Welke stadions in Nederland heb je bezocht?

Gestart door TeeZee, okt 19, 2007, 16:06:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Joost

#15
Mijn volledige lijst:
(schuingedruk is zonder wedstrijd)

1.   Alkmaar – Alkmaarderhout
2.   Alkmaar – DSB – Stadion
3.   Alemlo – Polman Stadion
4.   Almere – Mitsubishi Forklist Stadion
5.   Amsterdam – Amsterdam ArenA
6.   Amsterdam – Olympisch Stadion
7.   Apeldoorn – Berg en Bos
8.   Arnhem – Gelredome
9.   Bergen op Zoom – Rozenoord
10.   Breda – De Blauwe Kei
11.   Breda – Rat Verleghstadion
12.   Brunssum – Venweg
13.   Den Bosch – De Vliert
14.   Den Haag – Zuiderpark
15.   Deventer – Adelaarshorst
16.   Doetinchem – Vijverberg
17.   Dordrecht – GN Bouwstadion
18.   Eindhoven – Jan Louwersstadion
19.   Eindhoven – PSV-stadion
20.   Enschede – Arkestadion
21.   Groningen – Oosterpark
22.   Groningen – Euroborg
23.   Haarlem – Haarlem Stadion
24.   Heerenveen – Abe Lenstra Stadion II
25.   Helmond – De Braak
26.   Hilversum – Gemeentelijk Sportpark
27.   Kerkrade – Kaalheide
28.   Kerkrade – Parkstad Limburg Stadion
29.   Leeuwarden – Cambuurstadion
30.   Leiden – Kikkerpolder
31.   Maastricht – Geusselt
32.   Nijmegen – Goffert
33.   Oss – Top Oss Stadion
34.   Roosendaal – Rosada Stadion
35.   Rotterdam – Kasteel
36.   Rotterdam – Kuip
37.   Rotterdam – Woudestein
38.   Schiedam – Harga (SVV)
39.   Schiedam – Harga (Hermes DVS)

40.   Sittard – Baandert
41.   Sittard – Wagner & Partners Stadion
42.   Tilburg – LONGA terrein
43.   Tilburg – Willem II Stadion
44.   Utrecht – Galgenwaard
45.   Veendam – Langeleegte
46.   Velsen – Gemeentelijk Sportpark Schoonenberg
47.   Venlo – De Kraal
48.   Venlo – De Koel
49.   Vlissingen – Irislaan
50.   Volendam – Kras stadion
51.   Waalwijk – Mandemakersstadion
52.   Wageningen – Wageningse Berg
53.   Zwolle – Oosterenk stadion

Hugo

Citaat van: Joost op mrt 27, 2008, 13:00:59
Mijn volledige lijst:
(schuingedruk is zonder wedstrijd)

26.   Hilversum – Gemeentelijk Sportpark

Welke wedstrijd heb je gezien in Hilversum?

hgrm

Zo ver ik weet, is er al jaren geen voetbal meer te zien geweest op Sportpark, afgezien misschien van schoolvoetbal en aanverwante zaken. Ons 'vlaggenschip' FC Hilversum speelt al jaren op Crailo (bijna in Bussum) en HVV 't Gooi, de andere oud-bespeler, speelt op Berenstein, richting 's Graveland. De rest van de verenigingen heeft ook allemaal een eigen complex.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: Groundhopping on the moon op mrt 27, 2008, 13:59:05
Citaat van: Joost op mrt 27, 2008, 13:00:59
Mijn volledige lijst:
(schuingedruk is zonder wedstrijd)

26.   Hilversum – Gemeentelijk Sportpark

Welke wedstrijd heb je gezien in Hilversum?

Aangepast.

Laurens Jobse

Citaat van: Joost op mrt 27, 2008, 15:54:02
Aangepast.

Misschien ook de stadionnaam van AGOVV aanpassen, Berg en Bes, klinkt wel leuk, maar voor correctheid van je eigen lijstje misschien aanpassen naar Bos.

Han

Ik zag Sportpark Hilversum genoemd worden met de prachtige Dudok-tribune. Daar heb ik een wedstrijd gezien tussen SC Gooiland en PEC. Destijds was 'opposite main stand' een forse staantribune die als achterkant één geheel vormde met de hoofdtribune van de paardenbaan. Aan weerszijden liep die tribune getrapt af tot slechts enkele treden achter de goal om vervolgens weer aan te grenzen met Dudok.

De Wageningse Berg, Berg en Bos, en ondere andere de oude bakken van Heerenveen en Heracles en AZ en Ajax en Fortuna en Den Bosch en SC Drenthe mag ik met PEC ook rekenen tot prettige historie. On top of my head. Ik zal er een aantal missen.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Denniz1974

#21
Alle stadions die momenteel voor profvoetbal in Nederland worden gebruikt heb ik eens bezocht, al zijn er wel een paar waar ik nog geen wedstrijd in heb gezien: FC Twente, BV Veendam, AZ, Den Haag, Haarlem, Omniworld, FC Eindhoven, VVV Venlo, Fortuna Sittard en FC Zwolle

Van de stadions die nu niet meer worden gebruikt heb ik de volgende exemplaren MET wedstrijd bezocht:
Nieuw Monnikenhuizen, Diekman, Oosterpark, Alkmaarder Hout, De Luiten, Zuiderpark, Kaalheide, Olympisch Stadion, "Fietsenstalling RKC", Beatrixstraat Breda, De Goffert (voor verbouwing), De Baandert, De Vliert (voor verbouwing),  Kasteel (voor verbouwing), De Kuip (voor verbouwing)

Van onderstaande clubs heb ik het stadion bezocht zonder wedstrijd, de clubs zijn niet meer als profclub actief of bestaan helemaal niet meer:
DHC, SVV, FC Wageningen.

Ici c est Paris

Ik heb afgelopen zaterdag (zonder succes) geprobeerd om bij Roda binnen te komen, maar van de buitenkant vond ik dat er best aardig uitzien. Ondanks dat het toch een betrekkelijk nieuw stadion is. Jammer dat ik niet wist waar Kaalheide lag, en of daar überhaupt nog wat van bestaat.

Daffy

Kaalheide is volgens mij nog vrijwel helemaal intact

Stadionhopper

Kaalheide bestaat inderdaad nog. Zelfs de lichtmasten staan er nog. Deze kun je zien als je uit Belgie de eerste afslag pakt en dan richting Kerkrade rijdt (je moet wel goed kijken).
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

Citaat van: Dennis1981 op mei 20, 2008, 18:32:25
Kaalheide bestaat inderdaad nog. Zelfs de lichtmasten staan er nog. Deze kun je zien als je uit Belgie de eerste afslag pakt en dan richting Kerkrade rijdt (je moet wel goed kijken).

Ik neem aan dat je Duitsland bedoelt vanuit de richting Aachen? Helaas, heb een week in Vaals gezeten, maar het komt er nog weleens van. Heb nog wel op het veld van Sclessin gestaan, dat maakte het alleszins goed. Al had ik daar al eens een wedstrijd gezien.

hoevenen lion

Mijn nederlandse stadions:

Amsterdam Arena  - AFC Ajax         
Sportpark De Poel - ?
Gelredome - Vitesse Arnhem       
MyCom Stadion - NAC Breda       
Jan Louwersstadion - FC Eindhoven       
Het Schenge - VV Goes       
Sportpark Eikendijk - VV Desk       
De Geusselt - MVV Maastricht       
RBC Stadion - RBC Roosendaal       
De Kuip - Feyenoord Rotterdam       
Stadion Woudestein - SBV Excelsior       
De Vliert - FC Den Bosch       
Wagner & Partners Stadion - Fortuna Sittard       
Willem II-Stadion - Willem II       
Nieuw Galgenwaard - FC Utrecht       
Mandemakersstadion - RKC Waalwijk

Hoop er in het komende seizoen toch nog enkele bij te doen. In de verre toekomst hoop ik alle 38 league stadions gedaan te hebben.

Stadionhopper

Citaat van: Ici c est Paris op mei 20, 2008, 21:17:38
Ik neem aan dat je Duitsland bedoelt vanuit de richting Aachen? Helaas, heb een week in Vaals gezeten, maar het komt er nog weleens van. Heb nog wel op het veld van Sclessin gestaan, dat maakte het alleszins goed. Al had ik daar al eens een wedstrijd gezien.

Ja vanuit richting Aachen. Is een prachtig uitzicht als je op het veld staat van Sclessin he? Was zelf ooit bij Standard - GBA, laatste match van het seizoen enkele jaren geleden en heb toen ook op het veld gestaan van Sclessin
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

Citaat van: Dennis1981 op mei 20, 2008, 21:46:29
Citaat van: Ici c est Paris op mei 20, 2008, 21:17:38
Ik neem aan dat je Duitsland bedoelt vanuit de richting Aachen? Helaas, heb een week in Vaals gezeten, maar het komt er nog weleens van. Heb nog wel op het veld van Sclessin gestaan, dat maakte het alleszins goed. Al had ik daar al eens een wedstrijd gezien.

Ja vanuit richting Aachen. Is een prachtig uitzicht als je op het veld staat van Sclessin he? Was zelf ooit bij Standard - GBA, laatste match van het seizoen enkele jaren geleden en heb toen ook op het veld gestaan van Sclessin

Zeker, was ook een kleine moeite, want het hek was al open doordat de fanshop open was, toen onder de 'losse' tribune nog een noodhekje verschuiven en klaar was kees. Toen stond ik op de tribune, en toen nog een hekje van een meter hoog over. Appeltje eitje dus. Valt ook op hoe dicht de tribunes ook op het veld zitten. Vanaf de 3e ring zit je nog steeds praktisch bovenop het veld lijkt het.

AthleticHolanda

Citaat van: Ici c est Paris op mei 20, 2008, 22:14:00
Zeker, was ook een kleine moeite, want het hek was al open doordat de fanshop open was, toen onder de 'losse' tribune nog een noodhekje verschuiven en klaar was kees. Toen stond ik op de tribune, en toen nog een hekje van een meter hoog over. Appeltje eitje dus. Valt ook op hoe dicht de tribunes ook op het veld zitten. Vanaf de 3e ring zit je nog steeds praktisch bovenop het veld lijkt het.

Was er ook zo ingekomen, toch opmerkelijk dat Belgische stadions bijna altijd zo makkelijk zijn te betreden terwijl het in Nederland zowat onmogelijk is.

http://www.youtube.com/watch?v=wvAO_GjXgMc