Hoofdmenu

Tijdgeest

Gestart door TeeZee, feb 24, 2010, 09:42:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Overpeinzing.

Gerard Kemkers stuurt Kramer de verkeerde baan in, wat Kramer het goud kost. Niet lang daarna wordt er van diverse kanten (niet alleen de Telegraaf) de vraag gesteld of Kemkers nu moet opstappen. Dit is niet exemplarisch. Nederland, of misschien wel de hele wereld, is een gebied geworden waarbij er altijd een schuldige moet worden aangewezen en die schuldige MOET vervolgens hangen. We lijken niet meer met teleurstellingen om te kunnen gaan en gaan dan actief op zoek naar genoegdoening. Geen enkele nuancering lijkt meer mogelijk. Erg sympathiek komt het allemaal niet over en dus vraag ik me af: wie is hier ooit de trendsetter geweest en hoe kunnen we hem of haar daar genadeloos voor straffen? Zo is de tijdgeest.

Joost

Het lijkt een uitvloeisel van het beleid in de politiek waar iedere minister voor een blunder van een van zijn ondergeschikten direct moet hangen.

Het vertrouwen van Kramer in Kemkers is momenteel weg maar ik denk dat dat wel terugkomt. Zeker de verklaring die Kemkers gaf is daarin belangrijk. Kemkers is wel degene die Kramer zover heeft gekregen.

Peenvogel

Tsja, de telegraaf. Wat nog het ergste is aan al die digitale kranten is dat iedereen erop kan reageren. Soms zou je willen dat internet alleen nog maar het terrein van nerds was. Sommige van die reacties.

Zelf doen deze mensen namelijk nooit iets fout. Maar het begint al bij de politiek. Al dat vingerwijzen wat anderen niet goed doen. Nooit eens in de spiegel kijken....

Lek11

Maar na 4 jaar trainen, zo'n cruciale fout van Kemkers... Onbegrijpelijk. Dat mag op dit niveau gewoon niet gebeuren. Punt.

Ben alleen niet van mening dat hij direct moet opstappen. Maarja dat is Nederland, en vooral de Nederlandse media, inderdaad.. Ik verwacht dat het wel goed komt tussen beide.

Hetzelfde was een beetje met Dick Advocaat na de wissel van Arjen Robben tegen Tsjechiƫ.

Peenvogel

Dat klopt. Wat dat aangaat diep respect voor die schaatsers. Een coach kan van hen gewoon vragen tien rondjes 31.5 te rijden en dat doen ze dan ook. Vraag een voetballer eens om een corner tien keer op min of meer dezelfde plek te laten landen....

Ongelooflijke fout inderdaad. Nu was het met Advocaat moeilijk aan te tonen of we anders wel gewonnen hadden. In een teamsport zijn er nog medespelers om fouten te herstellen. Dit was wel erg definitief.

Han

Wanneer heeft het bloeddorstige verschijnsel 'afrekencultuur' haar intrede gedaan?

Ik zie op economisch gebied onder andere beelden van de invloed van op Anglo-Saxische leest geschoeide managementcultuur en de wildgroei van privatisering, gepaard gaand met 'targets' en korte termijndoelstellingen.

In het politieke Umfeld wordt men op gemeentelijk-, provinciaal- en landelijk niveau niet beoordeeld maar 'afgerekend'. Op het culturele vlak worden museum-, schouwburg- en theaterdirecteuren 'afgerekend' op het aantal abonnementhouders en bezoekers.

Binnen het politionele apparaat wordt een korpschef  'afgerekend' op het quotum binnengesleepte bekeuringen. Op sportief gebied worden coaches 'afgerekend' op kwantitatieve prestaties.

In het onderwijs worden educatieve instellingen 'afgerekend' op leerprestaties.


Strangely Devoted or Mentally Disturbed