Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jona93

Voor de mensen die graag dit seizoen nog eens Racing Mechelen willen bezoeken, is het nu nog het moment zitten in financiele problemen en doen mogelijk het seizoen niet uit.
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

wekke

Citaat van: jona93 op nov 20, 2013, 22:33:49
Voor de mensen die graag dit seizoen nog eens Racing Mechelen willen bezoeken, is het nu nog het moment zitten in financiele problemen en doen mogelijk het seizoen niet uit.

Ik geloof nooit dat zo een traditieclub verdwijnt.

Terranova

Citaat van: jona93 op nov 20, 2013, 22:33:49
Voor de mensen die graag dit seizoen nog eens Racing Mechelen willen bezoeken, is het nu nog het moment zitten in financiele problemen en doen mogelijk het seizoen niet uit.

Bron?

HRM1880

Citaat van: wekke op nov 21, 2013, 04:02:35
Ik geloof nooit dat zo een traditieclub verdwijnt.
Veel zal er van afhangen welke projectontwikkelaar het stadion wilt kopen en wat ze er dan van plan mee zijn. Er wordt zelfs al sprake gemaakt van een mogelijke verhuis.

spons

Citaat van: HRM1880 op nov 21, 2013, 16:55:48
Veel zal er van afhangen welke projectontwikkelaar het stadion wilt kopen en wat ze er dan van plan mee zijn. Er wordt zelfs al sprake gemaakt van een mogelijke verhuis.

En KV wil het stadion uitgebreid verbouwen, één  en één is twee gewoon samen een geheel nieuw stadion bouwen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

HRM1880

Het grootste probleem zou zijn dat er ongeveer 800.000 euro is verdwenen en niemand heeft een idee naar waar. Klinkt toch allemaal heel raar. Dringend eens werk maken van een bezoekje.

Terranova

Ik zie net dat de Belgische bond de wedstrijd Virton - FC Brussels aan de thuisploeg een reglementaire 5-0 thuisoverwinning heeft toegekend. Weet iemand de reden?

Verwijderd lid

Citaat van: Terranova op dec 14, 2013, 20:45:12
Ik zie net dat de Belgische bond de wedstrijd Virton - FC Brussels aan de thuisploeg een reglementaire 5-0 thuisoverwinning heeft toegekend. Weet iemand de reden?

Ja, Brussels had nog verplichtingen aan 6 ex-spelers. Deze zijn ondertussen gedeeltelijk nagekomen, maar niet volledig.
Er is een tijdelijk speelverbod opgelegd waardoor ze niet konden/mochten spelen tegen Virton.

Terranova

Dat is toch pure competitievervalsing? Dan zou de bond Brussel puntenaftrek moeten geven, nu heeft Virton bijvoorbeeld heel veel voordeel gekregen tov bijvoorbeeld Vise en Roeselare....

HRM1880

Citaat van: Terranova op dec 14, 2013, 23:19:28
Dat is toch pure competitievervalsing? Dan zou de bond Brussel puntenaftrek moeten geven, nu heeft Virton bijvoorbeeld heel veel voordeel gekregen tov bijvoorbeeld Vise en Roeselare....
Het is al schandalig dat ze dergelijke club dan een licentie geven. Tweede klasse in België wordt gewoon helemaal kapot gemaakt.

Saltacampos

KSV Oudenaarde geeft aan dat ze geen licentie voor Tweede Klasse aanvragen, dus zelfs als ze sportief promoveren (wat goed mogelijk is), gaan ze aan hun plaats in 2de Klasse verzaken. Tweede Klasse is te duur voor de club, ze hebben er vorig jaar een financiële kater opgelopen. Ik vermoed dat ook Londerzeel niet direct zal staan te springen om te promoveren ivm stadion-en veiligheidseisen in Tweede Klasse, dus het kunnen dan nog enkel Racing Mechelen (als dat financieel nog kan) en Deinze zijn zeker ? Want ook Coxyde en Ath kunnen met hun huidige stadion volgens mij niet aan de eisen van 2de voldoen. De entourage is er daar sowieso ook niet, maar dat doet niet ter zake, zoals we uit het verleden weten.

Op zich een begrijpelijk en verstandig standpunt, je moet je club niet kapot maken als de kosten voor promotie te hoog zijn, maar op termijn dodelijk voor de beleving bij zo'n club, het is volgens mij niet goed om te zeggen dat je geen ambitie meer hebt. Dan blijven de supporters weg.
Over land and sea

Saltacampos

De soap rond Racing Mechelen heeft een nieuwe wending genomen:

RC Mechelen verkoopt zijn stadion niet
Derdeklasser RC Mechelen blijft op zijn huidige locatie in Mechelen-Noord. Dat besluit is vanmiddag genomen op de algemene vergadering van de vzw. RC Mechelen zal in zee gaan met een investeringsgroep, van wie de naam nog geheim blijft. Eind januari wordt het nieuwe project uit de doeken gedaan.
De derdeklasser zit al enkele maanden in moeilijke papieren. Schulden zijn er nog niet, maar er komt te weinig geld binnen. Daarop nam de vorige voorzitter Frank Dietens ontslag tijdens de vorige algemene vergadering. De verkoop van het stadion was één van de pistes om financiële middelen te bekomen. Dat zorgde voor heel wat beroering onder de supporters.

De verkoop van het stadion en de verhuis van de club zijn van tafel geveegd, zegt interim-voorzitter Martin Jeurissen. "Het veld verkopen is de laatste optie. We verhuizen niet naar Hombeek of Leest, want Racing moet tussen de supporters blijven, in Mechelen", aldus Jeurissen.

Hoofdtribune
In het project van de 'anonieme' investeerders wordt de huidige hoofdtribune met de grond gelijkgemaakt. In de plaats daarvan komt er een vernieuwde tribune waar plaats voorzien is voor bedrijfsruimte. Racing behoudt het bezit van het patrimonium. "Op die manier willen we de bedrijfswereld mobiliseren", zegt bestuurslid Erwin Meys. Het nieuwe project wordt besproken op de volgende algemene vergadering op 25 of 26 januari.

Inleveren
Over de sportieve ambities van de derdeklasser werd er nog geen uitsluitsel gegeven. Er vonden al gesprekken plaats met de spelers, die waarschijnlijk een deel van hun contract moeten inleveren, om zodoende het voortbestaan van de club te kunnen garanderen. Of Racing een licentie aanvraagt voor tweede klasse, blijft dus onduidelijk.

Nieuwe beheerraad
Tijdens de algemene vergadering werd er ook een nieuwe beheerraad gekozen. Drie leden van het vorige bestuur, waaronder voorzitter Frank Dietens, werden niet herkozen. In de plaats daarvan kwam er een nieuw lid bij, Ronny Van Aken. De verdeling van de functies wordt bekendgemaakt tijdens de raad van bestuur van volgende week.
(www.hln.be)

Over land and sea

geraldando

Heb een tweetal vragen aan de meer ervaren groundhoppers in het land van onze zuiderburen.
De eerste is, is het makkelijk om aan kaarten van Racing Genk te geraken. Wil er graag eens heen maar heb geen Visa card en kan daardoor online niet kopen.

Tweede is of het de moeite waard is om eens af te zakken naar KV Turnhout. Ik weet dat het geen top is daar maar daar doe ik het niet voor. Ik wil er vooral heen vanwege de vreemde ontwikkelingen bij die club de voorbije jaren.
Favoriete ground: Bosuilstadion

3434

1. Ja, geen probleem. Verkoopt zelden tot nooit uit.

2. Niet de moeite. Geen beleving, geen support vanwege Egyptische dictatuur. Stadion is ook niks, o.a. een piste rond het veld.  Bron: zelf geweest afgelopen jaren.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

geraldando

Oké. Nog wel andere suggesties voor België? Wil me vooral, voor nu, beperken tot de clubs die zich rond de grensstreek bevinden. Dit in verband met het reizen.
Favoriete ground: Bosuilstadion