Londen 28 t/m 31 maart met school

Gestart door Joep2002, feb 04, 2019, 10:54:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joep2002

Beste allemaal,

Ik ben een 16-jarige 6 gymnasium leerling en van 28 maart t/m zondag 31 maart 2019 zijn wij met school een paar dagen in Londen, nu was het eerst het plan om naar Arsenal - Newcastle United te gaan, maar deze wedstrijd is verplaatst naar s'avonds waardoor wij hier niet meer heen kunnen. Heeft één van jullie misschien een andere tip om toch nog een potje mee te pakken? Hoeft niet per se Premier League te zijn.
Andere ideeën waren misschien:
Fulham - Manchester City of Crystal Palace - Huddersfield Town

De tweede vraag is dat wij ook graag ergens een stadiontour willen doen (Het liefst gaan we natuurlijk naar alle stadions, maar we zitten ook nog vast aan het schoolprogramma helaas). Daarom kunnen we maar 1 of 2 stadions gaan bezoeken. Heeft iemand misschien ervaring met een stadiontour? Wij hebben namelijk geen idee welk stadion het gaafste/mooiste/leukste is om te bezoeken.

Wij horen het graag van jullie!

Met vriendelijke groet,
Joep

Nort

Met hoeveel man zijn jullie? Voor groepen groter dan vier is het ingewikkeld om kaarten voor Fulham of Crystal Palace te regelen. Mocht je toch naar een van deze clubs willen, zul je een booking history (of zelfs een membership) nodig hebben. Nu zitten er bij Fulham z'n 100 NL'ers per wedstrijd, dus moet dat nog wel kunnen lukken.

In de Championship speelt Queens Park Rangers thuis tegen Bolton Wanderers en zij zullen wel een groot aantal kaarten voor jullie willen en kunnen reserveren. Het stadion ligt bovendien aan een metro station, wat wellicht voor jullie ideaal is.

Andere opties in London zijn Charlton - Bradford of Barnet - Leyton (Leyton zal veel uitsupporters meenemen).

Bij de grote clubs (Chelsea, Arsenal, Wembley, West Ham) zul je ongetwijfeld via de website een stadiontour kunnen boeken. Z'n stadiontour is vaak een standaard tour rond de kleedkamers, veld, museum en eindigt steevast in de fanshop. Het is echter wel de enige manier om de tribunes van binnen te zien.

Voor een stadion tour bij een kleinere club zou ik de club gewoon even contacteren en wellicht heb je geluk en kun je voor niks even de tribunes bekijken (minus de kleedkamers dan).

John074

Citaat van: Joep2002 op feb 04, 2019, 10:54:43
Beste allemaal,

Ik ben een 16-jarige 6 gymnasium leerling en van 28 maart t/m zondag 31 maart 2019 zijn wij met school een paar dagen in Londen, nu was het eerst het plan om naar Arsenal - Newcastle United te gaan, maar deze wedstrijd is verplaatst naar s'avonds waardoor wij hier niet meer heen kunnen. Heeft één van jullie misschien een andere tip om toch nog een potje mee te pakken? Hoeft niet per se Premier League te zijn.
Andere ideeën waren misschien:
Fulham - Manchester City of Crystal Palace - Huddersfield Town

De tweede vraag is dat wij ook graag ergens een stadiontour willen doen (Het liefst gaan we natuurlijk naar alle stadions, maar we zitten ook nog vast aan het schoolprogramma helaas). Daarom kunnen we maar 1 of 2 stadions gaan bezoeken. Heeft iemand misschien ervaring met een stadiontour? Wij hebben namelijk geen idee welk stadion het gaafste/mooiste/leukste is om te bezoeken.

Wij horen het graag van jullie!

Met vriendelijke groet,
Joep
Als je stadiontours gaat doen in Londen; doe het sowieso bij Chelsea. Heb in de zomer bij vrijwel elke club in Londen een 'stadiontour 'gehad, maar Chelsea verraste mij positief het meeste op Craven Cottage na. Echte Chelsea fans die je rondleiden, prachtig oud stadion, en makkelijk te bereiken met de metro.
En natuurlijk Craven Cottave, daar wordt volgens mij maar één tour per dag gegeven. Beide stadions liggen dichtbij van elkaar, Craven Cottage is nog wel zo'n 20 minuten lopen van het metrostation, maar het is het absoluut waard!
Olympisch stadion is met afstand het verschrikkelijkste 'stadion' waar ik een tour heb gehad. Ging enkel over de olympische spelen. Kon nauwelijks merken dat West Ham hier speelde.

