Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Joost

Het fusieproduct van Olympic Charleroi en Châtelet-Farciennes gaat volgens jaar door het leven als Olympic Charleroi CF.

maikelll043

Citaat van: Joost op mei 27, 2019, 19:07:19
Het fusieproduct van Olympic Charleroi en Châtelet-Farciennes gaat volgens jaar door het leven als Olympic Charleroi CF.

In welke klasse gaat dit team plaats nemen en op welk terrein gaan zij voetballen ?

Tribuneklanten

Citaat van: maikelll043 op mei 28, 2019, 08:15:13
In welke klasse gaat dit team plaats nemen en op welk terrein gaan zij voetballen ?

Waar ze gaan spelen is wel een dingetje. Aankomend seizoen maar eens proberen om Olympic te bezoeken.

Joost

Citaat van: maikelll043 op mei 28, 2019, 08:15:13
In welke klasse gaat dit team plaats nemen en op welk terrein gaan zij voetballen ?
1e Amateur op Neuville.

Nort

Citaat van: Joost op mei 28, 2019, 09:41:01
1e Amateur op Neuville.
wat zijn de beweegredenen van Châtelet-Farciennes geweest voor deze fusie?

Joost

Citaat van: Nort op mei 28, 2019, 09:47:35
wat zijn de beweegredenen van Châtelet-Farciennes geweest voor deze fusie?

Ik vermoed dat ze gewoon zijn overgenomen door Olympic.

Brussels Groundhopper

Olympic was bijna failliet en degraderen naar 3de amateur. Châtelet-Farciennes (spelende in Farciennes) is financieel stabiel maar hebben bijna geen publiek. Voorzitter van Châtelet-Farciennes is ook een Olympic supporter. Ze wouden in een betere stadion gaan spelen (La Neuville dus) meer publiek belangstelling.

Jef400


Saltacampos

Citaat van: Jef400 op sep 10, 2019, 19:24:38
https://sporza.be/nl/2019/09/10/roeselare-faillissement/

Kan iemand mij dit verhaal uitleggen?
Iets typisch voor de onderkant van het profvoetbal waar de gekste dingen mogelijk zijn.
Door schulden aan een brouwerij failliet verklaard worden, dat kan je toch niet verzinnen ?
Over land and sea

Joost

Er zijn een paar dingen heel raar aan dit nieuwsbericht. Volgens HLN is gisteren een curator aangesteld, is dat dan gebeurd op maandag terwijl op dinsdag het faillisement is uitgesproken, of is het alvast geschreven voor de krant van woensdag.
In Nederland kun je voor zo ver ik weet alleen failliet worden verklaard als meerdere partijen dat eisen, ik kan niet terugvinden of dat in België ook zo is.
Waarom verscheen de club niet op de zitting?
De betreffende factuur is van vorig seizoen, dan is het wel heel snel als 2 maanden daarna al een faillisementsaanvraag is ingediend en goedgekeurd.

De Mandel stroomt ook door Roeselare dus een nieuwe bespeler is vast snel gevonden mocht de club echt ter ziele gaan.


wekke

Dit doet me sterk denken aan de berichtgevingen vlak voor men de stekker uit Lierse trok. Toen probeerde men ook om alles in de media te minimaliseren, maar was de realiteit schrijnend.

Feiten zijn dat de Chinese eigenares van Roeselare de geldkraan heeft dichtgedraaid, vorig seizoen de lonen veel te laat waren betaald en er geen concrete overnemer was. Dat men niet komt opdagen voor die hoorzitting en nu het faillissement krijgt, doet me sterk vermoeden dat er veel meer aan de hand is dan die horecafactuur van 24.000 euro.

Jef400

#2156
Dacht al, zonder steunvordering zou je in Nederland al niet komen. Hoe de Belgische wet op dit vlak in elkaar steekt weet ik overigens niet.

Santacampos, van de zooi in het Belgische voetbal ben ik tot op die hoogte ingevoerd dat ik het motto "expect the unexpected" heb gekregen.

Joost. Coherentie is inderdaad wel een dingetje. Over de vorderingen. In Nederland is het zo dat je een hoofd en negenvordering nodig hebt. Een executoriale titel dus. Hoe dat in België zit weet ik niet. Ik ken het Belgische recht niet.

Wekke. Reacties als de jouwe maken dit mijn favoriete forum. Kennis, kunde en achtergronden voor de nodige context aan het geheel. Betalingsachterstanden en een terugtrekkende eigenaar lijken mij bij een relatief zieltogende club een veel logischere verklaring dan een kroegrekening van 21000 euro. Een bedrag wat bij een maandelijks bezoekje met een hele club zo bereikt wordt overigens.

Ik wil jullie allemaal danken voor de informatie. Ben weer wat wijzer geworden.

wekke

https://sporza.be/nl/2019/09/10/roeselare-over-faillissement/

https://sporza.be/nl/2019/09/10/roeselare-faillissement/


Dat bedoel ik dus met minimaliseren. Roeselare steekt het op 1 schuldeiser waarvan de factuur ondertussen is betaald en het gebrekkige vorige management. De curator stelt dan weer duidelijk dat er meer schuldeisers zijn.




Joost

Citaat van: wekke op sep 11, 2019, 08:19:39
https://sporza.be/nl/2019/09/10/roeselare-over-faillissement/

https://sporza.be/nl/2019/09/10/roeselare-faillissement/


Dat bedoel ik dus met minimaliseren. Roeselare steekt het op 1 schuldeiser waarvan de factuur ondertussen is betaald en het gebrekkige vorige management. De curator stelt dan weer duidelijk dat er meer schuldeisers zijn.

Vooral in de tijdlijn zit iets goed mis. De betreffende factuur is van 8 augustus, laat ik veronderstellen dat het de uiterste betaaldatum is. Dan is 33 na de vervaldatum een faillissement uitgesproken.

hgrm

Er zal best meer aan de hand zijn. Eén schuldeiser is niet voldoende voor een faillisement een openstaande rekening van nog geen zes weken oud zal bij een rechter ook weinig indruk maken.....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen