Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

3434

Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost


Bossche Bol

Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

3434

Had deze site heel toevallig ontdekte en kon dit niet voor mezelf houden! De ploegfoto's van de kampioenen begin 1900 zijn echt pure nostalgie. Ik kijk er enorm naar uit om dit jaar naar Union af te zakken.
Met Racing Mechelen, Boom, Union en consoorten zit Patro eindelijk in een reeks die mij stadiontechnisch kan boeien.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Vergeet Geel en Hasselt niet! 3B is een reeks om van te smullen dit jaar.

3434

Klopt maar daar ben ik al 2x geweest. De ploegen die ik opsomde krijg ik maar niet 'afgevinkt' en met eigen ploeg mogen gaan is nog een bonus. Lyra en Berchem staan ook al zolang ik me kan herinneren te wachten op een bezoekje maar ik wacht stiekem om ooit tegen hen uit te komen. Hopelijk bestaat het Lyra-stadion dan nog. Lyra-Patro in 2007 of 08 kon ik niet meemaken, en baal ik nog steeds van, wegens familiale verplichtingen.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Vladimir1973

vorige week Union bezocht. Tis idd de moeite waard
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

Joost

Citaat van: Vladimir1973 op aug 27, 2011, 01:27:52
vorige week Union bezocht. Tis idd de moeite waard
Understatement van het jaar.

georgesv

Schorsing dreigt voor stadionplannen Club

maandag 05 september 2011, 21u22Auteur: (tlb)


De plannen van Club Brugge om een nieuw voetbalstadion voor 40.000 toeschouwers te bouwen in de zuidelijke rand van de stad, moeten worden geschorst. Dat vindt de auditeur van de Raad van State. Als de Raad zijn advies volgt, betekent dat minstens twee jaar vertraging en misschien wel de finale doodsteek voor de verhuisplannen van Club.
De plannen van Club Brugge om een nieuw stadion te bouwen hebben een opdoffer gekregen. Club wil een nieuwe arena van 90 miljoen euro met een bijbehorend winkelcomplex en kantorenzone bouwen in het Chartreusegebied, dichtbij de autosnelweg E40 in de zuidelijke rand van de stad, op de grens met buurgemeente Zedelgem. Maar tegen de plannen is veel protest van buurtbewoners, actiegroep De Witte Pion en ook van de gemeente Zedelgem zelf. Zij stapten naar de Raad van State en ze lijken nu hun slag thuis te halen.

'Twee jaar wachten op definitief oordeel'

De auditeur adviseert om de plannen te schorsen. De Raad zelf moet nog een uitspraak doen, die wordt tegen eind dit jaar verwacht. 'Maar in de grote meerderheid van de gevallen volgt de Raad het advies van de auditeur', zegt de Zedelgemse schepen van Ruimtelijke Ordening Patrick Arnou (CD&V). 'Als ze inderdaad het advies volgt, mag er niets meer worden gedaan tot er een definitief oordeel is. En dat kan twee jaar op zich laten wachten.'

In het verslag van de auditeur staat onder meer dat de gevolgen voor de waterhuishouding in het gebied onvoldoende zijn bestudeerd, dat er niet ernstig genoeg gezocht is naar mogelijke andere locaties voor een nieuw stadion, en dat er ook geen degelijke studie is gemaakt over hoe het verkeer van en naar dat nieuwe stadion vlot zou kunnen verlopen.

Club Brugge: 'Hebben nieuw stadion nodig'

Bij Club Brugge zelf verwijzen ze door naar de Vlaamse regering, de stad Brugge en de werkgroep die zich de afgelopen maanden met de plannen heeft beziggehouden. 'We wachten af wat zij zeggen', zegt woordvoerder Wim De Meyer. 'Het zijn zij die de plannen hebben opgemaakt waar wij uiteindelijk mee aan de slag zouden kunnen om het stadion te bouwen. Maar iedereen is het erover eens dat Club een nieuw stadion nodig heeft.'

Club investeerde de afgelopen maanden zelf meer dan 4 miljoen euro in de renovatie van het huidige Jan Breydelstadion.

Vladimir1973

Citaat van: Joost op aug 27, 2011, 09:09:36
Understatement van het jaar.

het was gewoon om te twijfelaars te overtuigen!
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

Bier und Bratwurst

Wie kan mij uit m'n twijfels helpen.
Ik wil zondag graag naar Brussel. 18.00 Anderlecht-Kortrijk.
Als eerste wedstrijd twijfel ik tussen 2 derby's namelijk White Star Woluwe - Fc Brussels en Union - Diegem  beide om 15.00u.
Welke wedstrijd is mooier om bij te wonen?
Het ene stadion is het andere niet!

AthleticHolanda

Qua stadion Union maar qua wedstrijd en publiek denk ik White Star tegen FC Brussels.

Bier und Bratwurst

#582
Bedankt voor  jullie reacties.White Star gaat het worden!! Is ook een prima verbinding met de metro naar Anderlecht zag ik net.Neem aan dat een kaartje geen probleem is voor deze wedstrijd.
Het ene stadion is het andere niet!

Cyclebob

Citaat van: Breda op sep 07, 2011, 21:04:42
Altijd kiezen voor White Star. Volgens mij eerste competitietreffen ooit tussen deze twee en de supporters van FC Brussels zorgen altijd voor reuring of een komische noot. Het stadion van Union staat op de monumentenlijst, geen angst dat het gaat verdwijnen, daar kun je altijd nog eens langs met een aantrekkelijker tegenstander (bijv. RC Mechelen).
Sterker nog: de clubs zijn min of meer familie: White Star is de heropgerichte W van RWDM. Strombeek heeft als FC Brussels het stadion en de fans overgenomen van RWDM. Het heropgerichte RWDM 2003 speelde een paar jaar terug in 1e provinciaal Brabant, maar is ver teruggezakt.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Vladimir1973

Citaat van: Breda op sep 07, 2011, 21:04:42
Altijd kiezen voor White Star. Volgens mij eerste competitietreffen ooit tussen deze twee en de supporters van FC Brussels zorgen altijd voor reuring of een komische noot. Het stadion van Union staat op de monumentenlijst, geen angst dat het gaat verdwijnen, daar kun je altijd nog eens langs met een aantrekkelijker tegenstander (bijv. RC Mechelen).

White Star-FC Brussels is idd iets speciaals. Jouw voorstel voor Union-RC Mechelen is ook meer dan terecht! Had ik ook op mijn lijstje staan.
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12