Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bier und Bratwurst

Citaat van: geraldando op dec 26, 2013, 20:31:13
Oké. Nog wel andere suggesties voor België? Wil me vooral, voor nu, beperken tot de clubs die zich rond de grensstreek bevinden. Dit in verband met het reizen.

Lommel,Berchem,Antwerp,Lyra, Standard,Club Luik, Geel etc. Leuk begin dacht ik.
Het ene stadion is het andere niet!

HRM1880

Citaat van: Bier und Bratwurst op dec 26, 2013, 20:52:04
Lommel,Berchem,Antwerp,Lyra, Standard,Club Luik, Geel etc. Leuk begin dacht ik.
En dan lijken Lyra en Antwerp mij het "dringendste" gezien de eerste verhuizen en de tweede verbouwingsplannen hebben.

hgrm

De grensstreek is een breed begrip; de grens loopt van Retranchement tot Vaals. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar vanuit het midden van het land is Antwerpen maar een dik uur rijden, terwijl Luik al snel tweeënhalf uur is. Met andere woorden: alles wat tot een uur voorbij Antwerpen ligt, is sneller te bereiken dan Luik of Wezet, net over de grens bij Maastricht.

Dus: de clubs uit het Waasland, richting Gent, uit de Kempen, rond Mechelen of in Brussel zijn, ondanks dat ze niet direct aan de grens liggen, goed te doen vanuit Nederland.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

geraldando

Heb momenteel de volgende clubs op shortlist staan:
Royal Antwerp (wil ik zien en beleefd hebben)
Standard Luik (lukt qua vervoer en supporters lijken me top)
Racing Genk (vanwege de gunstige ligging)
KVSK United/Lommel (is een van de makkelijkst bereikbare ploegen voor mij)
KV Turnhout (wil de teloorgang van een club mee maken als het geld uit het Midden-Oosten komt)
AA Gent (hier verblijf ik vanaf volgend jaar september voor mijn studie dus die gaat me wel lukken)

En opzicht is het geen probleem om voor mij in Brussel te komen. Ben woonachtig in omgeving Eindhoven dus kan altijd naar Turnhout om daar mijn weg naar Brussel te vervolgen. Maar praktisch is het niet omdat ik veel met openbaar vervoer moet doen gezien ik geen eigen wagen heb of ik moet mijn ouders kunnen overtuigen. Maar dat is niet altijd even gemakkelijk ;)
Favoriete ground: Bosuilstadion

Ici c est Paris

Reis je per auto of met het openbaar vervoer? In het laatste geval kunnen we stellen dat hoe dichtbij sommige clubs ook liggen (Genk, Lommel), met het OV zijn ze dramatisch bereikbaar.

geraldando

Ja dat zal dus afhankelijk worden of ik een auto mee krijg ja of nee. Lommel ligt voor mij sowieso redelijk gunstig en zou zelfs op de fiets kunnen. Genk is dan een ander verhaal maar als ik er een dag van maak kan ik natuurlijk wel een en ander tegelijk bezoeken.
Favoriete ground: Bosuilstadion

Joost

Citaat van: geraldando op dec 27, 2013, 11:58:22
Ja dat zal dus afhankelijk worden of ik een auto mee krijg ja of nee. Lommel ligt voor mij sowieso redelijk gunstig en zou zelfs op de fiets kunnen. Genk is dan een ander verhaal maar als ik er een dag van maak kan ik natuurlijk wel een en ander tegelijk bezoeken.

Gezien je locatie is het bezoeken van duels in Belgie niet echt makkelijk. Maar wanneer je naar Lommel kunt fietsen dan zou ik me verdiepen in het spoorwegnetwerk vanuit Lommel. In tegenstelling tot de grensoverschrijdende treinen kun je wel nog heel laat naar Lommel. De laatste trein vanuit Antwerpen vertrek om 22:37 naar Lommel en gaat via Lier, Geel, Herentals en Mol.

In Lier en Mol zijn er goede aansluitingen.

geraldando

Heb voor nu in ieder geval Lommel United-Excelsior Virton op zondag 20 april op de korrel en ook KV Turnhout op 4 mei tegen Grimbergen. Standard Luik en Genk worden nog nader bekeken. Ligt vooral aan de datum. Een vraag voor jullie. Is er een site waar je overzichtelijk alle wedstrijden uit een bepaald land kan zien? Want ik wil een wedstrijd graag koppelen aan bezoeken van meerdere clubs/wedstrijden.
Favoriete ground: Bosuilstadion

Freekos79

Citaat van: geraldando op dec 27, 2013, 16:21:16
Heb voor nu in ieder geval Lommel United-Excelsior Virton op zondag 20 april op de korrel en ook KV Turnhout op 4 mei tegen Grimbergen. Standard Luik en Genk worden nog nader bekeken. Ligt vooral aan de datum. Een vraag voor jullie. Is er een site waar je overzichtelijk alle wedstrijden uit een bepaald land kan zien? Want ik wil een wedstrijd graag koppelen aan bezoeken van meerdere clubs/wedstrijden.

Footballfans.eu de quick match locater. Super ding!
Volgende wedstrijd: ?

cafebac

Citaat van: Joost op dec 27, 2013, 12:26:16
Gezien je locatie is het bezoeken van duels in Belgie niet echt makkelijk. Maar wanneer je naar Lommel kunt fietsen dan zou ik me verdiepen in het spoorwegnetwerk vanuit Lommel. In tegenstelling tot de grensoverschrijdende treinen kun je wel nog heel laat naar Lommel. De laatste trein vanuit Antwerpen vertrek om 22:37 naar Lommel en gaat via Lier, Geel, Herentals en Mol.

In Lier en Mol zijn er goede aansluitingen.

Vanaf Valkenswaard zit je juist prima Joost. Vanaf Leenderheide/De Hogt zit je binnen het uur in Antwerpen en ook Luik is maar 1,5 uur.

Mij lijkt Turnhout trouwens totaal niet interessant, hoewel ik er nooit geweest ben weet ik vrij zeker dat er veel plaatsen veel meer de moeite waard zijn. Eind april/begin mei zou ik vooral ook in de gaten houden waar de beslissingen gaan vallen. Lommel bewaren voor als pakweg Antwerp, Aalst of STVV langkomst.

Joost

Citaat van: cafebac op dec 27, 2013, 19:18:58
Vanaf Valkenswaard zit je juist prima Joost. Vanaf Leenderheide/De Hogt zit je binnen het uur in Antwerpen en ook Luik is maar 1,5 uur.

Mij lijkt Turnhout trouwens totaal niet interessant, hoewel ik er nooit geweest ben weet ik vrij zeker dat er veel plaatsen veel meer de moeite waard zijn. Eind april/begin mei zou ik vooral ook in de gaten houden waar de beslissingen gaan vallen. Lommel bewaren voor als pakweg Antwerp, Aalst of STVV langkomst.

Met een auto inderdaad, met het openbaar vervoer is het een drama.

Cyclebob

FC Turnhout, de club door fans opgericht als antwoord op de Egyptische gekkigheid van KV, is inmiddels ruim koploper in 2e proviciale. Nog een paar jaar voor een nieuwe derby
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Joost

Ze hebben 1 punt voorsprong, dat is niet echt ruim lijkt me.

Het is wel een van de weinige clubs door fans opgericht die echt de stap naar hogere klassen, en dus serieus niveau, kan maken. Beveren is weer op weg naar 4e provinciaal.


Cyclebob

Ze spelen alleen nog op een achteraf veldje. Enig idee of het stadion waarin KVT speelt van KV Turnhout of van de gemeente is?
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

geraldando

Dacht  dat was gebouwd door de gemeente maar dan wel in samenspraak met de sportteams die er gebruik van maken. Maar sfeer zal er in inderdaad niet top zijn maar ik wil dat toch eens mee maken. Opdat wij niet vergeten wat geld kan aanrichten.

Zag trouwens dat Sclessin drie kwartier lopen van het station is. Iemand die dat ooit gedaan heeft op die manier want als dat beviel ga ik daar eens een kijkje nemen binnenkort. Het is goed met de auto te doen, maar niet een ieder heeft er zelf een of is afhankelijk zoals ik ben.
Favoriete ground: Bosuilstadion