Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Vanaf dit seizoen zijn alle duels in e Tweede Klasse, EXQI League in samenvatting te zien bij de gelijknamige TV zender.

Speciaal voor de liefhebbers zijn alle samenvattingen ook online te bekijken op:
http://www.exqileague.be/

HJanneman

Bedankt!
Leuk dat Exqi er wat van maakt, want het is triest gesteld met de belangstelling voor deze competitie vanuit de media-wereld: Canvas en één houden de tussenstanden nog niet eens bij op teletekst(enkel de rust-en eindstanden).

hoevenen lion

Citaat van: Joost op feb 20, 2009, 18:45:47
Vanaf dit seizoen zijn alle duels in e Tweede Klasse, EXQI League in samenvatting te zien bij de gelijknamige TV zender.

Speciaal voor de liefhebbers zijn alle samenvattingen ook online te bekijken op:
http://www.exqileague.be/
Voor de liefhebbers heb je ook nog http://www.rafc.tv

Joost

Favoriet voor de periodetitel in 3A is Oudenaarde dat evenveel 18 punten heeft, drie voor op de achtervolgers. Een puntje is dus voldoende maar de tegenstander redelijk, de huidig nummer 13. Het gaat bij de periodetitels eerst om punten, dan overwinningen en dan pas doelsaldo. De klasificatie op basis van overwinningen valt weg omdat als Oudenaarde verliest de andere om gelijk te komen ook een 5de zege moeten behalen. Doelsaldo is dus doorslaggevend. Oudenaarde heeft +4, Wetteren +11, Centre +6, Francs Borains +4, Diegem +3, Woluwe-Zaventem +3.
Op 22-3 is het:
WS Woluwe v Oudenaarde
Centre v Aalst
Wielsbeke v Diegem
Francs Borains v FCN Sint-Niklaas
De andere clubs moeten dus hopen op een misstap van Oudenaarde en zelf ruim winnen om Wetteren voorbij te gaan.

In 3B is de situatie eenvoudiger. Alle teams hebben 9 duels. Turnhout won de eerste periode en staat ook in de 2e bovenaan met 21 punten. Alleen Vise maakt nog kans met 19 punten. Veel invloed heeft het eigenlijk want Vise staat in de reguliere stand 10 punten voor op de nummer 4. De behaalde titels van Turnhout sijpelen dus gewoon door naar de nummers 2 en 3. Turnhout speelt overigens tegen het weggezakte Tongeren en moet winnen om zeker te zijn. Wezet speelt tegen nummer 3 Willebroek.

4a is een rare competitie dit jaar. Winnaar van de 1ste periode was Ieper dat inmiddels al 15 punten achterstand heeft op de koploper. Koploper in periode 2 is Torhout dat in de normale competitie slechts 9de is. Zij hebben 20 punten. Taminoise heeft er 19, HLF heeft er 18. Torhout speelt bij Sparta Petegem, de huidig nummer 3, Taminoise treft SE Winkel, HLF speelt bij WS Lauwe.

In 4B is de periodetitel al voor Ternat., in 4C voor Leopoldsburg. In 4D heeft Sprimont pas 6 duels gespeeld.





georgesv

donderdag 26 maart 2009
Joseph Mariënstadion wordt beschermd monument
Vorst - Het Joseph Mariënstadion in Vorst wordt beschermd. Het gebouw is de thuisbasis van voetbalclub Union Saint-Gilloise en is het oudste grote sportcomplex in Brussel.

Het voetbalterrein was al beschermd. Dat is nu dus ook het geval voor het gebouw, de overdekte tribunes en de twee receptiezalen.

Het stadion werd gebouwd in de jaren '20 op het eigendom van Koning Leopold II. Bij zijn dood werd het overgedragen aan de Koninklijke Schenking, de openbare instelling die de talrijke gronden, kastelen en andere gebouwen beheert die koning Leopold II in 1900 aan de Belgische staat schonk.

hgrm

Heeft dit ook nog gevolgen voor de terracing? Gaat men wellicht de terracing achter de goals weer in oude glorie en luister herstellen?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Bloos

Vraag:

Ik wil met een aantal vrienden op zaterdag 11 april naar Lierse - Beveren. Zijn er op de dag van de wedstrijd nog kaarten te krijgen, nu men het goed doet, ik heb geen idee wat Lierse doet qua toeschouwersaantallen?

Joost

Citaat van: Bloos op mrt 27, 2009, 07:28:19
Vraag:

Ik wil met een aantal vrienden op zaterdag 11 april naar Lierse - Beveren. Zijn er op de dag van de wedstrijd nog kaarten te krijgen, nu men het goed doet, ik heb geen idee wat Lierse doet qua toeschouwersaantallen?

Je kunt vast nog een kaartje bemachtigen op de dag zelf, er komen gemiddeld 7000 mensen volgens de statistieken. En anders ga je in 't uitvak staan.

wekke

Inderdaad, normaal is het geen probleem om je tickets gewoon aan de kassa te kopen. Mochten er andere regelingen getroffen worden voor deze wedstrijd (en die kans lijkt me nihil), dan kan ik gerust kaartjes voor je gaan halen in voorverkoop.

Bloos

Citaat van: wekke op mrt 27, 2009, 09:38:37
Inderdaad, normaal is het geen probleem om je tickets gewoon aan de kassa te kopen. Mochten er andere regelingen getroffen worden voor deze wedstrijd (en die kans lijkt me nihil), dan kan ik gerust kaartjes voor je gaan halen in voorverkoop.

Bedankt voor het aanbod, maar ik nu de wedstrijd naar vrijdag is verplaatst, kan het helaas niet doorgaan. Kom misschien nog eens langs in de nacompetitie.

AthleticHolanda

In een playoff voor promotie in 3e provinciale...

http://www.youtube.com/watch?v=tnUJlg9frAY

Het gaat tussen Katelijne en Zoersel, de heenwedstrijd bij Katelijne eindigde in 2-2 en Zoersel opent hier de score in de thuiswedstrijd via onsportief spel. Het bleef 1-0 en zeven politiebusjes waren nodig om na de vijftien minuten toegevoegde tijd de Zoersel-spelers van het complex te krijgen.

Joost

Kan het filmpje niet zien, wat gebeurt er eigenlijk?

HJanneman

Dit is toch ook wel heel erg triest, en dan ook nog durven te juichen..ik zou me rotschamen en er direct één achter mijn eigen keeper schieten ter compensatie!

georgesv

 
'Ik schaam me diep voor mijn doelpunt'

STORM VAN KRITIEK NA UNFAIRE GOAL, MAAR KATELIJNE-SPITS TOONT BEROUW

SINT-KATELIJNE-WAVER/ ZOERSEL/ KONTICH - Frederik Faes, spits bij voetbalclub KGR Katelijne, is het mikpunt van bedreigingen. En dat allemaal omdat hij de bal, na een blessure van een tegenspeler, niet teruggaf maar koelbloedig scoorde.

'Ik dacht niet na. Er ging op dat moment maar één ding door mijn hoofd: We moeten scoren . En dus pakte ik de bal aan van mijn ploegmaat, liep naar de goal en schoot hem binnen. De arbiter liet dat ook toe. Het is pas achteraf dat ik mij realiseerde hoe unfair mijn actie was. Ik zou echt willen dat ik die goal nooit gemaakt had. Maar ik kan de klok niet terugdraaien. Hoe graag ik dat ook zou willen.'

Frederik Faes (27) uit Kontich was gisteren nog altijd niet bekomen van de heisa die zijn goal had veroorzaakt. Hij schaamt zich, want hij heeft voor zichzelf uitgemaakt dat hij in de fout is gegaan. Hij had de bal gewoon moeten teruggeven aan de tegenstanders van KFC Eendracht Zoersel, vindt hij zelf.

De beelden van de goal werden gisteren al snel een hit op het internet. Je ziet Frederik Faes de bal aannemen, tussen enkele stilstaande spelers van Zoersel slalommen en naast de keeper binnenschieten. Daarna breekt er een storm van protest los. Faes moet zelfs van het veld worden gehaald door zijn eigen trainer, om hem te beschermen.

'Wat ik deed, ga ik zeker niet goedpraten. Maar de reactie van de spelers en supporters van Zoersel was ook zwaar overdreven. Na de match kwamen ze massaal naar onze dug-out gestormd. Ik heb er klappen op mijn hoofd gekregen. En in de kleedkamer hebben we ons zelfs niet durven te douchen, omdat de supporters hard op de deuren bleven kloppen. We konden pas naar buiten toen de politie er was om ons te beschermen.'

De goal van Faes is dan ook een belangrijke, want ze is cruciaal voor het verdere verloop van de eindronde in derde provinciale. Zonder de goal zou Zoersel doorgaan. Nu mag Katelijne een ronde verder, waardoor tweede provinciale een flinke stap dichter is gekomen. 'Dat speelde ook mee toen ik naar de goal ging. Ik ben een winnaar en ik kon mijn ploeg doen winnen.'

En Faes ziet ook verzachtende omstandigheden. De spelers van Zoersel lagen volgens hem al een hele tijd meer op de grond dan iets anders. Er was de ene blessure en wonderbaarlijke genezing na de andere. 'Ze wilden tijd rekken. Ook tijdens die fase vóór mijn goal. Mocht ik gezien hebben dat de betrokken speler echt zwaar geblesseerd was, dan zou ik zeker niet gescoord hebben. Maar het was niets.'

Enkele vrienden en kennissen hebben hem al proberen op te monteren. Er zijn er zelfs die zeggen dat hij de goede beslissing nam. Maar dat is een minderheid, waartoe Faes zelf niet behoort. 'Wat ik deed, was niet netjes. Ik heb Mbark Boussoufa eens iets gelijkaardigs zien doen tegen KV Mechelen. Ik zat toen in het stadion en ik vond zijn actie absoluut fout. En de mijne dus ook. Ik beloof plechtig dat ik zoiets nooit meer zal doen. Het straffe is dat ik ook topscorer ben geworden bij onze ploeg. Een mooie prestatie, maar ik kan er niet blij om zijn.'

Frederik Faes is niet de enige met dat dubbele gevoel. De trainer van KGR Katelijne had liever gezien dat zijn spelers na de ongelukkige actie expres een tegengoal hadden binnengelaten, maar hij liet de keuze aan zijn spelers en die wilden niet meewerken. Voorzitter Gery Vercammen wil de match laten herspelen, 'maar dat is een beslissing van de voetbalbond'.

Steven Schrijvers, de voorzitter van Zoersel, onderzoekt of een klacht bij de voetbalbond mogelijk is. Mogelijk volgt die dan het voorbeeld van de Engelse bond. Die besliste in 1999 dat de wedstrijd tussen Arsenal en Sheffield United moest worden herspeeld na een unfaire goal van Marc Overmars, de Nederlandse spits van Arsenal. Dat gebeurde toen op vraag van Arsène Wenger, trainer bij Arsenal, die niet akkoord ging met de eigen overwinning.

HJanneman

De kuststrook van België is dunbezaaid met ploegen in de bovenste 3 reeksen(enkel KV Oostende), maar vanaf volgend seizoen komt daar KVVC uit Koksijde bij in de 3e klasse.
Wat zijn de eisen die gesteld worden aan een 3e klasse-ground(of zijn die er niet?), want toen ik er afgelopen zomer ging kijken bij RAEC Mons - Club Brugge(oefenwedstrijd) was het er heel gezellig, maar veel meer dan een kleine hoofdtribune en een erg grote kantine staat er niet.