Ref on tour

Gestart door Nort, jan 12, 2016, 19:48:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bossche Bol

Citaat van: jvdreumel2 op feb 05, 2016, 18:47:48
Veel frustratie in het Bossche heb ik gelezen. Als je de laatste minuten zo verliest waarom is de trainer dan opeens slecht. Het bestuur de pineut en iedereen schreeuwt moord en brand. Waarom? Omdat de spelers hun zenuwen niet meer in bedwang kunnen houden? Ik snap de frustratie wel maar waarom krijgt iedereen dan opeens de schuld?
Omdat het een tactische onbenul is. Omdat het hele seizoen het voetbal gewoon niet om aan te zien is. Omdat ie wekelijks de vreemdste wissels doet. Omdat ie ze afgelopen woensdag de 2e helft achteruit liet lopen i.p.v. voor de 3/4-0 te gaan. En het bestuur laat hem gewoon zijn gang gaan.

Daarom.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

jvdreumel2

Citaat van: Bossche Bol op feb 05, 2016, 19:54:12
Omdat het een tactische onbenul is. Omdat het hele seizoen het voetbal gewoon niet om aan te zien is. Omdat ie wekelijks de vreemdste wissels doet. Omdat ie ze afgelopen woensdag de 2e helft achteruit liet lopen i.p.v. voor de 3/4-0 te gaan. En het bestuur laat hem gewoon zijn gang gaan.

Daarom.
Dan heb je het over de trainer. Maar waarom het bestuur, waarom Vd Hoorn?
Waar de trainer in ieder geval mis zit volgens mij is het op de bank houden van die Duitse spits. Laat hem een heel seizoen staan en hij maakt er volgens mij 25. Ik begrijp dat de bekerwedstrijd de spreekwoordelijke druppel is geweest...

hgrm

Wat mij opvalt als ik zo wel eens wat verslagen van clubs onderin de eerste divisie lees (en ook uit eigen waarneming): Er komt nauwelijks meer publiek dan in de topklasse bij clubs als Spakenburg, Vogels, GVVV, HHC etc. maar het gedoe eromheen is veel groter. Gedoe met kaartjes, combiregelingen, uitvallen, hooliganisme, supporters die elke keer verhaal komen halen...

Hoe komt dat toch? Is dat hooliganisme een overblijfsel uit de tijd dat de clubs nog wel 'groot' waren (in het geval van Den Bosch, MVV, Fortuna etc.)? Heeft de lokale driehoek het bezoeken van een voetbalwedstrijd inmiddels zo moeilijk gemaakt dat het "normale" publiek grotendeels is afgehaakt?

Het is toch belachelijk dat bij een wedstrijd als HHC-Spakenburg het publiek van de twee ploegen gewoon door elkaar loopt en er helemaal niks aan de hand is terwijl je bij RKC-Telstar niet eens binnenkomt als je een Noordhollands paspoort hebt.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen


Joost

Citaat van: hgrm op feb 06, 2016, 12:13:59
Wat mij opvalt als ik zo wel eens wat verslagen van clubs onderin de eerste divisie lees (en ook uit eigen waarneming): Er komt nauwelijks meer publiek dan in de topklasse bij clubs als Spakenburg, Vogels, GVVV, HHC etc. maar het gedoe eromheen is veel groter. Gedoe met kaartjes, combiregelingen, uitvallen, hooliganisme, supporters die elke keer verhaal komen halen...

Hoe komt dat toch? Is dat hooliganisme een overblijfsel uit de tijd dat de clubs nog wel 'groot' waren (in het geval van Den Bosch, MVV, Fortuna etc.)? Heeft de lokale driehoek het bezoeken van een voetbalwedstrijd inmiddels zo moeilijk gemaakt dat het "normale" publiek grotendeels is afgehaakt?

Het is toch belachelijk dat bij een wedstrijd als HHC-Spakenburg het publiek van de twee ploegen gewoon door elkaar loopt en er helemaal niks aan de hand is terwijl je bij RKC-Telstar niet eens binnenkomt als je een Noordhollands paspoort hebt.

Gelukkig zijn er enkelen (lees: Telstar en Achilles '29) waar nog wel vrijwel alles mogelijk lijkt te zijn maar verder ben ik het geheel met je eens.

Als bij een club als RKC een aantal supporters rondloopt dat graag herrie schopt dan moet dat aantal zo klein zijn dat je ze er met gemak uit kan halen. Dat geldt ook voor alle clubs van dat kaliber.

Op een enkele wedstrijd van NAC en derby's na is er geen enkele wedstrijd waarvan ik denk dat een verplichte combiregeling in welke vorm dan ook van toepassing zou moeten zijn. Ik bij zowel Eindhoven als Fortuna een aantal jaar geleden meegemaakt dat het uitvak zelfs dicht was. Supporters van respectievelijk Veendam en Cambuur mochten toen zonder problemen in een ander vak gaan staan.


De publiekswissel

Citaat van: Jampot op feb 06, 2016, 12:34:24
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/nationaal/25156531/__Den_Bosch_zet_Van_Eck_op_non-actief__.html

Hebben die St-Jansonderdanen nog gelijk gekregen ook.

Die keeper ook maar op non actief met zijn drie blunders? Want echt aan alle drie de doelpunten zat een luchtje aan. Matchfixing of niet....
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Robbie

Citaat van: Joost op feb 06, 2016, 13:31:22
Gelukkig zijn er enkelen (lees: Telstar en Achilles '29) waar nog wel vrijwel alles mogelijk lijkt te zijn maar verder ben ik het geheel met je eens.

Ik heb veel sympathie voor Achilles '29, maar die hebben soms ook rare fratsen met kaartverkoop.

Nort

Als hopper moet je flexibel zijn. Meer dan eens worden wedstrijden, vaak op het laatste, moment verzet en kan het programma weer helemaal op schop. De geplande 24-uurs trip naar Belfast voor mijn bezoek aan Glentoran – Cliftonville (@The Oval), liep even iets anders. Doordat Cliftonville zich plaatste voor de League Cup Final, die één dag later gespeeld zou worden, ging Glentoran – Cliftonville P-P.

Dat was een teleurstelling. Vliegtickets waren al geboekt evenals de busreis en ook de vriendin had al 'toestemming' verleend. Op vrijdag avond waren er drie mogelijkheden, voetbal in Belfast of Portadown of Rugby in Belfast. Een rugby wedstrijd stond nog altijd op het verlanglijstje en dit was een prima gelegenheid. Volgens ingewijde zou het een mooie wedstrijd zijn met de koploper (Ulster) tegen de regerend kampioen (Glasgow).

12-02-2016 Ulster Rugby 13-10 Glasgow Warriors (Rugby)
Kingspan Stadium, PRO 12

Rugby is in (Noord) Ierland de populairste sport en het stadion in Belfast heeft een capaciteit van 17.000, met een mix van staan- en zitplaatsen. Om verzekerd van kaartjes te zijn, werden deze online gekocht voor £20,00 Pond per stuk. Eén nadeel, je kon enkel voor de optie 'e-ticket', als verzending, kiezen. De horror voor de verzamelaar.

De vrijdag middag werd cultureel besteed, waarna we richting het Kingspan Stadium vertrokken. Z'n 1,5 uur voor de wedstrijd was er nog weinig te beleven. Volgens de politie was de dichtstbijzijnde pub vijftien minuten lopen en bovendien niet populair onder rugby bezoekers. Als advies kregen we mee om naar binnen te gaan, waar genoeg eet- en drink mogelijkheden zouden zijn.

Dat bleek te kloppen en binnen de stadionmuren was een heus foodcourt opgezet. Zo kon men pizza, pannenkoeken, noedels, hamburgers of friet krijgen. Binnen was het bier in grote hoeveelheden te verkrijgen, waarbij er liefst 10 tappen non-stop open stonden om de mensen SNEL van een 'natje' te voorzien. Anders dan bij het voetbal in de UK, mocht het bier 'gewoon' de tribunes op.

Eenmaal binnen bleek het Kingspan Stadium wel erg modern te zijn. Saaie rechthoekige tribunes, met voor staan- en achter zitplaatsen. De rood, witte en zwarte stoeltjes waren willekeurig door elkaar geplaatst, maar anders dan bij dat gedrocht in Amsterdam, wel in de clubkleuren van Ulster. De open hoeken en lichtmasten fleuren het stadion wat op, waardoor het totaal op een krappe voldoende uitkomt.

Behalve de wedstrijd had ik nog één missie en dat was het vinden van een papieren kaartje. Na verschillende pogingen, werd iemand gevonden die een echt kaartje had en zij wilde hem wel ruilen voor het e-ticket. Degene, die het fenomeen e-tickets heeft uitgevonden mag van mij een levenslang stadionverbod krijgen (om het netjes te houden).

Als redelijk rugby leek, laat ik een wedstrijd verslag voor wat het is. Ondanks de staantribune en het overvloed aan bier, was de sfeer totaal niet te vergelijken met het voetbal. In 80 minuten spel heb ik geen scheldwoord gehoord, het 'booen' na een twijfelachtige beslissing van de scheidsrechter was zo ongeveer het ergste.

Na afloop van de wedstrijd kwam het meest vermakelijke moment van de avond. Een 'steward' Gewapend met een bord en megafoon attendeerde hij de menigte op de mogelijkheid om gratis in het centrum afgezet te worden. Hij werd bespot door twee kinderen en tot vreugde van hen reageerde hij er ook nog op. Een paar pesterijen verder, liep die zelfs voor een aantal minuten weg om al mopperend terug te keren.

Scheidsrechter: Marius Mitrea
Een ander opvallend detail aan de wedstrijd was het gebruik van de 'video-ref'. Bij een wedstrijdmoment was het onduidelijk of het nu een 'trie' was of niet en de beelden moesten voor uitsluitsel zorgen. 20 herhalingen en vijf minuten later, discussieerde men nog steeds. Uiteindelijk werd besloten om de 'trie' niet te geven en daar was niet iedereen het mee eens.

Ondanks dat ik een groot voorstander ben van dergelijke hulpmiddelen, was dit het bewijs dat er goed gekeken worden naar de invoering ervan. Het spel vijf minuten stil laten leggen om een herhaling te bekijken is in het voetbal onbegonnen werk. De spelregels bij het voetbal zijn voor 80% een grijs gebied. Al heb je beelden uit 200 hoeken, nog steeds blijft het bij de interpretatie van de scheidsrechter.

Foto's: https://www.facebook.com/refontour/

Bier und Bratwurst

Degene, die het fenomeen e-tickets heeft uitgevonden mag van mij een levenslang stadionverbod krijgen (om het netjes te houden).

Helemaal mee eens!! Ik haat die A-4tjes!
Het ene stadion is het andere niet!

Joost

Ik vind het wel praktisch hoor. Hoef je niet meer in de rij te gaan staan bij zo'n hokje waar ze steevast mensen neerzetten die het alfabet niet kennen.

Hugo

E-tickets kan je toch ook verzamelen?

Nort

@Joost: Dat heeft toch ook z'n charme. Ben blij dat je geen tussenvoegel(s) in je achternaam hebt, want sommige slimmeriken willen ze nog wel eens bij de beginletter van het tussenvoegsel leggen.

@Hugo: een e-ticket voelt gewoon niet als verzamel object aan. Een kaartje heeft meer waarde.

Bier und Bratwurst

Ik heb geen problemen met e-tickets zolang de keuze er maar is om ook een normaal ticket te verkrijgen. En die is helaas niet altijd aanwezig!
Het ene stadion is het andere niet!

mike_t

Het is makkelijk om er zeker van te zijn dat je aan ticket geraakt, maar ze zien er verder niet uit.
Ik kijk ook altijd als een zwerver op de grond naar gewone tickets bij matches waar ik een e-ticket aangeschaft heb.
Soms vind ik er wel 1, of ik vraag supporters of ze er 1 hebben, maar dat lukt helaas niet altijd.
Ik vond afgelopen zondag bij St Truiden tig E-tickets, maar geen normale tickets op de grond.

Nort

Citaat van: mike_t op feb 16, 2016, 15:49:13
Het is makkelijk om er zeker van te zijn dat je aan ticket geraakt, maar ze zien er verder niet uit.
Ik kijk ook altijd als een zwerver op de grond naar gewone tickets bij matches waar ik een e-ticket aangeschaft heb.
Soms vind ik er wel 1, of ik vraag supporters of ze er 1 hebben, maar dat lukt helaas niet altijd.
Ik vond afgelopen zondag bij St Truiden tig E-tickets, maar geen normale tickets op de grond.

Ik stuur vaak een e-mail naar de club of ik niet kan langskomen voor een echt kaartje. Zo mag ik a.s. zondag bij Zulte ook even langs de ticketing om een echt kaartje te bemachtigen :). Sinds 2012 ontbreken enkel kaartjes van Huddersfield Town en Tottenham Hotspur in mijn verzameling.