon niet goed uit.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

FCT1980

Prachtig programma inderdaad. Als je Grimsby en Stockport in één trip kunt doen ben je sowieso al klaar toch?

Zelf zaterdag een Fortuna dubbel gedaan. In de middag Fortuna Köln - Wiedenbrück en daarna door naar Fortuna - Sittard - Sparta.
Hiermee de Eredivisie compleet en ook de drie grootste clubs van Köln gezien.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Arjen

Paasweekend in Engeland zit er ook weer op. Fleetwood Town-Oxford United 2-3, Manchester United-Norwich City 3-2 en Blackpool- Birmingham City 6-1. Volop doelpunten en verder weer genoten van de Engelse voetbalsfeer. Wij zaten bij Manchester United-Norwich City in het uitvak. Hier was natuurlijk een bonus dat de bezoekers van 2-0 terugkwamen op 2-2. Op zondag was er geen wedstrijd in de buurt en hebben we even gekeken bij het stadion van Fylde (6e niveau) en zijn we naar Lancaster Castle geweest.

Koning Kriel

Citaat van: ricodejong4 op apr 19, 2022, 09:13:50
Heerlijke reeks wedstrijden Koning Kriel. Doet me toch serieus is twijfelen om volgend jaar met Pasen ook eens die kant op te gaan.

Altijd doen!

DanielsenAxedal

#5932
Afgelopen vrijdagmiddag besloot ik weer eens een wedstrijd van het tweede team van Śląsk Wrocław mee te pakken. Vanaf de Universiteit gaat er een tram direct naar het Stadion Oporowska en dus kon ik mooi gelijk door na een lange dag op school.

In de tram ging ik eens goed kijken wie het team vandaag eigenlijk zou treffen en dit bleek koploper Stal Rzeszów te zijn.
Stal Rzeszów is erg hard op weg om kampioen te worden en te promoveren naar het tweede niveau van Polen. De club kende vooral haar hoogtepunten in de jaren zestig, deze eeuw pendelt het alleen maar heen en weer tussen het tweede en derde niveau.

Na een rustig begin van de wedstrijd (kosten 2.30eu) kwam er naderhand een groepje van zo'n dertig ultras van Śląsk Wrocław binnen. Toen een aantal van hen eens goed het publiek bekeken hadden, werd er gezien dat twee wat oudere mannen een jas van Stal Rzeszów droegen. Dit werd niet gepikt en gelijk werd er op erg agressieve wijze geëist dat de mannen de jas uit moesten doen.

Vervolgens merkte de bank van Stal Rzeszów dit op en ging een staflid zich ermee bemoeien. Dit was het moment dat de ogenschijnlijke leider van de Śląsk ultras flipte. Onder veel gescheld stormde hij af op het staflid en probeerde bij hem te komen. Het hek en een gesloten deur naar het veld zorgden ervoor dat er geen verdere escalatie kwam, want dat was er zeker gekomen gezien de beperkte hoeveelheid beveiliging (welgeteld één bejaarde man). Na zeker twee minuten aan scheldkanonnades en geschop tegen het hek leek het punt wel duidelijk en keerde de groep terug naar de plek.

In minuut 35 kwamen uit het niets de supporters van Stal Rzeszów het uitvak binnen. Zeker zestig man had de vijf uur durende busreis gemaakt om het team toe te juichen naar de volgende stap richting de titel. Ook waren er eet- en drinkmogelijkheden neergezet voor beide kanten, iets waar het de andere keren dat ik hier ben geweest aan ontbrak.

De fans uit Rzeszów zagen het team met 1-2 winnen, ondanks dat het team na drie minuten al een rode kaart kreeg. Het uitvak maakte er een mooie atmosfeer van, er werd volop gezongen en het team op het veld vierde de winst uitbundig.




Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

hgrm

Vanaf 10 oktober stond SDO uit Bussum onderaan in de hoofdklasse A. Concurrent Emmen verdween steeds meer uit het zicht. In het voorjaar, na een 8-1 pandoering bij Purmersteijn, werd coach Koen Jansen ontslagen en nam clubicoon Rick Schipper het roer over (no pun intended). De vechtlust keerde terug en langzaam maar zeker werden er ook punten gepakt. Met een aantal nederlagen tegen ploegen uit het linker rijtje leek toch het doek te vallen. Maar SDO kreeg nog één kans.

Op Tweede Pinksterdag kwam TAC'90 uit Den Haag op bezoek. De Hagenezen hadden zelf nog kans om de nacompetitie te ontlopen, maar lieten zich verrassen door een Bussumse bliksemstart. Binnen een halfuur kwamen de Bussumers op een 3-0 voorsprong. In de tweede helft viel nog wel, wat schlemielig, de 3-1 en werd het nog spannend in de Kuil, maar verder kwamen de Hagenezen niet. Ondertussen deed Be Quick (dat zelf nog kans had op promotiewedstrijden) zijn sportieve plicht door van Emmen te winnen.

Het Wonder van Bussum gaat volgende week verder in de nacompetitie. Niks is onmogelijk.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

DannyH79

Citaat van: hgrm op jun 07, 2022, 12:04:30
Vanaf 10 oktober stond SDO uit Bussum onderaan in de hoofdklasse A. Concurrent Emmen verdween steeds meer uit het zicht. In het voorjaar, na een 8-1 pandoering bij Purmersteijn, werd coach Koen Jansen ontslagen en nam clubicoon Rick Schipper het roer over (no pun intended). De vechtlust keerde terug en langzaam maar zeker werden er ook punten gepakt. Met een aantal nederlagen tegen ploegen uit het linker rijtje leek toch het doek te vallen. Maar SDO kreeg nog één kans.

Op Tweede Pinksterdag kwam TAC'90 uit Den Haag op bezoek. De Hagenezen hadden zelf nog kans om de nacompetitie te ontlopen, maar lieten zich verrassen door een Bussumse bliksemstart. Binnen een halfuur kwamen de Bussumers op een 3-0 voorsprong. In de tweede helft viel nog wel, wat schlemielig, de 3-1 en werd het nog spannend in de Kuil, maar verder kwamen de Hagenezen niet. Ondertussen deed Be Quick (dat zelf nog kans had op promotiewedstrijden) zijn sportieve plicht door van Emmen te winnen.

Het Wonder van Bussum gaat volgende week verder in de nacompetitie. Niks is onmogelijk.

Dat blijft het mooie van voetbal. Ik heb SDO afgelopen zomer tegen DVS'33 gezien en dat was netjes gezegd niet zo heel best.
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Jeroen503

Citaat van: hgrm op jun 07, 2022, 12:04:30
Vanaf 10 oktober stond SDO uit Bussum onderaan in de hoofdklasse A. Concurrent Emmen verdween steeds meer uit het zicht. In het voorjaar, na een 8-1 pandoering bij Purmersteijn, werd coach Koen Jansen ontslagen en nam clubicoon Rick Schipper het roer over (no pun intended). De vechtlust keerde terug en langzaam maar zeker werden er ook punten gepakt. Met een aantal nederlagen tegen ploegen uit het linker rijtje leek toch het doek te vallen. Maar SDO kreeg nog één kans.

Op Tweede Pinksterdag kwam TAC'90 uit Den Haag op bezoek. De Hagenezen hadden zelf nog kans om de nacompetitie te ontlopen, maar lieten zich verrassen door een Bussumse bliksemstart. Binnen een halfuur kwamen de Bussumers op een 3-0 voorsprong. In de tweede helft viel nog wel, wat schlemielig, de 3-1 en werd het nog spannend in de Kuil, maar verder kwamen de Hagenezen niet. Ondertussen deed Be Quick (dat zelf nog kans had op promotiewedstrijden) zijn sportieve plicht door van Emmen te winnen.

Het Wonder van Bussum gaat volgende week verder in de nacompetitie. Niks is onmogelijk.

Het was wat mij betreft echt het Wonder van Bussum want ik gaf er vooraf niet veel meer voor. Heel benieuwd hoe de nacompetitie gaat lopen, zondag meteen een sterke tegenstander.

hgrm

Citaat van: Jeroen503 op jun 07, 2022, 13:56:20
Het was wat mij betreft echt het Wonder van Bussum want ik gaf er vooraf niet veel meer voor. Heel benieuwd hoe de nacompetitie gaat lopen, zondag meteen een sterke tegenstander.

Ik ken dat AGB verder niet. Ze zijn tweede geworden vlak achter Kampong maar hoe sterk is het zondagvoetbal überhaupt nog in West 1.
HCAW is een weekend vrij dus zondag maar eens naar Ookmeer afreizen. En dan niet het gedeelte van het sportpark waar ik al vele bittere nederlagen maar ook enkele heroïsche overwinningen heb meegemaakt.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Citaat van: DannyH79 op jun 07, 2022, 12:28:32
Dat blijft het mooie van voetbal. Ik heb SDO afgelopen zomer tegen DVS'33 gezien en dat was netjes gezegd niet zo heel best.

Dat was het hele seizoen ook niet. Maar toch was er eentje nog slechter.....
Handhaving in de Hoofdklasse zou een prachtig resultaat zijn, dat zou moeten resulteren in een standbeeld voor Rick Schipper. Maar als het lukt, voorzie ik volgend jaar weer zo'n seizoen. Als je je spelers niet betaalt, red je het op den duur niet. Het spreekt toch boekdelen dat elk jaar weer spelers naar FC Hilversum vertrekken, een club zonder visie, beleid en toekomst in de derde klasse waar wel iemand zit die van zijn (zwarte?) geld af wil.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Ik ben het seizoen gisteren begonnen met RW Oberhausen v Alemannia Aachen.
Deze stond echt al heel lang op mijn verlanglijstje maar werd telkens op een voor mij onmogelijk tijdstip gepland.

Alemannia had een vrij desastreus vorig seizoen, al was de terugronde nog best aardig qua punten. RWO eindigt altijd wel top 6 in de RL West en is dit seizoen een van de favorieten voor de titel.

Ik bleek veel te ver weg geparkeerd te hebben en na een gezellige wandeltocht over een industrieterein, langs een spoorweg en door het groen kwam ik bij het stadion waar het gemoedelijk en rustig was. Een kaartje voor het uitvak mocht aan de gewone kassa gekocht worden en ik sloot aan bij de ruim 1000 geel zwarte supporters in het uitvak.

De defensie van Alemannia was vorig jaar vrij zwak en begon ook in Oberhausen echt dramatisch. Binnen drie minuten 7 keer de bal onnodig in de voeten van een tegenstander schuiven is echt teveel van het goede en RWO profiteerde. 1-0 met een schot vanaf de zijkant dat er niet echt onhoudbaar uit zag. Gelukkig ging het daarna beter. Een treffer van Mause werd wegens buitenspel afgekeurd en een andere poging werd ogenschijnlijk van achter de lijn weggewerkt. Alemannia was de bovenliggende partij maar als je dan weer knullig de bal verspeeld en Oberhausen profiteert wel van de kans dan is dat erg pijnlijk.

De druk na rust leidde tot een onbesuisde overtreding van Oberhausen en een strafschop voor Alemannia; 2-1. De druk hield daarna aan met een aantal goede mogelijkheden en een bal op de lat. Maar hij viel niet en de druk verminderde. Oberhausen bleef in het laatste kwart betrekkelijk eenvoudig op de been en sleepte de zege binnen.


ALenstra

Vandaag bij Charlton Atletic-Derby County geweest. Er waren ongeveer 17.000 toeschouwers waarvan 3.000 uitfans die behoorlijk luidruchtig waren. Vooraf was een herdenking waarbij plotseling iemand het veld opkwam zwaaiend met een cornervlag. Die werd door twee suppoosten afgevoerd. Het begin was voor Derby maar de thuisclub had in Joe Wollacott een uitstekende keeper. Het was Corey Blackett-Taylor die in de 2e helft Charlton de 1-0 zege bezorgde.