Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

TeeZee

In het topic Plannen voor de nabije toekomst komen vaak watertandende lijstjes voorbij met wedstrijden waar medeleden op kortetermijn van plan zijn naartoe te gaan. Soms verschijnt er na terugkomst een met foto's gelardeerd verslag, soms niet en soms duurt het lang. Ik denk dat het wel aardig is om analoog aan het plannentopic een paralleltopic te draaien waarin even een kattenbelletje geplaatst kan worden over de afgelopen trip. Soms vooruitlopend op een later te plaatsen verslag, soms om gewoon even kwijt te raken hoe het was.

Afgelopen weekend waren er mensen in Spanje, Duitsland of gewoon in Nederland. Hoe was het?

Pieros

Het was gisteren geweldig bij Borussia Monchengladbach tegen 1860 Munchen. Wat een massa, gemoedelijk, sfeer, stadion, enz. (verslag volgt nog)

hgrm

De derby in Spakenburg viel een beetje tegen. Natuurlijk was er wel het gevoel om bij een historische gebeurtenis te zijn geweest; 7-1 in zo'n wedstrijd is uniek, maar door het ontbreken van spanning in de wedstrijd, was de sfeer niet zoals ik had gehoopt. De fans van IJsselmeervogels hoorde je na een half uur niet meer en de fans van de Blauwen genoten vooral in stilte...

foto's komen nog (misschien...)
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Een bekerfinale verliezen is altijd Kut.

Ici c est Paris

Charleroi-Standard: Wat een sfeer. Volle bak, met ongeveer 7.000 Luikenaren, wij stonden in het uitvak. Heb nog nooit zo'n fantastische sfeer meegemaakt. Ook die van Charleroi waren bets luidruchtig, en het is een erg leuk stadion.

Verslag volgt.

Hugo

Wezen bowlen met m'n collega's, erg gezellig.

hoevenen lion

Het was leuk op Hamme. Niet alleen de 0-3 maar het mooie vrouwvolk dat daar rond loopt. Heb me meteen ingeschreven voor een season ticket in blok B daar.

TeeZee

Lens - Monaco was vermakelijk. De sfeer was goed en voor het eerst maakte ik kennis met het fenomeen "tribunedirigent". Lens had zelfs twee mannen op een stellage staan die de harde kern aangaven wat te zingen. Is dit typisch Frans?

Hugo

Citaat van: TeeZee op mei 04, 2008, 10:04:13
Lens - Monaco was vermakelijk. De sfeer was goed en voor het eerst maakte ik kennis met het fenomeen "tribunedirigent". Lens had zelfs twee mannen op een stellage staan die de harde kern aangaven wat te zingen. Is dit typisch Frans?

Was er ook een uitslag in Lens?

Helaas is het niet typisch Frans. In Duitsland zie je het ook erg veel. Ik ben er persoonlijk niet zo weg van, het "spontane" zingen verdwijnt zo.

TeeZee

Ongeveer de helft van alle wedstrijden uit de hoogste Franse afdeling eindigde gisteren in een 0-0, zo ook RC Lens - AS Monaco. Ik was er al voor gewaarschuwd dat de brilscore vrij veel voorkomt in Frankrijk.

Ik wil eigenlijk geen mening (proberen te) hebben over het dirigeren. Het was voor mij een nieuw fenomeen dat blijkbaar gebruikelijk is in andere voetbalculturen. Het is maar net wat je gewend bent denk ik. Het is beter dan een dweilorkest.

Rinus A.

#10
Vorige week zaterdag Mackems versus Smoggies, Sunderland tegen Middlesborough. De Wear-Tees Derby, al willen de Sunderland supporters daar niet aan. Voor hen is de Tyne-Wear Derby de enige derby en ze vinden dat Middlesborough een beetje geforceerd derbytje tegen hen willen spelen. Ongeveer hetzelfde wat voor de Mackems zelf geldt met betrekking tot Newcastle, wie op hun beurt weer heel geforceerd proberen te doen voorkomen dat de derby hen niet interesseert en dat zij strijden met ploegen als Liverpool en Chelsea.

De Noordzee was dit weekend zowaar eens een biljartlaken, je moest op dek om te geloven dat je op zee was. De heenreis verliep relatief rustig, al heeft een metgezel ontdekt dat je ook op internationale wateren opgepakt kunt worden en in de cel kunt worden gesmeten. Geen vertraging ditmaal en geen vervroegde kick-off, dus in een slakkegangetje op gang komen voor de wedstrijd. De pre-match strippers in enkele Sunderland-pubs waren niet in staat het bloed weer sneller te gaan laten stromen, dus dan toch maar naar het stadion. Vanaf de overkant van de Wear-brug was goed te zien hoe (een deel van?) de Boro-aanhang door een ongekende politiemacht inclusief helicopter naar het uitvak werd gedirigeerd. DFDS Seaways leverde ditmaal kaarten rechtstreeks naast het uitvak, wat zorgde voor het nodige vermaak. Een vroege tegentreffer liet zien dat men stiekem toch wel een grote hekel aan elkaar heeft. Het verdere scoreverloop was ook perfect voor het onderlinge spel der supporters.

