Welke stadions in Nederland heb je bezocht?

Gestart door TeeZee, okt 19, 2007, 16:06:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Stadionhopper

In Nederland moet je echt geluk hebben als er ergens een hekje openstaat om het stadion van binnen te kunnen bekijken.
De laatste speelronde in Belgie mogen de supporters bijna altijd het veld betreden. Ook afgelopen zaterdag mocht het in Metz, was tevens ook de laatste speelronde in Frankrijk
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Citaat van: Ici c est Paris op mei 20, 2008, 21:17:38
Citaat van: Dennis1981 op mei 20, 2008, 18:32:25
Kaalheide bestaat inderdaad nog. Zelfs de lichtmasten staan er nog. Deze kun je zien als je uit Belgie de eerste afslag pakt en dan richting Kerkrade rijdt (je moet wel goed kijken).

Ik neem aan dat je Duitsland bedoelt vanuit de richting Aachen? Helaas, heb een week in Vaals gezeten, maar het komt er nog weleens van. Heb nog wel op het veld van Sclessin gestaan, dat maakte het alleszins goed. Al had ik daar al eens een wedstrijd gezien.

Als je bij het nieuwe stadion bent dant moet je wegrijden vanaf de achterkant en dan blijven doorrijden tot vlak bij een verkeerslicht. Vlak voor dat verkeerslicht ga je links en die weg blijven doorrijden en dan ligt het vanzelf na anderhalve kilometer links.

Hoewel ik niet helemaal objectief ben vind ik  het, zeker van buiten, het mooiste van nederland.

Ici c est Paris

Citaat van: Joost op mei 21, 2008, 08:34:06
Citaat van: Ici c est Paris op mei 20, 2008, 21:17:38
Citaat van: Dennis1981 op mei 20, 2008, 18:32:25
Kaalheide bestaat inderdaad nog. Zelfs de lichtmasten staan er nog. Deze kun je zien als je uit Belgie de eerste afslag pakt en dan richting Kerkrade rijdt (je moet wel goed kijken).

Ik neem aan dat je Duitsland bedoelt vanuit de richting Aachen? Helaas, heb een week in Vaals gezeten, maar het komt er nog weleens van. Heb nog wel op het veld van Sclessin gestaan, dat maakte het alleszins goed. Al had ik daar al eens een wedstrijd gezien.

Als je bij het nieuwe stadion bent dant moet je wegrijden vanaf de achterkant en dan blijven doorrijden tot vlak bij een verkeerslicht. Vlak voor dat verkeerslicht ga je links en die weg blijven doorrijden en dan ligt het vanzelf na anderhalve kilometer links.

Hoewel ik niet helemaal objectief ben vind ik  het, zeker van buiten, het mooiste van nederland.

Dankje, misschien nog eens te combineren met een tripje in die richting.

Het mooiste stadion van Nederland, dat weet ik niet, maar ik moet wel zeggen dat het een heel apart stadion is van buiten. Zeker geen 13 in een dozijn bak.

Laurens Jobse

Citaat van: hoevenen lion op mei 20, 2008, 21:38:30
Mijn nederlandse stadions:
   
Het Schenge - VV Goes       


Heeft VV Goes een stadion? vanwaar Goes tussen al die profclub?

Vanavond kan ik eindelijk de Kuip met wedstrijd aan mijn lijstje toevoegen :) kaartje voor NL-Oekraine zijn binnen.

hoevenen lion

Citaat van: Laurens Jobse op mei 24, 2008, 16:07:54
Citaat van: hoevenen lion op mei 20, 2008, 21:38:30
Mijn nederlandse stadions:
   
Het Schenge - VV Goes       


Heeft VV Goes een stadion? vanwaar Goes tussen al die profclub?

http://maps.google.nl/maps?ie=UTF8&ll=51.514819,3.890458&spn=0.002103,0.005021&t=h&z=18

Dat is een sportpark.

En VV desk en de ground van Angeren zijn toch ook geen prof stadions? Dit is gewoon een lijstje met al mijn nederlandse grounds.

hoevenen lion

Ja dat was hem. rond de 60 a 70 antwerp fans aanwezig. En na de wedstrijd werden we nog opgewacht door onze arnhemse vrienden.

Denniz1974

Citaat van: hoevenen lion op jun 10, 2008, 21:31:50
Ja dat was hem. rond de 60 a 70 antwerp fans aanwezig. En na de wedstrijd werden we nog opgewacht door onze arnhemse vrienden.

Klopt helemaal, de inwoners van Angeren spreken nog steeds over die dag dat er mensen door de straten gingen rennen ... al hebben ze nog steeds niet in de gaten wat er aan de hand was ...

Batflyer

Mijn lijstje is nog niet zo lang, aangezien ik eigenlijk pas sinds vorig jaar bezig ben met groundhoppen. Volgend seizoen komen er zeker weer een aantal bij, o.a. Berg en Bos en het stadion van Emmen staan hoog op m'n verlanglijstje.

