RSC Anderlecht - KSV Roeselare

Gestart door Ici c est Paris, apr 21, 2008, 02:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ici c est Paris

2 maanden na een zeer geslaagde trip naar Standard, besloten wij om eens naar de grote rivaal uit Brussel te gaan. Kaarten konden via het internet zo besteld worden, en zouden op de wedstrijddag afgehaald kunnen worden. Op zondag 26 november 2006 zou er om 1800 uur afgetrapt worden.

Op de wedstrijddag zelf al vroeg de trein in, zodat we in Brussel nog wat zouden kunnen zien, en eventueel nog wat stadions bekijken. Ondergetekende voelde zich al snel heel erg slecht, en besloot in Amsterdam rechtsomkeerd te maken, want doorgaan was echt geen goed plan. Aangezien het meeste regelwerk altijd op mij aankomt, en de andere 2 zodoende geen idee hadden waar ze heen moesten, had ik ze snel nog wat metrohalten door kunnen geven, en bij eventuele problemen konden ze me altijd nog bellen. Ik had ze wel beloofd dat als ik me beter zou voelen, ik alsnog zou komen, of ze daar nou zin in hadden of niet. Dit was inderdaad het geval, en om pakweg 1400 smiddags besloot ik om alsnog koers richting Brussel te zetten. Ik wou met de trein gaan, maar mijn vader had het briljante idee om mij er gewoon heen te rijden, en tijdens de wedstrijd zou hij wel in Brussel rond gaan kijken. Ik verklaarde hem voor gek, maar ik laat het me natuurlijk geen 2 keer zeggen.

Zo gezegd zo gedaan, met de auto aanzienlijk sneller en in minder dan anderhalf uur reden we Brussel binnen. We hadden al contact gelegd met de anderen, die op dat moment het Koning Boudewijnstadion onveilig aan het maken waren, en wij zouden ze daar wel oppikken. Van gekheid wisten we eigenlijk niet wat me moesten doen, en besloten we maar gewoon richting Anderlecht te gaan. Als we nou gewoon beter hadden nagedacht, waren we naar Vorst gereden, en hadden we het Dudenpark van Union bekeken, maar helaas schoot ons dat prachtige idee pas achteraf te binnen. Het Constant Vanden Stockstadion was snel gevonden, omdat ik er al eens eerder aan de buitenkant was geweest, op een gewone dag. Daar besloten we om nog te kijken of we niet toevallig ook voor mijn vader een kaartje konden krijgen, want dat zou wel zo leuk zijn voor hem. Dat lukte, en we besloten om maar wat te gaan drinken. Het stadion ligt in een multiculturele wijk met aan de ene kant volop huizen en aan de andere kant een park, het Astridpark, dat vaak in 1 adem wordt genoemd als het stadion van Anderlecht. Tussen de huizen stonden volop kraampjes met merchandising, eten en bier. Dit was zeker erg leuk, niets is mooier dan gezellig met z'n allen op straat staan, het had zeker wel iets. Daarna besloten we naar binnen te gaan. Van binnen is het Constant Vanden Stockstadion eigenlijk niets speciaals. Hoeken dicht, 2 ringen. Heel erg standaard dus. Het zou nog wel wat zijn als de Anderlechtfans een beetje een luidruchtig publiek waren, maar dat stelde helemaal niks voor. Wij hadden een staanplaats achter de goal, naast het uitvak. Althans, ik zeg naast, maar er zat nog een gigantisch buffervak tussen. Het stadion was vrijwel helemaal volgelopen, zoals praktisch altijd bij Anderlecht, dat was dan wel weer mooi. Opvallend was het vreemde volk in ons vak. Dat varieerde van scheldende Brusselse baasjes (die zo plat praatten dat je niet wist of het Franstalig of Nederlandstalig was) en  tienerhoertjes die liepen te slijmen bij wat jongens die een aantal tanden misten in hun bruine gebit tot mensen met een lach alsof ze een blik wasbenzine hadden leeggedronken.

De wedstrijd begon en Anderlecht liet direct zien dat het kwalitatief veel sterker is dan Roeselare. Dat resulteerde al na 10 minuten in een 1-0 voor Anderlecht. De Nederlandse Marokkaan Mbark Boussoufa krulde een vrije bal keurig binnen. Volledig tegen de verhouding in kwam Roeselare een paar minuten later weer langszij. De eerste kans voor hun was direct raak. Hierna kreeg Roeselare nog enkele goede kansen om op voorsprong te komen, maar Anderlecht had het aan doelman Zitka te danken dat dit niet gebeurde. De Anderlechtfans waren op wat gezang na de goal na eigenlijk volledig stil. We begrijpen steeds meer waarom Anderlecht het Ajax van Belgie wordt genoemd. Onaangename club. De Roeselarefans waren daarintegen wel heel luidruchtig, al kwam hun niveau ook niet verder dan wat anti-joodse liederen, sisgeluiden en het 'Homo Deschacht'. Na een halfuur wist Anderlecht dan toch te scoren, Mbo Mpenza werkte na een mooie voorzet van Boussoufa de 2-1 binnen. Dit was tevens de ruststand. Na rust maakt Anderlecht via de heel goed spelende Meme Tchite de 3-1. Hierna kreeg Anderlecht nog een paar goede kansen, maar had Roeselare een hele goede kale keeper die er alles uithaalde. Hierna bloedde de wedstrijd dood, met hier en daar nog een technisch hoogstandje, maar spannend werd het niet meer. In blessuretijd schrokken we nog even op, toen Roeselare nog de 3-2 maakte, maar dat kwam te laat. De meest opvallende spelers waren Tchite, Boussoufa en Biglia van Anderlecht. Erg goede spelers die. Tchite is een killer voor het doel, en Boussoufa was technisch heel sterk. Biglia was echter het best, die jongen heeft werkelijk geen fout gemaakt, dat wordt een grote. Verdedigend was het allemaal niet zo best bij RSCA, met als dieptepunt Jelle van Damme, die heeft werkelijk niets goed gedaan.

Na afloop zochten wij de auto weer op, en verlieten wij zo snel mogelijk Brussel, en na een korte vreetstop in Hazeldonk, waren wij rond half 11 's avonds weer in Maarssen.



De naam van het stadion in het tweetalige Brussel. We werden ook overal steevast begroet met: Goeiedag/Bonjour!


De hoofdtribune


De lange zijde tegenover de hoofdtribune

TeeZee

Chapeau voor al je Belgische reisverslagen en foto's! Ik ben nog nooit bij een Belgische wedstrijd geweest, maar krijg op deze manier toch wat mee van de sfeer daar. Wat dat betreft is dit forum wel een leuke openbaring aan het worden met al die verhalen over voor mij onontgonnen groundhoplanden.

Deze trip maakte je per auto, maar vanwege je leeftijd ben je verder nog veel aangewezen op het OV. Is dat niet erg duur?

Sebastiaan_W

Grappig, toevallig ben ik ook bij deze wedstrijd geweest. Vooraf ben ik nog bij de wedstrijd tussen Dender EH en Red Star Waasland geweest. Vervolgens met de auto naar Brussel en die bij een groot winkelcentrum aan de rand van de ring geparkeerd. Vervolgens was het 10 minuten lopen naar het stadion.

Rondom het stadion was het zeer goed vertoeven en het stadion zelf vond ik ook absoluut niet onaardig. Stuk leuker dan bv. het Philips stadion. ik zat bovenin op de lange zijde, ongeveer op de middenlijn, met rechts van mij aan de korte zijde het gastenvak en links aan de korte zijde de harde kern van Anderlecht.

Het was overigens een draak van een wedstrijd, maar ik had veel minder van Anderlecht verwacht en het viel mij reuze mee.

Ici c est Paris

Citaat van: TeeZee op apr 21, 2008, 04:08:00
Chapeau voor al je Belgische reisverslagen en foto's! Ik ben nog nooit bij een Belgische wedstrijd geweest, maar krijg op deze manier toch wat mee van de sfeer daar. Wat dat betreft is dit forum wel een leuke openbaring aan het worden met al die verhalen over voor mij onontgonnen groundhoplanden.

Deze trip maakte je per auto, maar vanwege je leeftijd ben je verder nog veel aangewezen op het OV. Is dat niet erg duur?

Tja, het valt mee, voor een gemiddeld tripje naar Belgie ben ik een euro of 50/60 kwijt. De prijzen zijn vaak het probleem niet, wel vaak dat je niet meer terug kan komen na avondwedstrijden door slechte verbindingen.



@Witte Leeuw: Das helemaal toevallig, wij hadden de auto daar ook gezet.

hgrm

Voor Gent-Brugge van gisteren (verslag volgt) heb ik uitgezocht of het makkelijk met de trein zou gaan of met de auto. Het bleek dat ik met de trein bijna 4 uur onderweg zou zijn, terwijl het met de auto net iets meer dan twee uur is. Bovendien kon ik op de heenweg in Rotterdam nog even een paar innings meepikken van Sparta/F - HCAW, dus dan is de keuze snel gemaakt...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op apr 21, 2008, 14:26:26
Voor Gent-Brugge van gisteren (verslag volgt) heb ik uitgezocht of het makkelijk met de trein zou gaan of met de auto. Het bleek dat ik met de trein bijna 4 uur onderweg zou zijn, terwijl het met de auto net iets meer dan twee uur is. Bovendien kon ik op de heenweg in Rotterdam nog even een paar innings meepikken van Sparta/F - HCAW, dus dan is de keuze snel gemaakt...

Vandaar dat er geen goals vielen!

Ik zou graag eens naar Willebroek willen, met de auto vijf kwartier, met de trein ruim 3 uur enkele reis.

hgrm

Het was pas m'n eerste 0-0 van dit jaar.
Maar dat werd goed gemaakt door een uiterst vermakelijk punt gescoord door HCAW waaruit bleek dat het denkvermogen van de Sparta-verdediging wat tegenviel.
(voor de kenners: 1 en 3 bezet, loper op 1 gaat 2 stelen, verdediging gooit bal naar 1e en vervolgens 2e honk, zodat loper op 3 ongehinderd thuis kan komen).
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen