Dingen die je niet kunt uitleggen

Gestart door TeeZee, okt 13, 2009, 18:01:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Ik hou van open hoeken in stadions, omdat ik dan het wasgoed in de aangrenzende tuintjes kan zien hangen.
Ik hou van stadions die zo oud en slecht onderhouden zijn, dat het asbest uit het dak valt, je je poten breekt door het betonrot op de staantribunes en je splinters in je hol krijgt op de zittribune, die ook nog eens bijna op instorten staat door een overdaad aan roest.

Ik kan dit niet uitleggen aan vrienden, familie en collega's.

Zouden andere hobby's hier ook mee te kampen hebben? Wat heeft een postzegelverzamelaar voor eigenaardigheden?

hgrm

Als modeltreinenverzamelaar overkomt het je vaak dat je thuiskomt met een nieuwe aanwinst om vervolgens te moeten aanhoren "Maar zoiets heb je toch al"......zucht.....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Ik kan, als iemand nauwelijks een woord heeft uitgesproken, ogenblikkelijk laten weten uit hoeveel letters een woord bestaat of dat de letters een even of oneven aantal vormen.

Bij bijvoorbeeld het woord 'galavoorstelling' zie ik ogenblikkelijk dat sprake is van vier en twaalf letters en tel die dan bij elkaar op. Die ontleding/schifting en die optelling gebeuren instinctief in een nano-flits.

Een woord als 'hottentottententententoonstelling' is iets lastiger omdat ik dan drie optellingen moet maken.

Ik zie meteen dat hottentottententen 18 letters is omdat ik in mijn hoofd hotten totten tenten zie en 6x3 = 18. Toonstelling is een woorddeel met een even aantal letters; dat zie je meteen. 18+12= 30. De geïsoleerde 'ten' is 3 letters en de uitkomst is 33. Dat gebeurt geheel intuïtief en razendsnel.

Tot slot. Abortuskliniekdokters is 21 letters want 7x3=21. Ik zie in mijn hoofd namelijk abortus kliniek dokters.

Een wonderlijk chemisch hersenproces dat ik uitstekend heb weten uit te leggen dus eigenlijk is het off-topic.





Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Houseman

Het is wel degelijk ontopic Han, ik begrijp namelijk niet waaróm je het aantal letters van een woord überhaupt aan iemand zou willen laten weten. En wat men daar vervolgens mee moet.