Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Zolang sommige landen toelaten dat voorzitters zoveel macht vergaren, blijft het daar fout gaan.

Het is niet voor niks dat je in Engeland zoveel Russen, Amerikanen en Arabieren een club ziet kopen. Daar zijn clubs NV's met aandelen die vrij verhandelbaar zijn. In Duitsland heeft de Stammverein verplicht 51% van de aandelen van de proftak in handen, zodat de ledenvergadering altijd het laatste woord heeft. Dat, gevoegd bij het strenge financiële beleid van de DFB, zorgt ervoor dat de Bundesliga zowel qua structuur als qua financiën veel gezonder is dan bijvoorbeeld de Premier League.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op okt 15, 2012, 16:37:53
Zolang sommige landen toelaten dat voorzitters zoveel macht vergaren, blijft het daar fout gaan.

Het is niet voor niks dat je in Engeland zoveel Russen, Amerikanen en Arabieren een club ziet kopen. Daar zijn clubs NV's met aandelen die vrij verhandelbaar zijn. In Duitsland heeft de Stammverein verplicht 51% van de aandelen van de proftak in handen, zodat de ledenvergadering altijd het laatste woord heeft. Dat, gevoegd bij het strenge financiële beleid van de DFB, zorgt ervoor dat de Bundesliga zowel qua structuur als qua financiën veel gezonder is dan bijvoorbeeld de Premier League.

Maar ook in Duitsland is een rijke voorzitter in staat zijn club omhoog te helpen. Zie Hoffenheim en in bescheidere vorm Wehen.

ALenstra

En bij München 1860 loopt ook zo'n iemand rond. Hij komt zelfs uit het verre oosten. En wat te denken van Volkswagen bij VfL Wolfsburg.

hgrm

Natuurlijk kan iemand zich belangrijk maken bij een club, maar de ledenvergadering houdt het laatste woord.
Wolfsburg en Leverkusen zijn een ander verhaal; die clubs zijn opgericht als personeelssportclubs van respectievelijk Bayer en VW.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Terranova

Zojuist terug van OHL -Club Brugge. Prachtige belevenis !

Joost

Puntje gepakt tegen FC Twente, daar waren we zeer tevreden mee.

Bier und Bratwurst

Citaat van: Joost op okt 21, 2012, 00:01:59
Puntje gepakt tegen FC Twente, daar waren we zeer tevreden mee.

Ik niet.
Het ene stadion is het andere niet!

Joost

Citaat van: Bier und Bratwurst op okt 21, 2012, 00:28:53
Ik niet.
Begrijpelijk.

FC Twente was altijd een leuke club. Lekker subtop/middenmoot, beetje zoals Roda jarenlang. Maar dit elftal is echt een verschrikking. Dat staat op het veld en als je er een kwartje ingooit gaan ze misschien voetballen. Geen plezier, geen beleving, geen emotie. Het schuift wat naar links, dan weer naar rechts en alles op aangeven van McClaren die als een idioot langs de lijn staat.

Douglas, Brama en McClaren proberen met hun maniertjes en arrogantie de scheidsrechter nog lekker te beinvloeden om maar zo min mogelijk moeite te hoeven doen voor een zege.

Ajax, dat is een topclub in Nederland. Die voetballen ook behoorlijk arrogant maar daarvoor is het Ajax. PSV was meestal gewoon te goed voor ons en Feyenoord een degelijke topclub waar we opvallend vaak van wonnen.

Twente komt niet in de buurt van de status van die drie en met dit plastic beleid en team gaan ze er volgens mij ook niet komen.

voetbalfan

Net terug van Valenciennes - Lorient, op voorhand misschien een vrij oninteressante affiche maar niets was minder waar. Na zes minuten de 0-1 na 13 minuten de 2-1 en voor de rest een wedstrijd waar alles inzat. 9 doelpunten gezien waarvan 2 (één terecht en één onterecht) afgekeurd. Twee rode kaarten, een penalty, gezellig sfeertje en supporters die hele wedstrijd achter hun ploeg blijven staan. Kortom leuke avond gehad met 6-1 eindstand.

wekke

Citaat van: voetbalfan op okt 21, 2012, 01:22:49
Net terug van Valenciennes - Lorient, op voorhand misschien een vrij oninteressante affiche maar niets was minder waar. Na zes minuten de 0-1 na 13 minuten de 2-1 en voor de rest een wedstrijd waar alles inzat. 9 doelpunten gezien waarvan 2 (één terecht en één onterecht) afgekeurd. Twee rode kaarten, een penalty, gezellig sfeertje en supporters die hele wedstrijd achter hun ploeg blijven staan. Kortom leuke avond gehad met 6-1 eindstand.

Wat vond jij van de sfeer in dat nieuwe stadion? In het oude stadion vond ik het precies veel leuker.

Bier und Bratwurst

Citaat van: Joost op okt 21, 2012, 00:47:12
Begrijpelijk.

FC Twente was altijd een leuke club. Lekker subtop/middenmoot, beetje zoals Roda jarenlang. Maar dit elftal is echt een verschrikking. Dat staat op het veld en als je er een kwartje ingooit gaan ze misschien voetballen. Geen plezier, geen beleving, geen emotie. Het schuift wat naar links, dan weer naar rechts en alles op aangeven van McClaren die als een idioot langs de lijn staat.

Douglas, Brama en McClaren proberen met hun maniertjes en arrogantie de scheidsrechter nog lekker te beinvloeden om maar zo min mogelijk moeite te hoeven doen voor een zege.

Ajax, dat is een topclub in Nederland. Die voetballen ook behoorlijk arrogant maar daarvoor is het Ajax. PSV was meestal gewoon te goed voor ons en Feyenoord een degelijke topclub waar we opvallend vaak van wonnen.

Twente komt niet in de buurt van de status van die drie en met dit plastic beleid en team gaan ze er volgens mij ook niet komen.

Wat een dom gelul!!
Het ene stadion is het andere niet!

cafebac

Daarom post ik hier niets vlak na een wedstrijd van m'n eigen club om één uur 's nachts :D
Mooie post Joost, je bent in je hart duidelijk nog meer supporter dan een voetbalnomade/groundhopper.


3434

#1212
Borussia Dortmund - Schalke 04 was mijn eerste wedstrijd in het Signal Induna Park. Stadion stond al zéér lang op mijn 'to do list'.  Via de lokale supportersclub van S04 kaartjes kunnen regelen en in de voormiddag afgereisd naar Gelsenkirchen.

Vervolgens met bevriende Schalker wat biertjes gedronken in de omgeving van HBF om zo met de trein naar Dortmund te reizen. Er werd mij verteld dat er 20 000 Schalke-fans de verplaatsing zouden maken, lijkt me we heel veel maar het waren er altijd meer als 10 000. Door de extreme veiligheidsmaatregelen duurde de reis wel bijna 1,5 uur (aanschuiven & 2 maal fouilleren).  Op een bepaald moment stonden we met een 1000-tal Schalker aan te schuiven en controleerden ze maar 4 mensen per keer. Maar dat kon de pret niet deren, er werd uit volle borst gezongen en het eindigde telkens op 'wir haben die Schnautzen voll' (=we zijn het beu).  Van de  rellen heb ik zelf niks gemerkt.



De wedstrijd zelf was geweldig. Schalke vocht vanaf de 1ste minuut voor de overwinning en de Süd-tribune van BVB verstomde. Tot de goal viel quasie onhoorbaar (al ligt dat natuurlijk ook aan het feit dat er rond mij 10 000 Schalker 'mental' gingen. Na de match nog een uur aanschuiven om uit het stadion te geraken, dan met de metro naar de trein, en dan vanaf Gelsenkirchen met de bus huiswaarts richting Maasmechelen.

Een zéér lange dag (08u-21u) maar zeker en vast de moeite waard! DERBYSIEGER
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

voetbalfan

Citaat van: wekke op okt 21, 2012, 10:03:09
Wat vond jij van de sfeer in dat nieuwe stadion? In het oude stadion vond ik het precies veel leuker.

In het oude stadion was het leuker en massaler, gisteren was het wel luider maar dat komt door de akoestiek denk ik en op sommige momenten deed iedereen in het stadion wel mee en was het wel goed. Maar de sfeer in het oude stadion had meer charme.
Natuurlijk is de sfeer bij een wedstrijd die met 6-1 gewonnen wordt tegen een ploeg die nog niet verloren had altijd goed bij zulke ploegen.

FCT1980

Wij zaten in het vak naast je 3434.
Zijn voor het einde naar een ander vak gelopen en konden daarna zo weg.
Wel overal vechtpartijen gezien. Op de Hbf, op weg naar de stad, bij het stadion voor de wedstrijd en zeker na de wedstrijd. Wat een chaos was het daar zeg, niet normaal.
Mooie overwinning voor Schalke. Derbysieger!!!!
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!