Het Trapveldje

Gestart door ricodejong4, apr 07, 2017, 11:38:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ricodejong4

Ik zal mezelf eerst kort introduceren: mijn naam is Rico de Jong, een 22-jarige Bedrijfskunde student woonachtig in Rotterdam. Ik heb al jaren interesse in het begrip Groundhoppen, en probeer zoveel mogelijk lectuur, blogs, etc. over Groundhoppen te lezen. Vanwege een seizoenkaart bij Feyenoord en een beperkt budget (je blijft toch student) is het vooral bij het lezen over Groundhoppen gebleven in plaats van het zelf daadwerkelijk te doen. Tot ik op het begin van het jaar toch wat tripjes gemaakt heb. Ik vind het leuk om over voetbal te schrijven, dus ik dacht: laat ik een verslag van deze tripjes maken. Je kunt deze verslagen vinden op: https://hettrapveldje.wordpress.com/. Het is puur voor de fun, en wil mij meer richten op de tekst dan op het maken van foto's wegens het ontbreken van goede camera apparatuur.

Neem gerust een kijkje, en ik hoor het graag als jullie tips of aanmerkingen hebben!

ricodejong4

Afgelopen zondag een tripje net over de grens gemaakt, na een kort bezoek aan het Grotenburg Stadion te Krefeld doorgereden naar Düsseldorf om in het uitvak van Union Berlin te zitten: https://hettrapveldje.wordpress.com/2017/04/11/fortuna-dusseldorf-fc-union-berlin-2-2/

ricodejong4

Afgelopen weekend de derby van Dublin bezocht, Shamrock Rovers tegen Bohemians. Een verslag en enkele foto's: https://hettrapveldje.wordpress.com/2017/08/02/the-derby-of-dublin/

ricodejong4

Tijdje geleden dat ik in de spreekwoordelijke pen geklommen ben, dus het werd wel weer eens tijd.

Union Berlin - Ingolstadt: https://hettrapveldje.wordpress.com/2019/03/11/fc-union-berlin-ingolstadt-2-0/

ricodejong4

Stukje over Leipzig getikt, waar we een wedstrijd van RB Leipzig en stadions van Chemie en Lokomotiv bezochten.

https://hettrapveldje.wordpress.com/2019/03/29/leipzig-stad-van-uitersten/

De publiekswissel

Nice, leuke trip. Doen ze toch goed bij RB vind ik. Zit echt een hele strategie achter.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Olav

Leuk stuk, ondanks dat RB Leipzig de ziekte van het moderne voetbal symboliseert.  Chemie Leipzig daarentegen wel weer heel mooi. Ook echt een geweldig stadion. Wil daar ooit nog wel eens heen.

Semper Fidelis

Leuk stuk over Leipzig. Ga zelf met een maandje naar Leipzig en de bedoeling is zeker de stadions van Lok en Chemie te bezoeken. Helaas spelen beiden dan uit...

ricodejong4

Thanks voor de reacties!

Citaat van: Olav op mrt 29, 2019, 16:30:34
Leuk stuk, ondanks dat RB Leipzig de ziekte van het moderne voetbal symboliseert.  Chemie Leipzig daarentegen wel weer heel mooi. Ook echt een geweldig stadion. Wil daar ooit nog wel eens heen.

Tsja, als je in Duitsland en met name in de buurt van Leipzig woont snap ik de haat jegens RB. Als je er echter objectief naar kijkt is het echter wel een club met een duidelijk beleid, die niet zomaar met miljoenen smijt wat andere clubs tegenwoordig wel doen. Neemt natuurlijk niet weg dat ik ook liever kijk bij clubs die wel een rijke historie hebben.

Koning Kriel

Citaat van: ricodejong4 op apr 01, 2019, 08:44:43
Thanks voor de reacties!

Tsja, als je in Duitsland en met name in de buurt van Leipzig woont snap ik de haat jegens RB. Als je er echter objectief naar kijkt is het echter wel een club met een duidelijk beleid, die niet zomaar met miljoenen smijt wat andere clubs tegenwoordig wel doen. Neemt natuurlijk niet weg dat ik ook liever kijk bij clubs die wel een rijke historie hebben.

Ik snap de haat tegen RB Leipzig (wel tegen Salzburg) nooit zo goed. Die zijn bijna onderaan de piramide begonnen en voeren inderdaad een gedegen beleid.  Als je tegen die club bent omdat ze, bij de oprichting, een speeltje zijn van een groot merk zou je uit principe bijvoorbeeld Bayer 04 Leverkusen of zelfs PSV net zo moeten haten.

Voor mij persoonlijk is een Manchester City of een PSG een grotere afspiegeling van wat er mis is in het moderne voetbal. Dat zijn gewoon speeltjes van olie miljardairs.

Nort

Citaat van: Koning Kriel op apr 01, 2019, 12:01:40
Als je tegen die club bent omdat ze, bij de oprichting, een speeltje zijn van een groot merk zou je uit principe bijvoorbeeld Bayer 04 Leverkusen of zelfs PSV net zo moeten haten.
Ik vind die vergelijking niet kloppen. Zowel Bayer Leverkusen als PSV zijn opgericht ten behoeve van de arbeiders én niet om het merk/bedrijf te promoten, zoals destijds velen fabrieken hun 'eigen' club hadden. Bij PSV kon je tot aan 1928 ook geen lid worden als je geen Philips medewerker was.

Olav

Laat ik het zo zeggen: als mijn favoriete club wordt overgenomen of haar ziel verliest, zie je mij er niet meer terug.

Jehoentelaar

Leipzig is niet echt onderaan begonnen maar heeft wat creatiefs gedaan met een licentie in (ik meen) de Oberliga van een andere club. Daar zit nog een hele stapel amateurdivisies onder.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

jdebruin96

Citaat van: Jehoentelaar op apr 02, 2019, 00:44:04
Leipzig is niet echt onderaan begonnen maar heeft wat creatiefs gedaan met een licentie in (ik meen) de Oberliga van een andere club. Daar zit nog een hele stapel amateurdivisies onder.

Klopt, de licentie van een Oberliga club is gekocht

Koning Kriel

Citaat van: Jehoentelaar op apr 02, 2019, 00:44:04
Leipzig is niet echt onderaan begonnen maar heeft wat creatiefs gedaan met een licentie in (ik meen) de Oberliga van een andere club. Daar zit nog een hele stapel amateurdivisies onder.

Ja klopt, maar het is in ieder geval al een heel stuk beter dan wat er in Salzburg gebeurt is. In België is wat Leipzig gedaan heeft de normaalste zaak van de wereld.

Ik wil alleen maar aangeven dat er bij sommige mensen rode vlekken in het gezicht komen bij het woordje red bull, alles is meteen fout en moet afgekeurd worden. Het project in Leipzig is eigenlijk zo slecht nog niet als je het mij vraagt.