Arsenal is wel te doen, maar genoot meer van de restanten van highbury.
Bij de overige clubs in Londen zul je denk ik wel even moeten mailen of bellen voor een tour, of dat je überhaupt het stadion in mag

FCT1980

Bij de kleinere clubs met wat oudere stadions moet je gewoon langs gaan en proberen een open deur te vinden.
Is me echt al heel vaak gelukt om dan gewoon lekker rond te lopen en even ergens op een tribune te gaan zitten. Ergste is dat ze je weg sturen maar als je zegt dat je uit Nederand komt en interesse hebt in hun club krijg je er vaak een persoonlijke rondleiding bij.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joep2002

Helaas geen tijd om een wedstrijd te bezoeken (we gaan zaterdagmiddag weer weg). We gaan hoogstwaarschijnlijk een tour bij Arsenal en bij Chelsea doen.

Joep2002

Het is een mooi tripje geweest. Mooie stadions bezocht een mooi uitgegaan.

Vrijdagochtend hebben we een tour gedaan bij Fulham. Mooi stadion en een enthousiaste tourbegeleider (een echte clubman) die mooie verhalen wist te vertellen en alle tijd nam om vragen te beantwoorden. Zeker een aanrader!

Na Fulham zijn we te voet verder gegaan naar Stamford Bridge, het stadion van Chelsea. Het was prachtig weer dus die 25 minuutjes lopen waren geen straf. De tour bij Chelsea vond ik wat tegenvallen, want de begeleider had voor mijn gevoel weinig hart voor de club. Ik denk niet dat deze meneer iedere twee weken in het stadion te vinden is als Chelsea een thuiswedstrijd speelt. Ik had het gevoel dat, in tegenstelling tot de Fulham-meneer, de Chelsea-meneer een verhaaltje die hij uit zijn hoofd had geleerd en die vervolgens opdreunde, vergelijkbaar met een 6-jarig kind die de tafel van 4 moet opdreunen voor de klas. Ook had hij haast en maakte hij er een sport van om vragen zo kort mogelijk te beantwoorden. Ondanks de tegenvallende tour toch genoten van het stadion.

Tip: mocht je na het stadionbezoek honger hebben, ga naar Frankie's Sports Bar & Dinner, 2 minuten lopen van het stadion.
Mocht je nou niet van pittig eten houden zou ik je de Buffalo Wings niet aanraden. En zeker niet tijdens het eten van de Buffalo Wings iets uit je oog proberen te halen.

Zaterdag zijn we met de metro afgereisd naar Noord-Londen, naar het Emirates Stadium van Arsenal. Vanaf de buitenkant een erg indrukwekkend stadion. Na een rondje om het stadion te zijn gelopen gingen we naar binnen bij de fanshop, waar we een computertje omkregen met oortjes. Er ging dus geen gids mee, wat ik een dik minpunt vond.
Afijn, we gingen dus naar binnen en we hebben eerst eens een half uurtje op de heerlijke stoeltjes van de bestuurstribune gezeten, mooi in het zonnetje, nog even bijkomen van de avond daarvoor.
Dat is het enige voordeel van een tour zonder gids, je kan zo lang of kort ergens blijven als dat je zelf wil.

Na alles gezien te hebben (kleedkamers, perskamer, interviewruimtes etc.) kwamen we weer uit in de fanshop waar we voor omgerekend minder dan 6 euro een shirt met 'DENNIS BERGKAMP LEGEND' niet achter konden laten.
Conclusie: ondanks dat we geen gids mee hadden vond ik dit een mooi stadion.

Nadat we het Emirates Stadium hadden verlaten, zijn we nog even naar de restanten van Highbury gelopen, wat tegenwoordig is veranderd in een appartementencomplex, maar de appartementen zijn zo gebouwd dat je nog wel het gevoel hebt alsof je in een stadion loopt.
Mocht je nog tijd over hebben, zou ik zeker aanraden hier ook nog even naartoe te lopen (ongeveer 5 minuutjes).

Als ik een ranglijst zou moeten maken zou die er als volgt uitzien:
1. Craven Cottage, Fulham
2. Emirates Stadium, Arsenal
3. Stamford Bridge, Chelsea

Met sportieve groet,
Joep



Joost

Leuk Joep, hopelijk heb je volgende keer meer geluk met het speelschema.

Jehoentelaar

Toch een mooie manier om drie stadions van binnen te kunnen zien!
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar