Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

rogo_breda en 4 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Nederland - Zweden 21-0.
Maar dat was honkbal. Een halve finale op het EK nog wel.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

SVA-Roda, 0-26 geloof ik.

Joost

Op de dag van de WK finale heb ik het niet seizoen laten aanvangen. In een dorpje in Mittelrhein. Van SV 1910 Brachelen heeft niemand ooit gehoord en dat mag best zo blijven. De Bezirksligist bestond 100 jaar en had een jubileumwedstrijd tegen Alemannia.

In de categorie niet zo handig. Op Radio tour draaiden ze net de EK88 hit van Hazes toen ik met raam open de parkeerplaats opreed. Leverde leuke blikken op. De wedstrijd was bloedheet en na een dozijn goals hield ik het voor gezien. Uiteindelijk werd het 0-14. Hoogetepunt was het optreden van de braziliaanse dansgroep in de rust.

AthleticHolanda

Net in Reuver toch wel verbaasd over zo'n 500 Engelsen van West Brom die waren meegekomen voor één wedstrijd tegen VVV op een amateurveld.

wekke

Heist-Lierse 0-0. Verschrikkelijke wedstrijd waarin de neo-tweedeklasser tweemaal de paal raakte en een penalty miste. Wij daarintegen staan nog nergens! En dat op twee weken van de competitiestart. Het belooft een zéér moeilijk seizoen te worden.

HJanneman

12.000 man op de Bosuil: 1-0 winst voor d'n Antwerp tegen de (grotere) rivaal, en na de wedstrijd rellen tussen de supporters, dat klinkt als een 'ouderwets' dagje Antwerpen.

Kortom, aan iedereen die heen is geweest: hoe was het?

voetbalfan

In één woord omvattend: 'Fantastisch'!
Van de rellen heb ik niets gemerkt, ik moest namelijk mijn trein halen. Heb genoeg foto's en zal er hier enkele van morgen uploaden of als andere dat gedaan hebben niet. Klein minpuntje was de open beenbreuk, ik hoop dat het terug zo snel goed komt met hem als met Wasilewski.
Fantastische sfeer, nooit meegemaakt en zéker niet voor een oefenwedstrijd. Morgen men stem wat laten rusten, ik werd trouwens ook bijna doof door het gejuich bij het eindsignaal (niet overdreven). Wel gemerkt dat er enorm veel politie was en spotters stonden tussen de Antwerp aanhang. De geur van wc's deed me denken aan vroeger.
Kortom: Fantastisch dagje Bosuil gehad met overwinning voor Royal Antwerp Football Club en gemerkt dat qua aanhang ze eigenlijk niet meer thuis horen in de Exqi League!

FSC_87

Gisteren ook in Den Bosuil geweest en ik vond het geweldig. IK kan het eigenlijk alleen maar samenvatten als een VOLKSFEEST!

Voor de wedstrijd heerlijk wat pintjes gepakt bij een café met DJ uit het bovenraam. Daarna een hamburger gekocht in een voortuin van een huis op weg naar het stadion. Daar aangekomen mijn ogen uitgekeken. Wat een stadion. In één woord geweldig. We zaten op tribune 3 en hadden goed zicht op zowel de wedstrijd en de geweldige steun van tribune 2. Zelden zo'n sfeer meegemaakt. De spelers werden letterlijk vooruit geschreeuwd. Het gejuich aan het einde van de wedstrijd was zoals voetbalfan al zei oorverdovend. Ik ben verkocht, hier zal ik zeker nog eens terug komen...

Trouwens van de boycot van GBA was vrij weinig te merken. Uitvak zat goed vol naar mijn mening. Van de rellen niks meegekregen, omdat we na de wedstrijd meteen naar de auto zijn gelopen. Waar vonden die dan plaats? Op tribune 2?

Hugo

http://album.gva.be/foto/derby-antwerp-germinal-beerschot/id102964.aspx

Schitterende fotoreportage van een inderdaad prachtige middag. Ik had vooraf mijn twijfels, ben geen liefhebber van vriendschappelijke potjes, maar het was zeer de moeite waard.

georgesv

Citaat van: Hugo op jul 19, 2010, 09:58:58
http://album.gva.be/foto/derby-antwerp-germinal-beerschot/id102964.aspx

Schitterende fotoreportage

indd!

over de rellen:

26 hooligans Antwerp opgepakt na derby

De Antwerpse politie heeft 26 relschoppers opgepakt rond het Bosuilstadion in Deurne. Na de vriendschappelijke wedstrijd tussen Antwerp en Germinal Beerschot kwam het tot confrontaties tussen Antwerpssupporters en de politie. Dat bevestigt korpschef Eddy Baelemans.

Een halfuur na de wedstrijd wilde de politie de bussen van de bezoekende supporters terug naar het Kiel begeleiden. Dat verliep niet zonder slag of stoot. Volgens Baelemans was een grote groep Antwerpsupporters samengetroept aan de uitgang van het bezoekersvak aan de Alfons Schneiderlaan. Zij waren uit op een confrontatie en werden teruggedreven door de politie. Met de hulp van het waterkanon kreeg de politie de weg vrij en konden de bussen vertrekken richting Kiel.

Tweede confrontatie
Iets na 19 uur was er een tweede confrontatie. Terwijl de ordediensten op het punt stonden om in te rukken, werd een peloton in het nauw gedreven door een groepje heethoofden. Ook hier moest het waterkanon worden ingezet om de rust te doen weerkeren.
Uiteindelijk verrichte de politie 23 bestuurlijke aanhoudingen voor het verstoren van de openbare orde en 3 gerechtelijke aanhoudingen voor slagen en verwondingen. Aan politiezijde vielen geen gewonden.

Waakzaam
De politie houdt nog een hele avond en nacht een oogje in het zeil rond het Bosuilstadion en het Olympisch Stadion van Germinal Beerschot. Ook in de binnenstad is er verhoogde alertheid om eventuele confrontaties tussen beide supportersclans onmiddellijk in de kiem te smoren. (belga/kh)

HJanneman

Mooie foto's.
Hoe anders was het op een koude zaterdagavond in februari tegen laagvlieger(en degradant) Luik FC met net iets meer dan 3000 mensen op de tribunes.
Maar ook dat had wat: Antwerp is geweldig, mooi om nu foto's te zien van een volle Bosuil met mooie close-ups van het publiek: ook daar zit bijzonder spul tussen die zo tekenend zijn voor de club.

wekke

Eindelijk eens op de Bosuil zonder dat Lierse de tegenstander was. Optimaal genoten van een namiddag vol sfeer en strijdlust in een heerlijk ouderwets stadion.

@voetbalfan, laat volgende keer iets weten he. Ik had plek genoeg in de auto.

Flandria

Tja....den Antwaarp.Schitterende club toch.Neem RSCA,Club,Standard,Antwerp en KV Mechelen en je hebt de top 5 van Belgie.
Ze zijn al een hele tijd weggezakt maar op basis van palmares,stadion,supporters en de algehele uitstraling horen ze er zeker nog bij.
Wie kan trouwens 13.000 man op de been brengen voor een simpele oefenwedstrijd ?

AB

Citaat van: Hugo op jul 19, 2010, 09:58:58
http://album.gva.be/foto/derby-antwerp-germinal-beerschot/id102964.aspx

Schitterende fotoreportage van een inderdaad prachtige middag. Ik had vooraf mijn twijfels, ben geen liefhebber van vriendschappelijke potjes, maar het was zeer de moeite waard.

In een woord: SCHITTEREND!

Voor een paar leuke filmpjes van mijn hand: http://www.youtube.com/user/BootOnTour

Genieten maar :D

Hugo

Citaat van: AB op jul 19, 2010, 21:49:34
In een woord: SCHITTEREND!

Voor een paar leuke filmpjes van mijn hand: http://www.youtube.com/user/BootOnTour

Genieten maar :D

Die YNWA was erg goed en Tom Waes :P