Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bier und Bratwurst

Ze speelden daar alleen omdat het veld van Lohrheide niet goed bespeelbaar was. Lohrheide blijft gewoon de thuisbasis.
Het ene stadion is het andere niet!

Terranova

Gistervond voor de eerste keer het Grotenburg stadion in Krefeld bezocht tijdens de wedstrijd KFC Uerdingen - Westfalia Herne.
Was echt een prachtig stadion. Voor 7 euro een kaartje gekocht voor de staantribune achter de goal, voor het nog maar half werkende scorebord. Een mooi aantal van net iets meer dan 1800 supporters had zich de moeite genomen om naar deze wedstrijd in de 5e liga van Duitsland te bekijken.

Wedstrijd was amper om aan te zien, maar de fanatieke aanhang liet toch goed van zich horen. Vond in alles dat dit een club is die de potentie heeft om hogerop te komen. Als je al op dit niveau op een woensdagavond zo'n 1800 supporters op de been kunt brengen, wat gaat dat dan worden als je wellicht 4e of 3e liga speelt ?

Is het hier al meer mensen opgevallen dat er buiten een stadion ook een groep supporters staat, namelijk de groep Sektion Stadionverbot, die vanachter de tralies de wedstrijd bekijken vanwege een stadionverbod !

Kort samengevat; was zeker voor herhaling vatbaar. Binnenkort nog maar eens gaan.


AthleticHolanda

Wij hebben ons ook weer erg vermaakt al was het wel een van de slechtste wedstrijden die ik ook van KFC zag. Het toeschouwersaantal zou hoger gelegen hebben als Duitsland niet gelijktijdig gespeeld zou hebben, meestal komen er dit seizoen rond de 2500, dat aantal mag je verdubbelen tegen een aansprekende tegenstander.

Citaat van: Voele_Hondj op mrt 01, 2012, 14:49:27
Is het hier al meer mensen opgevallen dat er buiten een stadion ook een groep supporters staat, namelijk de groep Sektion Stadionverbot, die vanachter de tralies de wedstrijd bekijken vanwege een stadionverbod !

Dat stond overigens niet op het spandoek, maar een stadionverbod hebben ze waarschijnlijk wel.

cafebac

Poosje geleden dat ik hier geweest ben aangezien ik het vreselijk druk had met met carnaval en op het werk, maar daarvoor mijn 50e ground afgevinkt. Het Hüseyin Avni Aker Stadyumu in Trabzon was meteen ook de verste wedstrijd die ik ooit zag. Vanaf Schiphol eerst 3,5 uur vliegen op Istanbul en nog eens 1,5 uur vliegen later landden we vlakbij de Georgische grens in Trabzon.
Ik was nog nooit in Turkije geweest maar deze stad had net zo goed de Fata Morgana in de efteling voor kunnen stellen. Smalle, drukke winkelstraatjes waar alle handel luidkeels aangeprijst wordt. De muziek in de Mac(dat dan weer wel) die uitgaat zodat de moskee luid verstaanbaar is en overal mannetjes die thee uit shotglaasjes drinken. In deze streng Islamitische stad met bijna 250.000 inwoners slechts een handvol cafeetjes te vinden waar alcohol geschonken wordt. Buiten het centrum zijn de verpauperde flats opgestapeld tegen de rotsen, waar het strand zou moeten zijn ligt een snelweg die grofweg van Batumi tot Istanbul loopt in de zee gedumpt . Niet bepaald een toeristenattractie dus.
De bevolking zelf was ontzettend vriendelijk al werden we als Europeanen op alle mogelijke manieren afgezet. Temeer totaal niemand ook maar een woord Engels of Duits verstaat is het hier toch lastig afdingen. De enige westerse woorden komen van iemand die zich voorstelt als Ali Baba. Hij vraagt 5 lira voor de weg naar het stadion omdat hij vroeger drugsverslaafde was in Venlo...
De slogan van Trabzonspor is Bize Her yer Trabzonspor, wat iets betekent als 'overal is Trabzonspor' en dat klopt volledig. In deze tamelijk geïsoleerde stad is de voetbaltrots de enige vorm van vertier en dat is duidelijk te zien in het straatbeeld. Paspoppen van winkels dragen een Trabzon shirt, in elke winkel is wel iets van de club te koop. Overal hangen de vlaggen van de club uit en alle restaurantjes hangen bomvol oude elftalfoto's. Ook de merchandise wordt veel gedragen in de stad.
Er is ruim 700 man politie op de been terwijl er nog geen 50 Nederlanders voor deze wedstrijd zijn ingevlogen. Agenten zijn hier goedkoper dan afzetlint begrijpen we van de Stillen uit Eindhoven. Vrijwillig worden we 's avonds door een paar busjes vol ME naar het stadion getaxied. De agenten zijn allemaal voor Fenerbahce en wensen ons succes, kleuren van een club uit Istanbul dragen in deze stad lijkt in deze stad erger te zijn dan een Deense spotprent.
Bij het stadion staan al grote traangasflessen klaar en worden we zéér grondig gefouilleerd. De stadioncatering bestaat uit Thee en zonnebloempitten. Lekker. De sfeer in het stadion is erg mooi. Turkse strijdliederen schallen keihard uit de speakers terwijl alle tribunes druk met vlaggen zwaaien. Na een kwartier spelen is de Storm van de Zwarte Zee een heel eind gaan liggen. Begrijpelijk gezien het resultaat. Na de wedstrijd belanden we in wat op een oog een restaurantje is maar feitelijk een mini-bordeeltje vol Russische hoeren. Even buiten de stad zit onder een hotel een speciale discotheek waar je met je hoertje terechtkan voor een feestje en een goede borrel mits je een hotelkamer boekte. Wij als spelers van PSV ( :D ) mochten hier echter ook zonder gezelschapsdame via de metaaldetector binnentreden voor een lang avondje duur drinken. Met nauwelijks slaap heel dat eind terugvliegen is geen aanrader, maar carnaval staat voor de deur. Het was in ieder geval een gedenkwaardige trip :)

http://www.youtube.com/watch?v=TQi-WcTr59I&list=UUt_QIkpmUE68sb09d4N4IyQ&index=1&feature=plcp

AthleticHolanda

Mooi avontuur! Hoe verder weg, hoe meer je mee maakt!

Van de ene kant jammer dat PSV de Turken al zo snel stil kreeg...

Zag op vankuringen.nl ook nog foto's --> http://www.vankuringen.nl/index.php?option=com_expose&Itemid=11

cafebac

Klopt, ik hoopte eigenlijk ook dat Trabzon eerst voor zou komen en wij daarna pas zouden scoren, al was 0-2 na 10 minuten ook wel leuk ;)

Van Kuringen, ja die vent is zelfs naar Sibir Novosibirsk boven Afghanistan geweest. Ik heb nu helaas niet de mogelijkheid om naar Valencia te gaan, al heb ik zeer zeker geen spijt dat ik deze keer niet naar de populaire bestemming ben geweest. De Europa League heeft wel zo z'n charmes.

Hugo

Valencia, Novosibirsk en Trabzonspor zijn wel fantastische tripjes. Bedankt voor het sfeerverslag van Trabzon!

hgrm

De staantribune aan de lange zijde van het Almerestadion is geallseaterd....het voetbal is nog steeds slecht, al is het niet zo erg als in de tijd van Wisman....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

cafebac

Citaat van: hgrm op mrt 02, 2012, 21:03:31
De staantribune aan de lange zijde van het Almerestadion is geallseaterd....het voetbal is nog steeds slecht, al is het niet zo erg als in de tijd van Wisman....

Hebben ze een driezitsbank van Marktplaats gehaald?

hgrm

Citaat van: cafebac op mrt 03, 2012, 17:51:16
Hebben ze een driezitsbank van Marktplaats gehaald?

Zoiets. De weinige charme die Almere had is met het verdwijnen van de staanplaatsen en de saucijzenbroodjes wel zo'n beetje verdwenen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

#940
Vanavond bij PSG-Ajaccio geweest. Het Parc des Princes is een behoorlijke metrorit vanaf het centrum van Parijs. In het centrum ook nog Ierse rugbyfans gezien. De metro zat anderhalf uur voor de wedstrijd al vol met PSG fans. Overal best wel veel politie rond het stadion. Dat terwijl er nog geen 100 man in het uitvak zaten. Benieuwd hoe die de lange reis vanuit Corsica hebben gemaakt. Het stadion zat best vol en de Boulogneboys zijn inderdaad bloedfanatiek, zo nu en dan letterlijk vuurwerk en de uitfans provoceren. Maar het uitvak is goed afgeschermd.  Ik zat op vak H beneden bij de hoekvlag. Ik werd door een vrouwelijke suppoost naar mijn plek gebracht en geheel volgens Parijse traditie gaf ik haar een fooi. Helemaal beneden zitten is leuk maar kan lastig zijn als het regent. Bij PSG speelden de ook in Nederland spelende Alex en Maxwell mee. Bij Ajaccio een opvallende doelman met de naam Ochoa. De thuisclub won met 4-1 o.a. door een heel mooi doelpunt van Jeremie Menez.

Bob

Vanmiddag weer in Nederland gearriveerd na 9 dagen in Londen te hebben doorgebracht samen met een vriend. Vorige week zaterdag hebben we QPR - Fulham FC bezocht, waar we helaas pas in de 39e minuut de tribune op kwamen na problemen in ons hotel, heel erg balen. Dinsdagavond bezochten we, niet als enige Nederlanders, het Underhill Stadium waar Barnet FC kansloos onderuit ging tegen Bradford City. Misschien dat ik met een (Rotterdams) forumlid heb gesproken? De man in kwestie hield volgens mij ook wel van het groundhoppen. Woensdagavond zaten we tussen de Engelsen op Wembley bij Engeland - Nederland, wat was dat een geweldige ervaring. We hebben ook nog bezoekjes gebracht aan Stamford Bridge, Graven Cottage, White Hart Lane, Emirates Stadium en Upton Park, allen zonder wedstrijd.

Een erg leuke maar vermoeiende week achter de rug, een uitgebreid verslag met foto's volgt misschien later.

wekke

Schitterend weekend gehad met de wedstrijden Leeds United - Southampton en Newcastle - Sunderland.

Vooral de wedstrijd in Leeds was zéér bekleivend. De Leeds fans stuwde hun ploeg 90 minuten lang vooruit en de spelers knokten voor elke cm gras. De thuisploeg had heel veel kansen, maar verkwanselde ze allemaal waardoor het 0-1 verloor.

De derby in Newcastle was vooral in de tribunes erg leuk. Op het veld was, vooral de eerste helft, niet om aan te zien.

Uitgebreide verslagen en foto's volgen nog.

3434

Citaat van: ALenstra op mrt 04, 2012, 21:21:16
Het stadion zat best vol en de Boulogneboys zijn inderdaad bloedfanatiek, zo nu en dan letterlijk vuurwerk en de uitfans provoceren. Maar het uitvak is goed afgeschermd.

Zijn die terug welkom? Een jaar (of 2) geleden werden 7 fanatieke groepen verbannen uit het stadion (waaronder Boulogne Boys) nadat er een dode was gevallen tijdens rellen tussen beide supportersgroepen van PSG (tribune auteuil v tribune bologne).
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

ALenstra

Weet ik niet. Misschien zijn het wel gasten die zich voordoen als Boulogneboys. Ik vond ze in ieder geval behoorlijk fanatiek.