Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Niels_Zitterd

Citaat van: Joost op apr 02, 2011, 00:12:15
Fortuna v MVV was niet bijzonder hoog qua niveau en spektakel was er helemaal nauwelijks. Jammer.



Het was inderdaad een erg matige derby, ondanks dat er ruim 9.000 toeschouwers waren.
Het begin was hoopgevend met aan beide kanten een leuke sfeeractie en ook de supporters waren redelijk te horen maar dat was na een minuut of 10 voorbij.
MVV was niet gekomen om te winnen en Fortuna had pech, nou ja pech, een penalty moet er gewoon inzitten klaar. Daarna vielen er amper uitgespeelde kansen te noteren...

De tweede helft was ook niet van een erg hoog niveau hoewel er even een fase van een minuut of 10 was waarin Fortuna wat nadrukkelijker voor de goal van MVV kwam, dit merkte je ook gelijk op de tribunes. Daarna was de koek dan toch wel ver op. Dit was toch wel een van de mindere derby's van de laatste 10 jaar...

Joost

Citaat van: Niels_Zitterd op apr 02, 2011, 10:12:08
Het was inderdaad een erg matige derby, ondanks dat er ruim 9.000 toeschouwers waren.
Het begin was hoopgevend met aan beide kanten een leuke sfeeractie en ook de supporters waren redelijk te horen maar dat was na een minuut of 10 voorbij.
MVV was niet gekomen om te winnen en Fortuna had pech, nou ja pech, een penalty moet er gewoon inzitten klaar. Daarna vielen er amper uitgespeelde kansen te noteren...

De tweede helft was ook niet van een erg hoog niveau hoewel er even een fase van een minuut of 10 was waarin Fortuna wat nadrukkelijker voor de goal van MVV kwam, dit merkte je ook gelijk op de tribunes. Daarna was de koek dan toch wel ver op. Dit was toch wel een van de mindere derby's van de laatste 10 jaar...

Di Lallo schoot 'm prima in maar Bulters redde fantastisch. Ik had regelmatig het idee dat als MVV wat druk had gezet ze makkelijk hadden kunnen winnen.

Naast mij zaten twee ongelofelijk zenuwachtige pieren. Ik zei al direct nadat ze aankwamen tegen AthleticHolanda naast me dat het pieren waren, het viel van hun gezicht af te lezen.

De derby in december 2006, ook 0-0 was nóg slechter.

Niels_Zitterd

Citaat van: Joost op apr 02, 2011, 10:53:47
Di Lallo schoot 'm prima in maar Bulters redde fantastisch. Ik had regelmatig het idee dat als MVV wat druk had gezet ze makkelijk hadden kunnen winnen.

Naast mij zaten twee ongelofelijk zenuwachtige pieren. Ik zei al direct nadat ze aankwamen tegen AthleticHolanda naast me dat het pieren waren, het viel van hun gezicht af te lezen.

De derby in december 2006, ook 0-0 was nóg slechter.

Welk vak zaten jullie? Wij zitten altijd in Vak C en ook bij ons zaten links en rechts wel wat MVV fans. Zolang ze zich een beetje discreet opstellen heb ik daar ook helemaal geen probleem en kan dat ook gewoon. Hebben jullie nog last gehad van de lange rijen en de ID controle?

AthleticHolanda

Ik was op tijd bij de kassa, zo'n uur voor de wedstrijd, en naar mijn ID is helemaal niet gevraagd, kon ongestoord vier kaarten kopen.

De sfeer voor de wedstrijd buiten vond ik wat grimmig door de ME die in grote getale aanwezig was. Waarom vraag ik me nog steeds af. Binnen begon het inderdaad leuk met de sfeeracties maar waarschijnlijk mede door het dramatische voetbal kwam het op de tribunes ook niet echt los, jammer want beide supportersgroepen kunnen veel beter dat zag ik in het verleden wel...

Joost

Citaat van: Niels_Zitterd op apr 02, 2011, 11:18:33
Welk vak zaten jullie? Wij zitten altijd in Vak C en ook bij ons zaten links en rechts wel wat MVV fans. Zolang ze zich een beetje discreet opstellen heb ik daar ook helemaal geen probleem en kan dat ook gewoon. Hebben jullie nog last gehad van de lange rijen en de ID controle?

Ook in C. Ik heb ook geen problemen met mensen die de combi omzeilen maar deze twee waren echt heel opvallend voor de geoefende Pierenspotter.

Niels_Zitterd

#545
Citaat van: AthleticHolanda op apr 02, 2011, 11:34:08
Ik was op tijd bij de kassa, zo'n uur voor de wedstrijd, en naar mijn ID is helemaal niet gevraagd, kon ongestoord vier kaarten kopen.

De sfeer voor de wedstrijd buiten vond ik wat grimmig door de ME die in grote getale aanwezig was. Waarom vraag ik me nog steeds af. Binnen begon het inderdaad leuk met de sfeeracties maar waarschijnlijk mede door het dramatische voetbal kwam het op de tribunes ook niet echt los, jammer want beide supportersgroepen kunnen veel beter dat zag ik in het verleden wel...

Voor de wedstrijd schijnt, onnodig en met veel machtsvertoon, de georganiseerde optocht te zijn beëindigd.
Ik heb daar zelf niets van meegekregen omdat ik achter de bar stond in het supportershome.

Ik heb vooraf nog wat foto's gemaakt van het uitvak en de tunnel waar de bussen van MVV in moesten en toen kreeg ik van de M.E. al te horen dat ik kon oprotten of een pak rammel krijgen als ik foto's zou maken...  Dit was om 17.00 uur toen er nog helemaal niets aan de hand was.
Ik vraag me echt af wie meer opgedraaid was de harde kernen van Fortuna en MVV of de M.E.
De M.E. die er rondliep kon zelf wel gebruikt hebben, niet meer normaal...



betonrot

Het was gewoon op het abnormale af wat de politie gisteravond gedaan heeft. Ouders met kinderen hebben ze zelfs geslagen...
Over police brutality gesproken...

3434

Dé reden waarom ik deze derby aan me voorbij heb laten gaan. Ik heb in totaal deze derby een keer of 3 bezocht in Sittard en 2 keer in Maastricht. Telkens voelde ik me als een crimineel en stelde de wedstrijd ook niet zoveel voor (behalve die ene keer met 7 goals).

Boussu ga ik niet redden i.v.m. reisgezelschap en hun wederhelften. Aachen-München zal het worden.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Zo heb ik het niet meegemaakt. Er was veel politie op de been maar toen ik er was liep er niets uit de hand, van de optocht heb ik niets meegekregen. Na afloop moeten wachten om weer richting Sanderbout te gaan en nog gebabbeld met een ME'er, we moesten wachten tot de bussen weg waren.

betonrot

Buiten het buitensporige politieoptreden en die achterlijke die een bom smeet naar de keeper van MVV, had de derby wat mij betreft alles.

Alleen de drie punten... Hadden we daar maar meer aanspraak op gemaakt.

hgrm

Vandaag de kleine derby in de Topklasse bezocht: Sparta Nijkerk-Spakenburg. Binnen de minuut zette Spakenburg de toon, maar Sparta kon met kunst en vliegwerk het hoofd boven water houden. Na een minuut of tien, net toen Sparta iets meer van zich deed spreken, scoorde Spakenburg uit een messcherpe counter na een Niekarker corner. Daarna ging Sparta op zoek naar de gelijkmaker (en kreeg daarop ook heb handvol kansen), maar Spakenburg wekte de indruk de wedstrijd te kunnen beslissen als het even aan zou zetten.

Halverwege de tweede helft kwam die beslissing: lange bal, loopduel tussen de Spakenburg-spits en Nijkerk-keeper. De keeper was eerder bij de bal, maar miste het leder jammerlijk, waarna Steur vrije doortocht had naar de lege goal. Een minuut of 10 voor tijd werd het nog 0-3 door een waanzinnige lob van een meter of 20 over de iets te ver voor de goal staande keeper.

Al met al een leuke middag. Lekker zonnetje, leuke wedstrijd en veel publiek (2500, waarvan 500 uit Spakenburg).
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Bizarre pot voetbal tussen Willem II en Roda gezien waarin vooral Willem II de tweede helft verdedigde als F-jes. Vandaar ook de F-jes achtige uitslag: 4-5.

Verwijderd lid

Lange, gezellige rit mat yesyes en Bosche Bol naar Kaiserslautern gemaakt. Betzenberg beklommen, Currywurst mit Pommes, draak van een wedstrijd gezien en na thuiskomst helemaal gesloopt zijn. Nu wakker met hoofdpijn, maar wél het Fritz Walter Stadion afgevinkt op een mooie zonnige dag; 28 graden.
Een verslag ga ik later vandaag maken.

Joost

Vanmiddag Veritas v R.V.U. bezocht in Zuid2, klasse 2G. Veritas speelt in Neeritter, een bijzonder dorp met 1300 inwoners. Het is onder meer de geboorteplaats van de schrijver van 't Limburgs volkslied en ligt tegen de Belgische grens aan bij Kessenich (B) en Thorn (NL). Wie over de A2 rijdt heeft vast wel eens de TV mast gezien, daar is 't vlakbij.

Een oud collega uit 't dorp was altijd vol van Veritas en de toeschouwersaantallen. Hij had niet ongelijk, ik telde 200 toeschouwers in de regen. Voor zo'n pot een zeer respectabel aantal.

Veritas voetbalde in de jaren 70 drie jaar in de hoofdklasse en is een begrip in de omgeving. Sinds halverwege jaren 90 speelt de club een rol iets meer in de marge en vorig jaar leek de club af te zakken naar vierde klasse. Bij de winter had de ploeg 4 punt. Maar, Sinterklaas was gul en gaf de spelers hun voetbalkwaliteiten cadeau. Na zijn bezoek won Veritas 9 keer en speelde het alleen gelijk tegen SHH. Een periodetitel bracht toegang tot de nacompetitie en promotie.

Dit jaar staat Veritas achter het ongenaakbare SVN, enkele weken geleden werd het tussen de twee in Neeritter 2-2 voor 650 toeschouwers, op de tweede plaats. Nacompetitie lonkt dus wederom. Tegenstander RVU uit Rothem, een klein dorp tussen Meerssen en Maastricht staat in de subtop.

De eerste helft was bijzonder boeiend, Veritas ontwikkelde veel druk maar RVU kwam er enkele malen gevaarlijk uit. Veritas kreeg wel de beste kans, vanaf 11 meter stopte de keeper. Vlak voor de pauze werd het wel 1-0. Na de pauze was het vlot beslist. Na 10 minuten scoorde Veritas 2 en 3-0 waarna het spel minder interessant werd. In de slotminuten minderde RVU nog tot 3-1.

Een heerlijk voorjaarsbuitje bij aanvang en zon de rest van de pot. Heerlijk weer dus.




Bier und Bratwurst

#554
Gisteren naar FC Twente -PSV geweest.
Het was een geweldige wedstrijd met een prachtige sfeer.
Daarna de overwinning tot diep in de nacht in de kroeg geviert
Het ene stadion is het andere niet!