Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Berend11

Citaat van: ALenstra op apr 02, 2015, 16:16:40
Ik ben zelf twee keer naar Alemannia Aachen geweest en heb dat met OV gedaan. Mijn ervaring is dat je best veel tijd moet inplannen om na de wedstrijd naar het station te gaan. Naar mijn weten gaan de speciale bussen alleen vanaf/naar Bushof dat in het centrum ligt. Volgens mij niet vanaf/naar Aachen Hbf.
Ah jammer, ik kan het er ook op gokken dat iemand me af wil zetten op station Heerlen. Of ik ga voor een wedstrijd van Fortuna Düsseldorf en dan pak ik de ICE naar Arnhem, ik neem aan dat deze niet gratis is op vertoon van je wedstrijdkaart?

Joost

Citaat van: ALenstra op apr 02, 2015, 16:16:40
Ik ben zelf twee keer naar Alemannia Aachen geweest en heb dat met OV gedaan. Mijn ervaring is dat je best veel tijd moet inplannen om na de wedstrijd naar het station te gaan. Naar mijn weten gaan de speciale bussen alleen vanaf/naar Bushof dat in het centrum ligt. Volgens mij niet vanaf/naar Aachen Hbf.

Ik ben drie jaar als seizoenkaarthouder met het OV vanuit Nederland naar Alemannia gegaan. Op de heenweg moet je even lopen van trein naar busstation of een van de talloze lijnbussen nemen. Op de terugweg zijn er zat bussen die langs het treinstation rijden, de meeste bussen gaan na het busstation verderop als gewone lijnbus.

ALenstra

Op die manier, Joost. Ik wist niet dat ze daarna als lijnbus verder gaan.

Berend: toegangskaartjes die in het OV geldig zijn mogen alleen in regionale vervoersmiddelen gebruikt worden. In de ICE, maar ook in IC en EC zijn ze niet geldig. Kaartjes voor Fortuna Düsseldorf kunnen wel gebruikt worden in de treinen naar Venlo.

FC_Emmen

SV Meppen heeft zich voor het eerste in 16 jaar geplaatst voor de DFB Pokal!
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

hgrm

Als ze leuk loten een goede gelegenheid om weer eens haar het Emsland af te zakken in augustus.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jehoentelaar

#1040
Heel leuk!

Edit: toevoeging, op 13 mei spelen SV Meppen en VfL Osnabrück in de finale van de Niedersachsenpokal.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Voetbalman

Fortuna Köln - Viktoria Köln 0-2, halve finale van de Mittelrhein Pokal. Tweede jaar op rij in deze competitie dat Viktoria op het veld van Fortuna met de winst gaat lopen. Lekker weertje, meters bier, nervositeit, terraces, .. in een lekker nostalgische bak die in het groen gelegen is. Ik kom graag weer in het Südstadion.

In de finale binnenkort neemt Viktoria Köln het op tegen SC Bonner, uitkomend in de Oberliga Mittelrhein. Op het spel? Een plaatsje in de DFB-pokal volgend seizoen.

Jef400

Ik heb een vraagje: In de 1. Bundesliga staat VFB Stuttgart op degraderen, hun II-mannschaft speelt in de 3. Liga. Stel Stuttgart degradeert, moet het II-elftal dan terug naar de Regionalliga?

ALenstra

Volgens mij alleen als beide teams in dezelfde liga zouden komen. In jouw geval dus niet volgens mij.

Freekos79

Citaat van: Jampot op apr 08, 2015, 17:39:37
Ik heb een vraagje: In de 1. Bundesliga staat VFB Stuttgart op degraderen, hun II-mannschaft speelt in de 3. Liga. Stel Stuttgart degradeert, moet het II-elftal dan terug naar de Regionalliga?

Dacht het juist wel. Volgens mij moeten er een divisie tussen zitten. Mede hierdoor is Arminia Bielefeld 2 vorig jaar niet gepromoveerd naar de Regionalliga.
Volgende wedstrijd: ?

Jehoentelaar

Dat verklaart in ieder geval ook waarom MSV Duisburg II in de Oberliga zit en waarom de NOFV-Süd stampvol met U23-ploegen zit.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

hgrm

#1046
Het ligt iets subtieler.

In de 3. Liga en de Regionalliga zijn alleen tweede teams van clubs uit de 1. of 2. Bundesliga toegestaan. Dus Stuttgart II mag in de 3. Liga blijven maar het tweede van bijvoorbeeld 1860 München mag niet in de Regionalliga blijven als het eerste naar de 3. Liga degradeert.

Sterker nog: 1860 II heeft nog een waterkans om deel te nemen aan de promotiewedstrijden voor promotie naar de 3. Liga (al moet Würzburg dan wel heel erg gaan choken) en het eerste zou zomaar kunnen degraderen naar de 3. Liga. Dat betekent dat het tweede van 1860 dus nog kans heeft op deelname aan 3 verschillende niveaus:

3. Liga als het eerste niet degradeert en het tweede de Regionalliga Bayern en de promotiewedstrijden wint.
Regionalliga als het eerste niet degradeert en het tweede niet promoveert
Oberliga als het eerste degradeert, ongeacht wat het tweede dan doet.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jef400

Dank voor de antwoorden.

FC_Emmen

Citaat van: Jehoentelaar op apr 07, 2015, 19:03:34
Heel leuk!

Edit: toevoeging, op 13 mei spelen SV Meppen en VfL Osnabrück in de finale van de Niedersachsenpokal.
Klopt, in Meppen als het goed is. Ook een leuke wedstrijd.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Voetbalman

Iemand een idee of tips om me binnen te wurmen bij Arminia Bielefeld - Wolfsburg voor de halve finale van de DFB Pokal?