Bij wedstrijd (chronologische volgorde):
1. Oosterenk (Zwolle - VVV, 6 maart '99 en Zwolle - Dordrecht '90, 17 februari 2001)
2. Amsterdam ArenA (Amsterdam Tournament 2001)
3. Abe Lenstra Stadion (Jong Heerenveen - PSV, 26 september 2007)
4. Oosterenk (Zwolle - AGOVV, 12 oktober 2007)
5. De Kuip (Feyenoord - Sparta, 26 december 2007)
6. DSB Stadion (AZ - Vitesse, 30 maart 2008)

Zonder wedstrijd:
1. Amsterdam ArenA
2. Parkstad Limburg Stadion
3. Galgenwaard

Oosterenk was in oktober vorig jaar nog in aanbouw, capaciteit was toen maar 3000. In juli ga ik naar de afscheidswedstrijd van Jaap Stam, en waarschijnlijk is het stadion dan wel af.

Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Daffy

#38
01.   ADO Den Haag - Zuiderpark
02.   ADO Den Haag – Ado Stadion (Forepark)
03.   Ajax Amsterdam - Amsterdam ArenA
04.   AZ Alkmaar - DSB stadion
05.    Cambuur Leeuwarden - Cambuur stadion
06.    De Graafschap – De Vijverberg
07.   Excelsior Rotterdam - Woudestein
08.   FC Groningen - Euroborg
09.   FC Twente - Arke stadion
10    FC Utrecht – De Galgenwaard
11.   FC Volendam - Kras stadion
12   FC Zwolle – Oosterenk stadion nieuw
13.   Feyenoord Rotterdam    - De Kuip
14.   NAC Breda - Rat Verlegh stadion
15.    NEC Nijmegen - De Goffert
16.     RKC Waalwijk - Mandemakers stadion
17.   Roda JC – Parkstad Limburg stadion
18.   SC Heerenveen - Abe Lenstra stadion
19.   Sparta Rotterdam - Het Kasteel
20.   Willem II Tilburg - Willem II stadion
21.   Vitesse - Gelredome

Han

Uit de inleidingen van sommige leden valt enige schroom af te lezen alvorens een lijstje te publiceren. Dat lijkt mij niet nodig om welhaast verontschuldigend te zijn.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Ik heb in de Arena van alles zien spelen: Oranje, Amsterdam Admirals, zaalvoetbal-Europacup. Dus het kan wel zonder 020 te hoeven zien spelen. (al bestaan de Admirals niet meer)
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Laurens Jobse

#41
#1. Amsterdam ArenA
#2. De kuip
#3. Philips Stadion
#4. Gelredome
#5. Abe Lenstra Stadion
#6. Rat Verlegh Stadion
#7. Vast & Goed Stadion

#8. Adelaarshorst
#9. De Langeleegte
#10. Wageningse Berg ( Na failissement )
#11. VC Vlissingen Stadion ( Na failissement )

en nog vele mooie amateurcomplexen waaronder Katwijk/Lisse/Quickboys/Spakenburg/Ijsselmeervogels

De dik gedrukte wedstrijden met wedstrijd.

Ik heb sinds vorige update paar keer Rat Verlegh stadion & Vast en Goed stadion bezocht en tevens kan ik de Arena ( JC schaal ) en Kuip ( NL - Oekraine ) erbij zetten :)

Op de planning: Sparta - NAC / FC Den Bosch binnenkort keer op vrijdag / Omniworld - NAC ( Beker )

Mijn lijstje staat in schril contrast met die van jullie, maar ben er stiekem toch nog wel trots op :)

Houseman

Lijkt erop dat ik mijn lijstje hier nog niet gepost heb. Na de +1 van afgelopen woensdag is het als volgt:

Citeer
29. De Geusselt
28. Kras Stadion
27. Jan Louwers Stadion
26. DSB Stadion
25. Cambuur Stadion
24. Woudenstein
23. Zuiderparkstadion
22. De Koel
21. Polman Stadion
20. Rosada Stadion
19. Euroborg
18. Mandemakers Stadion
17. Het Kasteel
16. De Vijverberg
15. Rat Verlegh Stadion
14. De Vliert
13. Parkstad Limburg Stadion
12. De Lange Leegte
11. Gelredome
10. De Goffert
9. Stadion Galgenwaard
8. Grolsch Veste
7. Oosterenk Stadion
6. Amsterdam Arena
5. De Kuip
4. Olympisch Stadion
3. Oosterpark Stadion
2. Abe Lenstra Stadion (nieuw)
1. Abe Lenstra Stadion (oud)

ADO Den Haag - sc Heerenveen wordt nummer 30.

Denniz1974


spons

ik heb alle 38 huidige stadions van de betaald voetbalclubs in Nederland bezocht en 13 oude stadions waar diverse clubs voorheen speelden ( Oosterpark, Alkmaarderhout enzo ...... )
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen