Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nort

Citaat van: Freekos79 op jan 28, 2019, 16:12:08
Daar ga ik stiekem bij alle forumleden toch wel vanuit.
Gezien het niveau van sommige vragen, betwijfel ik zelfs of iedereen de oorspronkelijke functionaliteit van een zoekmachine kent.

rogo_breda

Citaat van: hgrm op dec 28, 2018, 22:09:44
Kijk eens op Google Maps naar het wijkje rond de Ackerstrasse in stadsdeel Buer.
Twee haltes met de tram of een half uurtje lopen.
Was lopend prima te doen. Thanks, goede tip!

ricodejong4

Is RB Leipzig (even los van de commerciële sentimenten) de moeite waard om te bezoeken? We zijn zaterdag 9 maart in de buurt als ze tegen Augsburg thuis spelen, en Lok Leipzig en Chemie spelen helaas beide uit deze dag. Ben benieuwd naar jullie eventuele ervaringen met de club, aangezien de club in Duitsland tot anti-club is gebombardeerd.

Tribuneklanten

Ik zou als ik in de buurt was zeker gaan. Het stadion en de omgeving is absoluut de moeite waard om te bezoeken.
Dat gehele gedoe om die club moet je je niet druk maken. Je bent er 90 minuten als toerist en het lijkt me dat je daar geen enkel gevoel bij hoeft te hebben en wat maakt het uit wie er geld in pompt.
Een pot voetbal is een pot voetbal.

Dat gehele Anti RB is sowieso een opgeblazen iets.

ricodejong4

Citaat van: Tribuneklanten op jan 30, 2019, 13:55:29
Ik zou als ik in de buurt was zeker gaan. Het stadion en de omgeving is absoluut de moeite waard om te bezoeken.
Dat gehele gedoe om die club moet je je niet druk maken. Je bent er 90 minuten als toerist en het lijkt me dat je daar geen enkel gevoel bij hoeft te hebben en wat maakt het uit wie er geld in pompt.
Een pot voetbal is een pot voetbal.

Dat gehele Anti RB is sowieso een opgeblazen iets.


Zo sta ik er inderdaad ook in, en het stadion lijkt mij qua ook vanuit historisch oogpunt leuk om te bezoeken. Was vooral benieuwd naar het feit of het een beetje leeft daar, maar de toeschouwersaantallen vallen niet tegen dus zal hem zeker bezoeken. Thanks voor je reactie!

Bier und Bratwurst

Citaat van: ricodejong4 op jan 30, 2019, 14:01:56

Zo sta ik er inderdaad ook in, en het stadion lijkt mij qua ook vanuit historisch oogpunt leuk om te bezoeken. Was vooral benieuwd naar het feit of het een beetje leeft daar, maar de toeschouwersaantallen vallen niet tegen dus zal hem zeker bezoeken. Thanks voor je reactie!

Het stadion vind ik mooi...eerst het oude Zentralstadion in en dan loop je die moderne bak in. Tja en de support...beetje Amerikaans. Zak popcorn en bier. Buiten het stadion vond ik het redelijk, goede bratwursttenten en bierkramen. Je vermaakt je er wel. Parkeren iss wel een ramp. Zou er niet te laat heen gaan.
Het ene stadion is het andere niet!

Vinnn

Allemaal,

Ik ben sinds een week of 3 woonachtig in het centrum van het prachtige Breda. Naast NAC - waar ik al eerder ben geweest en eigenlijk niks mee heb - zijn er natuurlijke talloze clubs(zowel op professioneel als amateurgebied) hier in de regio. Ik vroeg me af of er in en om de stad wat verborgen pareltjes zijn te vinden?


Bier und Bratwurst

Citaat van: Vinnn op feb 11, 2019, 14:51:51
Allemaal,

Ik ben sinds een week of 3 woonachtig in het centrum van het prachtige Breda. Naast NAC - waar ik al eerder ben geweest en eigenlijk niks mee heb - zijn er natuurlijke talloze clubs(zowel op professioneel als amateurgebied) hier in de regio. Ik vroeg me af of er in en om de stad wat verborgen pareltjes zijn te vinden?

Begin maar met Baronie
Het ene stadion is het andere niet!

Vinnn

Citaat van: Bier und Bratwurst op feb 11, 2019, 15:46:05
Begin maar met Baronie

Las in de krant dat die op omvallen staat o.i.d?

rogo_breda

Er ligt weer een reddingsplan, dus dat zal wel goedkomen. Het jammere aan Baronie is dat ze een paar jaar terug zo'n beetje alle staantribunes hebben verwijderd, het is nu voornamelijk een grondwal rondom het veld. Helaas wel te verantwoorden, want zoveel publiek komt er niet. Buiten (uiteraard) NAC en Baronie zijn er geen stadions of sportcomplexen die echt de moeite waard zijn. Daarvoor moet je even een stukje de Belgische grens over.

DS_Noot

Begin 2020 ga ik enkele weken (2/3) rondreizen door Oost Europa, waarbij voetbal het centrale thema zal zijn. Idealiter gaat een bezoek aan Partizan Rode Ster centraal staan in de reis. De overige steden, en daarbij te bezoeken clubs, heb ik nog open staan. Bij voorkeur zou ik ongeveer 4 steden bezoeken (3/4 dagen per stad), waarvan er een dus Belgrado is. Welke andere steden,  met bijbehorende clubs, zouden jullie mij aanraden om te bezoeken? Bij voorkeur blijf ik in het 'blok' Servië, Montenegro, Bosnië, Kroatie, Bulgarije.
327 wedstrijden | 63 grounds | 11 landen

hgrm

Citaat van: DS_Noot op feb 17, 2019, 22:54:04
Begin 2020 ga ik enkele weken (2/3) rondreizen door Oost Europa, waarbij voetbal het centrale thema zal zijn. Idealiter gaat een bezoek aan Partizan Rode Ster centraal staan in de reis. De overige steden, en daarbij te bezoeken clubs, heb ik nog open staan. Bij voorkeur zou ik ongeveer 4 steden bezoeken (3/4 dagen per stad), waarvan er een dus Belgrado is. Welke andere steden,  met bijbehorende clubs, zouden jullie mij aanraden om te bezoeken? Bij voorkeur blijf ik in het 'blok' Servië, Montenegro, Bosnië, Kroatie, Bulgarije.

Wat bedoel je met "begin 2020?" Is dat echt het begin van het jaar of meer in de lente (maart/april)? Het kan op de Balkan flink koud zijn in de winter met een hoop sneeuw dus als je in januari/februari gaat, loop je wel een risico wat betreft afgelastingen.

Mijn eigen ervaringen op de Balkan beperken zich tot Kroatië en Bosnië en dat was in de zomer. Rond die tijd is het aan de Dalmatische kust erg goed toeven maar kan het in het binnenland erg heet zijn. Qua voetbal heb ik in Mostar, Zagreb en Rijeka  wedstrijden bezocht, allemaal Europese voorrondes. Qua stadions krijg je wat je in Oost-Europa verwacht (behalve in Rijeka dan, dat is inmiddels verbouwd): oud, beton en onoverdekt. Qua sfeer hangt het heel erg van de club en de tegenstander af.

Nog een dingetje: in Kroatië zijn de snelwegen prima dus kun je lekker opschieten, maar Bosnië was al een ander verhaal. En treinverbindingen zijn (ook in Kroatië) infrequent en langzaam. Houd daar rekening mee als je gaat plannen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

DS_Noot

Citaat van: hgrm op feb 17, 2019, 23:35:13
Wat bedoel je met "begin 2020?" Is dat echt het begin van het jaar of meer in de lente (maart/april)? Het kan op de Balkan flink koud zijn in de winter met een hoop sneeuw dus als je in januari/februari gaat, loop je wel een risico wat betreft afgelastingen.

Mijn eigen ervaringen op de Balkan beperken zich tot Kroatië en Bosnië en dat was in de zomer. Rond die tijd is het aan de Dalmatische kust erg goed toeven maar kan het in het binnenland erg heet zijn. Qua voetbal heb ik in Mostar, Zagreb en Rijeka  wedstrijden bezocht, allemaal Europese voorrondes. Qua stadions krijg je wat je in Oost-Europa verwacht (behalve in Rijeka dan, dat is inmiddels verbouwd): oud, beton en onoverdekt. Qua sfeer hangt het heel erg van de club en de tegenstander af.

Nog een dingetje: in Kroatië zijn de snelwegen prima dus kun je lekker opschieten, maar Bosnië was al een ander verhaal. En treinverbindingen zijn (ook in Kroatië) infrequent en langzaam. Houd daar rekening mee als je gaat plannen.

Begin 2020 zal eind februari / maart zijn. Voor vervoer ga ik afhankelijk zijn van bus en trein verbindingen. Over de busreizen tussen bv Belgrado en Sofia lees ik al positievere verhalen dan ik verwacht had (vaak vertraging, maar ze rijden wel)
327 wedstrijden | 63 grounds | 11 landen

Olav

Klinkt als een geweldige reis. Ik ben er zelf nooit geweest, maar ben dit wel van plan en heb er veel over gelezen. Afgelopen zomer bijv helaas trip Bulgarie moeten cancellen.
Allereerst zou ik je de tip geven om je planning niet te strak te houden, kwaliteit á la NS kennen ze niet.

Ik zou zelf Bosnië aanbevelen, vanwege Sarajevo+Mostar en de bijbehorende clubs. Mooi landschap ook daar.
Kroatië is misschien wel het mooiste land van Europa (mening) en bij mij staat Hajduk Split al lang op de verlanglijst.
Bulgarije heeft met Sofia al een hoop clubs, maar ook Plovdiv is bijv. te bereizen. Leuk als je van wat minder ontdekte/toeristische steden houdt.

CU

Het eerste weekend van april gaan we naar het voetbal in Italië met thuiswedstrijden van Bologna, Fiorentina en Parma.
Wanneer wordt hier de definitieve speeldata voor bekend gemaakt en wat beveel je me aan?