Afonso was crap, Boateng was alleraardigst, Sunderland was beter en blijft in de Premier. Ook nu weer 45.000+ man in het Stadium of Light, waarvan enkele duizenden zorgen dat de Mackems ongeveer de beste away-crowd van Engeland hebben. Vandezomer mag Roy Keane weer schandalig veel geld gaan uitgeven, om te zorgen dat ze kunnen aanhaken bij West Ham and the likes. Persoonlijk moet ik het allemaal nog maar aanzien. Keane laat Sunderland met veel passie spelen (5 winnende doelpunten in blessuretijd dit seizoen, geloof ik, tegen Boro ook), maar ik zie totaal geen lijn in het spel. Ook zijn aankopen afgelopen zomer zijn weinig overtuigend. Allemaal dure britten zonder brains, maar gelukkig heeft hij nu aangegeven dat hij het de vorige keer bij britten hield omdat hij nog geen europees netwerk had. Dat zou nu anders zijn.

Keep the faith!

TeeZee

Citaat van: Rinus A. op mei 05, 2008, 10:18:04Allemaal dure britten zonder brains, maar gelukkig heeft hij nu aangegeven dat hij het de vorige keer bij britten hield omdat hij nog geen europees netwerk had. Dat zou nu anders zijn.
Jammer, ik heb liever dat hij met Britten zonder brains blijft spelen.

Hoe verhield de sfeer zich tot de Wear and Tyne derby? De Nederlanders zullen wel wat luidruchtiger zijn geweest, want minder misselijk van de bootreis.

Stadionhopper

Vrijdag 2 mei 2008: FC Basel - FC Zürich 4-0

De titelstrijd in Zwitserland is ongekend spannend. Met nog 3 wedstrijden te gaan staan FC Basel en YB Bern gedeeld eerste. Bern heeft een iets beter doelsaldo en staan daarmee 1e.
Vanavond de nummer 2 tegen de nummer 3. Het stadion zat met een kleine 30.000 goed gevuld. De nieuwe grasmat voor het aankomende EK werd vanavond in gebruik genomen.
FC Basel won de wedstrijd kinderlijk eenvoudig met 4-0 met een doelpunt van onder meer oud FC Twente speler Majstorovic.
De wedstrijd werd rond de 25e minuut enkele minuten stilgelegd. Vanuit het Zürich vak kwam vanalles richting de Basel fans die in het vak eronder zaten. Van bier, karton tot aan fakkels toe. 1,5 vak werd ontruimd en mochten op de nieuwe 3e ring aan de lange zijde gaan zitten. (waaronder wij).
De titelstrijd is wat minder spannend geworden, YB Bern verloor deze avond met 1-3 van Neuchatel Xamax. De laatste wedstrijd van het seizoen zal de beslissing brengen: FC Basel - YB Bern

Zaterdag 3 mei: FC Concordia Basel - FC Locarno 1-0

De tweede club van Basel, spelend in de Challenge League (de op een na hoogste divisie) speelt in Stadion Rankhof. Onder een zomerzonnetje ontspon zich een niet echt vermakelijk potje voetbal. Basel won verdiend de wedstrijd. Volgens de stadionspeaker zaten er 600 toeschouwers maar het was duidelijk te zien dat er niet meer dan 300 toeschouwers aanwezig waren. Wel opmerkelijk dat er een bus vol Locarno fans gekomen waren naar Basel, onder invloed van de nodige alcohol en de zon, vermaakten zij zich wel 90 minuten lang met zingen. Na de 90e minuut ging dit over in lichte agressie naar stewards en tegenstander, het bleef bij verbale agressie.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Rinus A.

Sfeer is niet te vergelijken, alleen de injurytime-winner beleven direct naast het uitvak was wel even een mooie piek.


hoevenen lion

Citaat van: Dennis1981 op mei 05, 2008, 21:52:40
Vrijdag 2 mei 2008: FC Basel - FC Zürich 4-0

De titelstrijd in Zwitserland is ongekend spannend. Met nog 3 wedstrijden te gaan staan FC Basel en YB Bern gedeeld eerste. Bern heeft een iets beter doelsaldo en staan daarmee 1e.
Vanavond de nummer 2 tegen de nummer 3. Het stadion zat met een kleine 30.000 goed gevuld. De nieuwe grasmat voor het aankomende EK werd vanavond in gebruik genomen.
FC Basel won de wedstrijd kinderlijk eenvoudig met 4-0 met een doelpunt van onder meer oud FC Twente speler Majstorovic.
De wedstrijd werd rond de 25e minuut enkele minuten stilgelegd. Vanuit het Zürich vak kwam vanalles richting de Basel fans die in het vak eronder zaten. Van bier, karton tot aan fakkels toe. 1,5 vak werd ontruimd en mochten op de nieuwe 3e ring aan de lange zijde gaan zitten. (waaronder wij).
De titelstrijd is wat minder spannend geworden, YB Bern verloor deze avond met 1-3 van Neuchatel Xamax. De laatste wedstrijd van het seizoen zal de beslissing brengen: FC Basel - YB Bern
Hoe waren de away fans? Veel sfeer? Aangezien er familie in Zurich woont heb ik er wel lichte sympathie voor.