Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Verwijderd lid

Ik snap niet dat men niet ter plekke gaat besluiten om volgend seizoen een normale competitie te organiseren met 18 teams. Allemaal een keer uit en een keer thuis tegen elke club en wie aan 't eind de meeste punten heeft is kampioen; de onderste twee degraderen.

Ik gruwel van deze vorm van competititevervalsing die Play-offs worden genoemd (geldt ook voor de Nederlandse variant)

3434

18 of 16 maakt me nog niet zo heel veel uit. Ik heb ook liever 18 maar dan komen ze met hun studies dat er in België geen draagvlak is voor 18. Ok, dat kan.

Play-offs en play-downs moeten gewoon onmiddellijk geschrapt worden. Dit jaar is iedereen tegen de play-offs omdat ze vorig jaar verschrikkelijk saai waren (Anderlecht had 20 punten voorsprong voor ze begonnen). Dit jaar gaat het echter 'spannend' worden en vrees ik dat supporters van de G4 het idee geweldig gaan vinden.

Als ze per se play-offs willen. Nummer 1 = kampioen, 2-6= strijd om europees en laat de rest met rust. De laatste 2 dalen en in 2de nationale stijgen de eerste 2.  Die eindronde met een 1ste klasser is meestal dodelijk voor de nummer 2 in 2de nationale. Kan iemand hier nog aan uit? hehe
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Bier und Bratwurst

Wat Meester zegt sta ik ook achter behalve dat de 3e van onder wel een promotie/degradatiewedstrijd speelt tegen de nummer 3 van de 1e divisie of tweede klasse.
De laatste twee gewoon degraderen en de eerste plaatsen in de hoogste afdeling gewoon europees voetbal zonder nacompetitie.
Het ene stadion is het andere niet!

3434

#423
Eisden Sport (3de provinciale B) stopt na dit seizoen met bestaan. De club wordt overgenomen en zal Blauwe Ster 61 heten. Blauwe Ster verwijst naar een voormalige club in Maasmechelen (Stella Azzurra --> nu Juve Maasmechelen).

De clubkleuren, zwart en geel, moeten plaats maken voor blauw en wit. Geen idee hoe de weinige supporters die ze al hebben hier mee om zullen gaan. Het 'stadion' stelt uiteraard niet heel veel voor (1 tribune die nog maar enkele jaren oud is).



De club is onder andere 'bekend' als ex-club van Eisdenaar Lens Annab. Hij ging 2 seizoenen geleden van Eisden Sport naar KFC Westerlo. Het gaat echter slecht met de club (11 punten uit 25 wedstrijden). Volgend seizoen start de nieuwe club in 4de provinciale.

De club kwam recent in het nieuws door een nieuwe keeper die 30(!) keer een bal tegen zijn netten zag gaan. http://www.hbvl.be/limburg/maasmechelen/keeper-eisden-sport-slikt-30-goals-in-debuutmatch.aspx

RIP Eisden Sport.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11



3434

Hier is een foto van de tribune: http://users.telenet.be/keisdensport/algemene_info.htm
Ik ben er al een paar keer geweest omdat er wat kennissen spelen van me.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

3434

#427
Patro Eisden V.V. - S.K. Lierse  (Eerste nationale 1959-1960)

Verdedigend landskampioen Lierse kwam op bezoek bij 'de Patro'. Uitslag moet ik nog even opzoeken, neem aan dat we verloren hebben.
Score is bijzaak, wat mis ik dit stadion hehe! Het enige jaar dat we in de hoogste reeks van het nationale voetbal uitkwamen. Persoonlijk nog specialer voor mij is dat mijn grootvader, toen 35 jaar, hier ook aanwezig was. Nu is hij nog steeds -op bijna 86-jarige leeftijd- Patrosupporter.

Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

hgrm

3434, gefeliciteerd met het behalen van het kampioenschap!
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

3434

Bedankt! Ik zal een verslagje schrijven als ik klaar ben met nagenieten haha. Er waren een pak meer mensen dan tegen Spouwen-Moperingen. Ik schat zeker een man of 4-500 meer. Het was echt drummen om op een 'trede' te kunnen staan. Het liet me denken aan onze 1ste derby tegen Verbroedering Maasmechelen voor 2400 betalenden.

Enkele foto's:







De coach werd op de schouders gezet.


@moderator: Als ik mijn verslag klaar heb, zal ik deze chaotische post wel verwijderen.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

hgrm

Citaat van: 3434 op apr 10, 2011, 15:16:18
@moderator: Als ik mijn verslag klaar heb, zal ik deze chaotische post wel verwijderen.

Gewoon laten staan!
Is juist authentiek, zo'n reactie vanuit de emotie!
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Citaat van: 3434 op apr 09, 2011, 12:10:52


Mooie foto, ik neem aan van het oude terrein aan de Kastanjelaan? Maar er is wel iets vreemds aan die foto. Ik ben daar begin deze eeuw nog eens geweest en toen stond die karakeristieke kerktoren juist aan de andere kant van de overdekte zitttribune?!?

3434

Klopt! Daar had ik niet eens op gelet. Foto zal gespiegeld zijn, geen idee waarom.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

hgrm

Ik zat ook al te kijken......
Er staan nergens (zichtbaar) reclameborden, dus het valt ook niet op als je de situatie daar niet kent.
En een negatief verkeerdom op het vergrotingsapparaat leggen, is zo gebeurd.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

georgesv

Vierdeklasser Willebroek-Meerhof gaat in vereffening
18/04/11, 13u38
Vierdeklasser Willebroek-Meerhof heeft beslist om in vrijwillige vereffening te gaan. Het bestuur van de club betwijfelt dat de vereffenaar een overnemer zal vinden. Het stamnummer 85 zou onder een andere naam overgenomen kunnen worden en volgend seizoen uitkomen in vierde provinciale. Op sportief vlak verandert er niets omdat Willebroek-Meerhof, dat laatste staat in bevordering B, het seizoen gewoon wil uitdoen. (belga/lpb)