Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadionhopper

FC Metz - Le Mans 4-3

Zaterdagavond nummer 3 van het weekend.
Het al gedegradeerde FC Metz moest het vanavond in de laatste competitiewedstrijd opnemen tegen Le Mans. Le Mans had nog kans op een plek in de Intertoto. Het Stade Saint Symphorien zat maar met 12.000 toeschouwers gevuld. De fans van Metz hadden duidelijk geen zin meer in hun al gedegradeerde club. Al met al maakten de teams er een echt feest van. Na 3 minuten stond FC Metz al met 1-0 voor, in de 13e minuut verdubbelde de voorsprong. Voor rust kreeg Le Mans een rode kaart te verduren en maakte Metz er zelfs 3-0 van. Le Mans liet zich niet kennen met 10 man en knokten zich terug naar 3-2. Metz kwam nog op 4-2 en een minuut later werd de 4-3 en tevens de eindstand binnengetikt. Na het laatste fluitsignaal stroomden de supporters het veld op (wij ook natuurlijk:-))
Het stadion bestaat uit 4 losstaande tribunes, waarbij 1 tribune achter het doel 3 ringen telt en aan de overzijde 2 ringen.





Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Stadionhopper

FC Differdange - Swift Hesperange 2-1

Zondagmiddag de laatste en wel in Luxemburg. Dit was toch wel de mooiste ground van het weekend. Stade du Thilleberg ligt bovenaan op een heuvel in het dorpje Differdange. Bij aankomst moet je eerst een houten poort door en dan kom je in een sprookje terecht. Omgeven door vele groene bomen, ligt een heerlijke ground. Aan de lange zijden een grote en hoge staantribune, daar tegenover een prachtige hoofdtribune.
De wedstrijd zelf was van geen enkel belang meer. Zowel FC Differdange als Swift Hesperange speelden alleen nog maar voor de statistieken. Er waren deze middag 200 toeschouwers aanwzig.







Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

HJanneman

Net terug van een weekje Istanbul en het is gelukt om een 'echte' Turkse wedstrijd vol emotie bij te wonen.

Eskişehirspor-Diyarbakırspor in het İnönü stadion van Besiktas, pal aan de Bosporus, pal naast een grote Moskee, pal naast een oud Paleis van Atatürk en ook aan de rand van een volksbuurt..de ligging van dit stadion had alles!
De dagen er na heb ik dat pas echt goed kunnen zien, want op de dag van de wedstrijd zelf was het haasten geblazen om erbij te kunnen zijn, waardoor ik door al het sprintwerk en bijna dood-ervaringen bij het oversteken met oogkleppen op liep om maar zo snel mogelijk bij de kaartverkoop te kunnen zijn.

De wedstrijd ging om promotie naar de hoogste afdeling van Turkije en werd op neutraal terrein gespeeld.
Dit was de halve finale.
Eskişehirspor won met 6-5 op basis van penalty's, want in de reguliere speeltijd en toegevoegde tijd werd niet gescoord.
Eskişehirspor zou uiteindelijk ook promoveren door de finale in hetzelfde stadion met 2-0 te winnen van Boluspor.

Ik ga eerst wat bijslapen, want het was een enerverende week met een even zo enerverende terugreis met Onur air, later meer.

Keveca

Citaat van: TeeZee op mei 04, 2008, 10:04:13
Lens - Monaco was vermakelijk. De sfeer was goed en voor het eerst maakte ik kennis met het fenomeen "tribunedirigent". Lens had zelfs twee mannen op een stellage staan die de harde kern aangaven wat te zingen. Is dit typisch Frans?
Apart dat je dat nog nooit had meegemaakt....In de oostbloklanden en Italie en Duitsland gebeurt heel vaak, ook bij FC Nantes hadden ze zo'n type...Trouwens toen je bij Lens was stonden er bij jou ook 2 op dat ding, een dikke en een dunne? Bij mij wel, ik was er tijdens RC Lens - Lille toen stond er een vetzak en een dunne scharminkel (beide ontbloot bovenlijf) en dat was een erg vermakelijk gezicht...

Hielke

Hoe het was? Het was fantastisch. Sporting Lissabon - sc Heerenveen was vier dagen lang genieten. Mooie stad, relaxte cultuur, goed weer, lekker eten, veel gezelligheid, een verrassend goede wedstrijd en onvergetelijke groundhopavonturen in Da Luz (Benfica), maar vooral in Estadio do Restelo (Belenenses) en Estadio José Gomes (Estrela Amadora).

Binnenkort (hoop ik) veel foto's en verhalen in het Heerenveen-topic.

Joost

Ik kan kort zijn. Het was afgelast.

Ici c est Paris

Hoe het was. Wat een dag, hier doe je het voor.

wekke

Gisteren een revisit Utrecht-Ajax gedaan, wat een wedstrijd!
Na mijn bezoek vorig seizoen, hoopte ik vurig om dat thuispubliek eens te horen juichen tegen Ajax. Gisteren werd die wens vervuld en het was zoveel intenser dan ik me ooit had kunnen voorstellen.

FC Utrecht, tot volgend seizoen.

AthleticHolanda

Citaat van: wekke op dec 07, 2009, 12:21:13
Gisteren een revisit Utrecht-Ajax gedaan, wat een wedstrijd!
Na mijn bezoek vorig seizoen, hoopte ik vurig om dat thuispubliek eens te horen juichen tegen Ajax. Gisteren werd die wens vervuld en het was zoveel intenser dan ik me ooit had kunnen voorstellen.

FC Utrecht, tot volgend seizoen.

Een nieuwe supporter is geboren, hehe. Gisteren was inderdaad stukken beter dan vorig seizoen.

De Belgische vlag op de zuidtribune ook gespot?


georgesv

Citaat van: AthleticHolanda op dec 07, 2009, 18:55:02

De Belgische vlag op de zuidtribune ook gespot?

vanwaar de belgische vlag?

AthleticHolanda

Citaat van: georgesv op dec 07, 2009, 19:26:55
vanwaar de belgische vlag?

Die hangt (heeft) er wel vaker (gehangen) aangezien we altijd wel Belgische spelers hebben gehad maar ik zag ook een Belgische bus staan bij het stadion en had meer de indruk dat het een groep Belgen was die daar zaten, maar kan er verder niks zinnigs over zeggen.

wekke

Wij kwamen die bus achteraf nog tegen op de snelweg. Wij vermoedden dat het ging om fans van Dries Mertens aangezien die van de streek van Rotselaar afkomstig is.

Ici c est Paris

#42
Was een groep van 36 Belgen vrienden en bekenden van Dries Mertens ja. Daar was ook de vlag van. Heb jullie overigens niet meer gezien in de fanshop, keek om 12 uur nog, en zag de envelop nog staan! Mooi dat jullie het naar jullie zin hebben gehad. Als jullie volgende keer kaarten nodig hebben, hoor ik het wel weer.

wekke

Citaat van: Ici c est Paris op dec 08, 2009, 01:16:07
Was een groep van 36 Belgen vrienden en bekenden van Dries Mertens ja. Daar was ook de vlag van. Heb jullie overigens niet meer gezien in de fanshop, keek om 12 uur nog, en zag de envelop nog staan! Mooi dat jullie het naar jullie zin hebben gehad. Als jullie volgende keer kaarten nodig hebben, hoor ik het wel weer.

Ja, wij waren pas tien minuutjes voor de aftrap in de fanshop. We waren iets te laat vertrokken. Bedankt om de kaartjes te regelen :)

King Nothing

Week of 3 geleden alweer voor het eerst bij Schalke geweest. 'k Weet niet, zal wel aan de dag hebben gelegen (Hannover als tegenstander, 1e wedstrijd van Hannover na de dood van Robert Enke), maar de hele dag viel me tegen. Er hing uiteraard een hele rare sfeer in het stadion, maar ik had meer het gevoel naar een gemaakte en gehypte club te kijken dan dat ik enig spoortje van meeleven bij mezelf voelde wat ik bijvoorbeeld bij Bochum wel heb. En dat terwijl Bochum in het Duitse voetbal niets is vergeleken met Schalke.
Zal wel met mijn voorkeur voor kleine(re) clubs te maken hebben.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad