DFB Pokal 2015/16

Gestart door Sebastiaan_W, mei 23, 2015, 08:27:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jehoentelaar

Was wel het plan. Weet niet of er inmiddels nog steeds sprake van is.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Tribuneklanten

Vanavond de loting voor de volgende ronde na Bayern München - HSV

hgrm

Zoals elk jaar is de wedstrijd live op het open net te zien (ARD of ZDF, daar wil ik vanaf zijn...).

Overigens is de uitspraak van de tuchtcommissie zoals verwacht dat der wedstrijd Osnabrück-Leipzig als 0-2 de boeken in gaat. Leipzig zit dus vanavond in de koker.

Wat mij betreft een volledig terechte beslissing. Alleen net jammer dat Leipzig ervan profiteert.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

jvdreumel2

Citaat van: hgrm op aug 14, 2015, 13:01:40
Zoals elk jaar is de wedstrijd live op het open net te zien (ARD of ZDF, daar wil ik vanaf zijn...).

Overigens is de uitspraak van de tuchtcommissie zoals verwacht dat der wedstrijd Osnabrück-Leipzig als 0-2 de boeken in gaat. Leipzig zit dus vanavond in de koker.

Wat mij betreft een volledig terechte beslissing. Alleen net jammer dat Leipzig ervan profiteert.

Ik heb een hekel aan clubs zoals Leipzig maar het zou een stunt zijn als zijn dadelijk de DFB pokal winnen. Zou ik dan voor heel even Leipzig supporter kunnen zijn?

Jeje

ARD zendt na Bayern Munchen- HSV ook live de loting uit vanaf 22.45 las ik op twitter.

Berend11

Citaat van: jvdreumel2 op aug 14, 2015, 17:29:04
Ik heb een hekel aan clubs zoals Leipzig maar het zou een stunt zijn als zijn dadelijk de DFB pokal winnen. Zou ik dan voor heel even Leipzig supporter kunnen zijn?
Nee

Nort

Het verplicht haten van een club is ook gewoon onzin. Als je RB Leipzig een leuke club vind is dat prima. Zelfde dat in Engeland iedereen een hekel heeft aan MK Dons, op een gegeven moment verjaart het...

Jeje

Een paar mooie wedstrijden :)

Helaas heb ik dan toetsweek dus zal voor mij geen bezoekje worden.

watergatehopper

🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Saltacampos

#99
Citaat van: nort op aug 14, 2015, 19:47:34
Het verplicht haten van een club is ook gewoon onzin. Als je RB Leipzig een leuke club vind is dat prima. Zelfde dat in Engeland iedereen een hekel heeft aan MK Dons, op een gegeven moment verjaart het...
Het is inderdaad nogal dubbelzinnig, ik heb het in principe ook niet voor die Red Bull-clubs, maar anderzijds worden bijna alle clubs door grote sponsors gefinancierd, hier is het door de naam extra duidelijk natuurlijk, maar dat geldt ook voor Bayer Leverkusen bijvoorbeeld. Deze club geeft voetbalminnend Leipzig natuurlijk ook perspectief op wat een stad van die grootte ook wel moet hebben, een succesvolle club, zonder het gewelddadige imago van zowel Lokomotive als Chemie. Vrienden van mij zijn fanatieke Chemiefans, maar ze worden gewoon ziek van het scum onder de eigen aanhang en dus gaan ze bijna nooit meer en al helemaal niet als het tegen een rivaal als Lokomotive of zo is. Het standbeeld van de wonderkampioen Chemie in de jaren vijftig is vorige zomer beschadigd door Lok-hooligans, mensen worden op de tram in elkaar geslagen door rivaliserende hooligans, zelfs op niet-wedstrijddagen, daar word je niet vrolijk van. Bij Chemie was er dan ook nog eens de haat en tweespalt onderling tussen het nieuwe Chemie en SG Leipzig Leutzsch die beide de erfenis van Chemie/Sachsen Leipzig claimden.

De jeugd in Leipzig die de DDR-tijden niet meer heeft meegemaakt, zal in de toekomst gewoon naar RB gaan, waar er geen geweld is en dat in een modern stadion speelt, zeker als het succes daar blijft aanhouden. Enkel de nostalgici en de hooligans zullen naar Lok of Chemie blijven gaan.
Over land and sea

Joost

Het is natuurlijk heel slim wat Red Bull gedaan heeft in Leipzig. Grote stad, leeg stadion, veel potentie en twee kleine clubs die elkaar in de marge klein houden. Je hoeft geen groot licht te zijn om daar de potentie in te zien.

En eerlijk gezegd zie ik liever iemand die op een redelijk eerlijke manier zijn geld verdient een club helpen dan het zwarte geld uit Rusland en de Oekraine. Wat me dan wel weer tegenstaat is dat de voetbalclub enkel als reclamevehikel wordt gebruikt.

Als ze een club als Hoffenheim hadden neergezet in Leipzig zou dat al minder storend zijn geweest.

Shepherd

Citaat van: Joost op aug 15, 2015, 13:29:20
Het is natuurlijk heel slim wat Red Bull gedaan heeft in Leipzig. Grote stad, leeg stadion, veel potentie en twee kleine clubs die elkaar in de marge klein houden. Je hoeft geen groot licht te zijn om daar de potentie in te zien.

En eerlijk gezegd zie ik liever iemand die op een redelijk eerlijke manier zijn geld verdient een club helpen dan het zwarte geld uit Rusland en de Oekraine. Wat me dan wel weer tegenstaat is dat de voetbalclub enkel als reclamevehikel wordt gebruikt.

Als ze een club als Hoffenheim hadden neergezet in Leipzig zou dat al minder storend zijn geweest.
Ik zie Red Bull ook nog wel naar NL of België gaan.
Clubs als Fortuna Sittard of Almere City of iets dergelijks.
In Belgie zullen ook vast wel clubs oren hebben naar zo'n zak geld.

Jeje

Citaat van: Shepherd op aug 15, 2015, 16:25:47
Ik zie Red Bull ook nog wel naar NL of België gaan.
Clubs als Fortuna Sittard of Almere City of iets dergelijks.
In Belgie zullen ook vast wel clubs oren hebben naar zo'n zak geld.

Ik zie het wel zitten als red bull een JL team gaat overnemen. Niveau van eredivisie en NL voetbal gaat er door omhoog.

Joost

Citaat van: Shepherd op aug 15, 2015, 16:25:47
Ik zie Red Bull ook nog wel naar NL of België gaan.
Clubs als Fortuna Sittard of Almere City of iets dergelijks.
In Belgie zullen ook vast wel clubs oren hebben naar zo'n zak geld.

Dat gaat echt niet gebeuren. Een voetbalclub is puur een marketingmiddel voor Red Bull en met Max Verstappen hebben ze al een potentiele topper binnengehaald. Red Bull heeft in Nederland geen voetbalclub nodig voor meer naamsbekendheid.

Maschnitz wil alleen maar naamsbekendheid en dat kun je met RB Salzburg gewoon niet volledig uitbuiten in Europa. Met een club in de Bundesliga lukt dat wel.

Het is niet voor niets dat ze ook een club in New York en Sao Paulo hebben.

hgrm

Wat ik tegen RB heb, is het de manier waarop ze zich in Salzburg hebben gedragen.
Dat een club door een rijke partij wordt overgenomen zou niet moeten mogen, maar is niet uniek voor RB.
Dat een club in Oostenrijk z'n naam aanpast aan de sponsor zou niet moeten mogen, maar is niet uniek voor RB.
Dat de hele clubcultuur en historie overboord wordt gegooid, is wel uniek voor RB. De clubkleuren zijn aangepast, fans in oude kleuren zijn niet welkom, de oprichtingsdatum zou zelfs aangepast worden naar het moment dat RB instapte, ware het niet dat de Bond dit tegengehouden heeft.

De manier waarop RB Leipzig is ontstaan, verdient ook geen schoonheidsprijs. Een amateurclub als vehikel gebruiken, het eerste team in een nieuwe structuur onderbrengen en de amateurclub weer laten vallen.

Dat voetbal gebruikt wordt door vermogende partijen voor hun eigen doelen (marketing, cashcow, zelfpijperij...) is al erg genoeg maar niet te vermijden. Wat RB hier aan toevoegt is complete minachting voor clubhistorie, clubcultuur en clubmensen.

Overigens zijn er nog meer partijen die zich hieraan bezondigen. Zoals de lieden die Wimbledon naar Milton Keynes hebben verplaatst en de gesjeesde Maleisiër die de clubkleuren van Cardiff heeft veranderd. Dat is van dezelfde orde en genoeg reden om Cardiff (zolang deze eigenaar er zit) en MK Dons ook geen blik waardig te gunnen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen