Hoofdklassen 2009/2010

Gestart door AthleticHolanda, sep 06, 2009, 22:00:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ðe waan

Als ik zou moeten kiezen zou ik voor ADO'20-VVSB gaan. Mooiste sportpark (inclusief grote aftandse hoofdtribune), een semiderby en waarschijnlijk een leukere entourage dan die andere potjes.

FC Hilversum heeft een bushalte als hoofdtribune en trekt weinig publiek. Al is het wellicht voor deze ene keer (het is immers toch dé topper) anders.

hgrm

Maak je geen illusies. Bij Hilversum-Spakenburg (voorronde 'grote' KNVB-beker) was al nauwelijks publiek en wat er was, kwam uit Spakenburg. En AFC trekt ook niet echt drommen publiek. Als je toch in de Sportvallei bent, kun je beter doorrijden naar HCAW (als het seizoen weer begonnen is). Als het HCAW1 uit speelt, trekt het tweede waarschijnlijk nog meer publiek dan FC Hilversum....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: AthleticHolanda op mrt 10, 2010, 13:29:39
Westlandia staat zeker bovenaan omdat ze kampioen werden?


dat denk ik niet, westlandia is een hele grote club in het westland en trekt van oudsher al veel publiek ook toen ze in de 1e klasse speelden
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

AthleticHolanda

Zondag A
Chabab - FC Omniworld amateurs 2-0
Hollandia - HBS 1-2
Argon - AFC 1-0

Chabab is zich veilig aan het spelen terwijl AFC nu ook officieel geen leider meer is, Hilversum staat twee punten voor met evenveel wedstrijden gespeeld en a.s. zondag is AFC te gast in Hilversum!

Zondag B
SV Venray - EVV 1-0
UDI'19 - SV Meerssen 1-1
OSS'20 - Papendrecht 1-3

OSS lijkt zo goed als zeker na een jaartje de Hoofdklasse weer vaarwel te zeggen terwijl Venray het Limburgse onderonsje met EVV wist te winnen waardoor ze plots derde staan! Go Venray!

ðe waan

Aanvullend:

Hollandia - HBS (250)
Argon - AFC (700)

Verder kom ik helaas niet.

Ja, "enkele honderden getrouwen" bij UDI'19-Meerssen, maar dat schiet ook niet op.

AthleticHolanda

Zaterdag A
Rijnsburgse Boys – Katwijk 0-0 (2200)
Barendrecht – DOTO 5-0 (750)
ARC – Noordwijk 0-2 (1000)
Ter Leede – FC Lisse 1-3 (1000)
TOGR – Scheveningen 1-4 (150)
Quick Boys – Capelle 1-2 (1650)
RVVH – ASWH 2-2 (950)

Een pak interessante wedstrijden in Zaterdag A afgelopen weekend. De velden van Rijnsburg en Katwijk liggen dichter bij elkaar dan die van Quick Boys en Katwijk, een beladen derby dus, die zonder doelpunten eindigde. Rijnsburg speelt zo voor de derde keer op rij gelijk en haakt af voor de titelrace, des temeer omdat Capelle (winnende goal in blessuretijd) en Barendrecht 'gewoon' wonnen.
De eerste derby bij RVVH sinds 1989 tussen RVVH en ASWH eindigde eveneens onbeslist, de derde derby leverde dan toch wel een winnaar op, Lisse won bij Ter Leede.
TOGR moet op gaan letten niet een negatief record te vestigen, ze staan op drie punten terwijl het laagterecord op naam staat van het Zwijndrechtse Groote Lindt dat in het seizoen 1997/1998 op vier eindigde.

Zaterdag B
Hoek – SDC Putten 1-1 (580)
GVVV – ODIN'59 1-1 (500)
RKAV Volendam – DOVO 5-3 (400)
LRC Leerdam – Bennekom 2-1 (850)
Spakenburg – Jodan Boys 3-0 (1400)
Sparta Nijkerk – Kozakken Boys 3-1 (1050)
Zwaluwen'30 – IJsselmeervogels 0-4 (1200)

Zes gewonnen wedstrijden op rij, vijf clean sheets op rij, de Vogels lijken hard op weg naar prolongatie van de titel. In Hoorn waren de Zwaluwen geen partij, 1-4. Omdat ook Sparta Nijkerk en Spakenburg wonnen blijft het desalniettemin buitengewoon spannend.
Onderin boekte Volendam een erg belangrijke overwinning, de rode lantaarn werd overgenomen door Bennekom dat verloor bij Leerdam.

Zaterdag C
SC Genemuiden – CSV Apeldoorn 2-2 (650)
ACV – Harkemase Boys 0-1 (750)
WHC – Berkum 2-2 (500)
Be Quick '28 – Nunspeet 2-2 (400)
HHC Hardenberg – Excelsior '31 1-1 (1100)
Go Ahead Kampen – Flevo Boys 1-4 (700)
PKC'83 – Staphorst 4-2 (450)

Koploper Excelsior'31 wist wederom streekrivaal HHC niet te verslaan waardoor de titelstrijd steeds spannender wordt. Harkemase Boys won namelijk, zij het met enige moeite, wel gewoon. De Harekieten staan nu vijf punten achter maar hebben nog één wedstrijd tegoed.
Voor het eerst sinds 26 september 2009 wist PKC weer eens te winnen, door deze overwinning verlaten ze meteen de laatste plaats die weer wordt ingenomen door Go Ahead Kampen.
De derby in Wezep eindigde onbeslist, nog nooit versloeg WHC thuis Berkum.

Zondag A
Feyenoord AV – FC Omniworld 1-0
Hollandia – Elinkwijk 3-1
TONEGIDO – HBS 2-2
FC Hilversum – AFC 1-2
Haaglandia – Argon 1-3
ADO'20 – VVSB 2-3 (450)
Chabab – Westlandia 5-0

Het moest er een keer van komen, gisteren bezocht ik mijn eerste wedstrijd in Zondag A.
In Heemskerk zag ik een slechte maar leuke wedstrijd, VVSB nam de punten mee naar de Bollenstreek en het complex was alleraardigst.
Wat er in de winter bij Chabab gebeurd is dat weet niemand, maar ze staan inmiddels achtste en hebben zelfs zicht op meer, wie dat voor de winter voorspeld zou hebben was waarschijnlijk voor gek verklaard...
De absolute topper in Hilversum werd gewonnen door AFC dat hierdoor de koppositie heroverde.

Zondag B
OJC Rosmalen – EVV 0-3
Gemert – DESK 2-0
UDI'19/BeterBed – UNA 0-6
OSS/Verbrugge – Venray 1-3
Schijndel – Baronie 1-1
JVC Cuijk – SV Meerssen 1-3
Dijkse Boys – Papendrecht 1-3

Papendrecht wist erg verrassend te winnen bij Dijkse Boys terwijl Venray van de nummer laatst OSS won. Venray staat hierdoor plots tweede! Zowel Venray als Dijkse Boys staan acht punten achter leider Gemert maar hebben beiden nog drie (!) wedstrijden tegoed t.o.v. de koploper. 'Gimmert' wist overigens gewoon te winnen door DESK met 2-0 te verslaan, topscorer v.d. Reijken scoorde zijn 100e doelpunt voor de club.

Zondag C
Nieuw Buinen – FC Lienden 1-2 (300)
Sneek Wit Zwart – SC Joure 2-2
Juliana'31 – SV Babberich 3-0
Quick'20 – De Treffers 0-2 (800)
Be Quick 1887 – Rohda Raalte 3-1 (400)
Achilles'29 – Alcides 2-0 (400)
HSC'21/Carparc – WKE 0-1 (800)

Alle favorieten wonnne hun wedstrijden dit weekend, de topper in Oldenzaal werd een prooi voor De Treffers. De stand is erg onoverzichtelijk, het team met de minste verliespunten is Achilles, zij staan wel acht punten achter koploper en buurman De Treffers.
Het team met de meeste verliespunten is met afstand SC Joure, zijn wonnen hun derde punt op bezoek bij buurman Snits. Ze zijn wel nog steeds de enige Hoofdklasser zonder overwinning.

Standen
http://teletekst.nos.nl/
Saturday A - 894/1
Saturday B - 894/2
Saturday C - 894/3
Sunday A - 896/1
Sunday B - 896/2
Sunday C - 896/3

hgrm

Citaat van: AthleticHolanda op mrt 15, 2010, 14:43:46
[Zaterdag B
Zwaluwen'30 – IJsselmeervogels 0-4 (1200)

Zes gewonnen wedstrijden op rij, vijf clean sheets op rij, de Vogels lijken hard op weg naar prolongatie van de titel. In Hoorn waren de Zwaluwen geen partij, 0-4.

Dat is scorebordjournalistiek.
Ik was erbij en zag hoe Vogels in de eerste helft ongeïnspireerd speelde. Zwaluwen was beter, drong aan, maar Vogels scoorde op de counter (wel heel erg mooi) 0-1. Daarna hing de 1-1 lange tijd in de lucht. Toen het eenmaal 0-2 was, was het afgelopen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op mrt 15, 2010, 14:43:46
Zondag B
OJC Rosmalen – EVV 0-3
Gemert – DESK 2-0
UDI'19/BeterBed – UNA 0-6
OSS/Verbrugge – Venray 1-3
Schijndel – Baronie 1-1
JVC Cuijk – SV Meerssen 1-3
Dijkse Boys – Papendrecht 1-3

Papendrecht wist erg verrassend te winnen bij Dijkse Boys terwijl Venray van de nummer laatst OSS won. Venray staat hierdoor plots tweede! Zowel Venray als Dijkse Boys staan acht punten achter leider Gemert maar hebben beiden nog drie (!) wedstrijden tegoed t.o.v. de koploper. 'Gimmert' wist overigens gewoon te winnen door DESK met 2-0 te verslaan, topscorer v.d. Reijken scoorde zijn 100e doelpunt voor de club.

Bij EVV en Venray waren ze vast ook erg content met de 1-3 zege van Meerssen bij Jan van Cuijk. EVV en Venray staan nu mooi in de directe topklasseplaatsen. Misschien dat Meerssen zelfs nog met een mooie lente kan meedoen om de play-offs.

AthleticHolanda

Citaat van: hgrm op mrt 15, 2010, 14:50:34
Dat is scorebordjournalistiek.
Ik was erbij en zag hoe Vogels in de eerste helft ongeïnspireerd speelde. Zwaluwen was beter, drong aan, maar Vogels scoorde op de counter (wel heel erg mooi) 0-1. Daarna hing de 1-1 lange tijd in de lucht. Toen het eenmaal 0-2 was, was het afgelopen.

Hehe, heb het van Voetbal op Zaterdag, maargoed Zwaluwen zal best beter geweest zijn al denk ik dat dit IJsselmeervogels wel weet hoever ze het kunnen laten komen om vervolgens steevast aan het langste eind te trekken.

Eens met de 1200 btw?

Citaat van: Joost op mrt 15, 2010, 14:53:49
Bij EVV en Venray waren ze vast ook erg content met de 1-3 zege van Meerssen bij Jan van Cuijk. EVV en Venray staan nu mooi in de directe topklasseplaatsen. Misschien dat Meerssen zelfs nog met een mooie lente kan meedoen om de play-offs.

Venray verrast me echt, ze hebben zelfs samen met Dijkse Boys de minste verliespunten. Die Freek Thoone is echt goud waard daar. Zou wat zijn, Venray in de Topklasse, maar eigenlijk horen ze daar ook gewoon als je kijkt naar de grootte van de vereniging.

hgrm

Citaat van: AthleticHolanda op mrt 15, 2010, 14:57:58
Hehe, heb het van Voetbal op Zaterdag, maargoed Zwaluwen zal best beter geweest zijn al denk ik dat dit IJsselmeervogels wel weet hoever ze het kunnen laten komen om vervolgens steevast aan het langste eind te trekken.

Eens met de 1200 btw?

Klopt wel, het was flink druk daar.
Bij FC Hilversum-AFC werd op RTV Noord Holland over 1000 toeschouwers gesproken
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Citaat van: hgrm op mrt 15, 2010, 15:14:20
Klopt wel, het was flink druk daar.
Bij FC Hilversum-AFC werd op RTV Noord Holland over 1000 toeschouwers gesproken

Dat is toch erg netjes, De Gelderlander is helaas gestopt met toeschouwersaantallen, alleen die van wedstrijden in de vijfde en zesde klasse in de regio staan er nog in...

Hielke

Zaterdagmiddag was ik bij ARC-Noordwijk. Zeer vermakelijke pot, zeker voor de rust. Noordwijk is aan een goede serie bezig, won met 0-2 en pakte daarmee de felbegeerde vierde plaats (rechtstreekse promotie naar de Topklasse) over van ARC.

Het leukste aspect van de wedstrijd was dat twee voormalig Haarlem-spelers hun debuut maakten in de Hoofdklasse. Drie dagen na het kort geding stonden Milan Berck Beelenkamp en Marcel Akerboom tegenover elkaar. Beide gaven na afloop overigens aan niet tevreden te zijn over hun eigen spel, en daar kon ik ze geen ongelijk in geven.

hgrm

Ik vind dat hele verhaal over dat kort geding nogal vreemd.
De KNVB-reglementen zijn duidelijk in dezen: een profspeler mag niet zomaar naar de amateurs als zijn profclub failliet gaat. Ik snap niet waar de rechter de euvele moed vandaan haalt om daar van af te wijken. Zeker omdat het gaat om regels wat betreft het bedrijven van een amateursport. Met arbeidsrecht heeft men dus niks te maken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Vanaf dit seizoen kunnen amateurclubs ook spelers contracten aanbieden. Had FC Lienden niet een full-prof erbij gehaald dit seizoen?

hgrm

Dat is toch pas vanaf volgend jaar?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen