Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Vinnn

Citaat van: Nort op apr 08, 2019, 10:23:44
Het is toch ook gewoon zwaar onhandig om in een uitvak plaats te nemen als je niets met die club hebt (aanname?) én de helft van het stadion leeg is? Natuurlijk hoeven die fans niet zo te reageren, maar daar zijn ze nu eenmaal ultra voor geworden.

Ik mag toch zeker gaan en staan waar ik wil? Moet ik bij iedere club waar ik ga voortaan eerst toestemming vragen of ik bij hun in het uitvak mag plaats nemen? Ik geef net ruiterlijk toe dat het niet de meest slimme actie is geweest, daar heb ik verder geen beschuldigende vinger voor nodig.

Nort

Citaat van: Vinnn op apr 08, 2019, 10:34:26
Ik mag toch zeker gaan en staan waar ik wil? Moet ik bij iedere club waar ik ga voortaan eerst toestemming vragen of ik bij hun in het uitvak mag plaats nemen? Ik geef net ruiterlijk toe dat het niet de meest slimme actie is geweest, daar heb ik verder geen beschuldigende vinger voor nodig.
Van mij wel, maar ik kijk er niet raar van op dat die ultra's daar anders tegen aan kijken.

Nort

Afgelopen zaterdag was ik oorspronkelijk van plan om naar Jena - Cottbus te gaan. Helaas, sprak de vriendin haar veto uit en lag een lamlendige zatedag in het verschiet. Terwijl ze met de hond naar de cursus was, ging ik heel ijverig het huis poetsen in de hoop om alsnog te toestemming te krijgen om de deur uit te mogen. Het plannetje lukte en een uur later zat ik in de auto op weg naar Heerjansdam.

De plaatselijke VV is in het verleden zelfs kampioen van de zaterdagamateurs geweest én versloeg het in eigen huis FC Groningen voor de KNVB beker. De successen liggen in een ver verleden, maar gelukkig hebben ze de grote tribune uit die periode laten staan. Tien minuten voor de aftrap was het nog rustig op het sportpark. De drie bovenste rijen van de tribune hebben plaatsgemaakt voor een terras én eigenlijk is die verbouwing heel erg goed geslaagd. Vanaf daar had je een perfect zicht op het veld en de zitjes worden doorgaans toch niet veel gebruikt. Met een opkomst van 148 toeschouwers, inclusief de bierteams op het terras, was de publieke belangstelling matig.

Matig, dat was de scheidsrechter van dienst ook. Zo promoveerde hij vlak voor rust een overtreding buiten de zestien tot een strafschop. Uiteraard tot veel woede van de bezoekers. De keeper zorgde voor rechtvaardigheid door de bal te stoppen. In de 2e helft waren het de bezoekers die verassend de zege naar zich toe trokken en uiteindelijk met een keurige 1-4 overwinning van het veld liepen. De oudjes uit Heerjansdam verlieten al knaaiend en hoofdschuddend het sportpark.

Cyclebob

Heerjansdam is inderdaad een pareltje! Hun voorzitter Janus van Peenen is een corifee in de regio Rijnmond.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 18-2 Cesar Vallejo Trujillo - Huancayo 1-1 (Perú). Binnenland: 14-4 Raptim Gorinchem - Leerdam Sport'55 2 3-2. Futbology: Bob Vellinga

hgrm

Citaat van: Nort op apr 08, 2019, 10:46:02
Van mij wel, maar ik kijk er niet raar van op dat die ultra's daar anders tegen aan kijken.

Dan is dat toch echt het probleem van de ultra's. Ze denken dat ze de baas zijn en dat de club van hen is. Zo werkt het niet. Als er nu nog 500 man voor het uitvak zouden staan te wachten die naar binnen wilden, kan ik me er iets bij voorstellen dat ze het niet leuk vinden dat een stel outsiders wel binnen zijn. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit het geval is.

Als mij dit zou gebeuren, zou ik er een mailtje naar de club aan wagen om mijn beklag te doen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jef400

#5375
Ik niet. Zelf zie ik het als eigen verantwoordelijkheid. Een beetje onderzoek doen, ongeschreven regels zijn ook regels. Je neemt willens en wetens het risico met Ultragroeperingen in aanrakingen te komen. Ultragroeperingen willen geen toeristen op hun vakken en daar je. Oorzaak-gevolg.

Nort

Citaat van: hgrm op apr 09, 2019, 12:27:25
Dan is dat toch echt het probleem van de ultra's. Ze denken dat ze de baas zijn en dat de club van hen is. Zo werkt het niet. Als er nu nog 500 man voor het uitvak zouden staan te wachten die naar binnen wilden, kan ik me er iets bij voorstellen dat ze het niet leuk vinden dat een stel outsiders wel binnen zijn. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit het geval is.

Als mij dit zou gebeuren, zou ik er een mailtje naar de club aan wagen om mijn beklag te doen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik kijk er niet meer van op dat ze ook het uitvak tot hun toe eigenen.

syntric

Citaat van: Nort op apr 09, 2019, 12:50:04
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik kijk er niet meer van op dat ze ook het uitvak tot hun toe eigenen.

Die criminele idioten moeten mensen die gewoon een potje voetbal willen komen kijken gewoon met rust laten en ze al zeker niet intimideren.
Groundhopper for life :-)

FCT1980

Citaat van: syntric op apr 09, 2019, 12:59:43
Die criminele idioten moeten mensen die gewoon een potje voetbal willen komen kijken gewoon met rust laten en ze al zeker niet intimideren.

Jij vind alle ultras criminele idioten of bedoel je het groepje dat mensen aanspreekt in die in principe beter in een neutraal/thuisvak kunnen plaatsnemen?
Als je plaatsneemt in het uitvak kun je sowieso geen normaal potje voetbal kijken. Tenminste niet in Duitsland. Vlaggen, vlaggen en nog eens vlaggen.

Ik vind de tegenstellingen die hier de laatste tijd steeds groter worden overigens wel vervelend. Het gaat van kwaad tot erger met enkelen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ricodejong4

Citaat van: FCT1980 op apr 09, 2019, 13:25:33
Jij vind alle ultras criminele idioten of bedoel je het groepje dat mensen aanspreekt in die in principe beter in een neutraal/thuisvak kunnen plaatsnemen?
Als je plaatsneemt in het uitvak kun je sowieso geen normaal potje voetbal kijken. Tenminste niet in Duitsland. Vlaggen, vlaggen en nog eens vlaggen.

Ik vind de tegenstellingen die hier de laatste tijd steeds groter worden overigens wel vervelend. Het gaat van kwaad tot erger met enkelen.

Eens. Inmiddels is wel duidelijk wie er voor- en tegen ultra's zijn.

ALenstra

Citaat van: Vinnn op apr 08, 2019, 10:15:19
Tja. Misschien ook niet het meest slimme idee om bij zo'n beladen degradatieduel in het uitvak te gaan staan,
Wat was de reden dat jullie in het uitvak stonden? Bij MSV Duisburg zijn toch zat kaarten te krijgen buiten het uitvak?

ksclgiov282

#5381
Deze week de oversteek naar Engeland gemaakt waar een midweekse speelronde in het Championship op het programma stond.
Dinsdag in de vroege uurtjes naar de luchthaven van Charleroi voor de vlucht van 6u30 naar Manchester. Even was er de vrees dat stakende luchtverkeersleiders roet in het eten zouden gooien, zoals de voorbije weken meermaals gebeurde, maar die bleek gelukkig ongegrond. Zodoende stonden we nog voor 9u in het centrum van Manchester. Beetje ronddolen in de stad, hapje eten en daarna te voet naar onze eerste stop, Old Trafford, voor een stadiontour. Dat bleek nog een flink eind stappen, maar we hadden toch tijd zat. Ik moet zeggen, ik heb niet veel met Manchester United, maar OT is natuurlijk wel een indrukwekkend stadion. Alles ligt er piekfijn bij, en men was druk bezig alles in gereedheid te brengen voor de CL wedstrijd tegen Barcelona de dag erna. Leuke en interessante tour met gids. In de late namiddag dan de trein genomen naar Preston voor de eerste wedstrijd.

Preston North End v Leeds United 0-2


Na eerst even ingecheckt te hebben in het hotel, wat op wandelafstand lag van Deepdale lag, gingen we op pad. Na het gebruikelijke rondje om het stadion gingen we binnen. Na een (matige) pie en een biertje gingen we naar onze plaatsen op de Pavillion Stand ter hoogte van de cornervlag, vlakbij het uitvak. Langzaam begon het stadion zich te vullen, Leeds had naar goede gewoonte maar liefst dik 5500 man meegenomen, bij Preston viel de publieke belangstelling wat tegen, wellicht ook omdat ze door de recente 0 op 6 uit playoff koers geslagen waren. Uiteindelijk strandde de teller op iets meer dan 18000 toeschouwers. Leeds was de betere ploeg, maar PNE verweerde zich kranig zodat de rust met een 0-0 stand gehaald werd. De sfeer uit het uitvak was, zoals verwacht, werkelijk subliem. In minuut 49 kon PNE na een rode kaart met 10 verder, voor de mannen uit Yorkshire het moment om het gaspedaal nog dieper in te duwen. Iets na het uur volgde dan de ontlading toen Bamford er met een knap schot in de linkerhoek 0-1 van maakte. Een orkaan van geluid rolde van de tribunes, echt indrukwekkend om het feestende uitvak te zien en horen. Ondanks de restricties op de kaartverkoop  (dank aan medeforumlid Nort voor de hulp!), waren er toch wat Leeds supporters in de thuisvakken, wat op onze tribune voor wat schermutselingen zorgde. Een kwartiertje voor tijd maakte diezelfde Bamford de 0-2 en konden de boeken dicht voor het moegestreden PNE. Terug in het hotel bleken daar nogal wat Leeds fans te verblijven. Leuke wedstrijd in een leuk stadion met veel historie en een geweldige away support.

Birmingham City v Sheffield United 1-1

Op woensdag dan met de trein naar Manchester waar we nog het National Football Museum bezochten. Daarna verder naar Birmingham waar de Blues het opnamen tegen de grote concurrent van Leeds voor promotie, Sheffield United. Nadat ze recentelijk 9 punten ontnomen waren, kon men bij de thuisclub toch nog niet gerust achteropkijken. St Andrews is een leuk stadion dat me een beetje aan wijlen Upton Park doet denken met die ene kleinere oude tribune die niet echt bij de andere 3 moderne past. Ook hier weer kaarten gekocht vlakbij het uitvak dat ramvol was met 2800 meegereisde Blades, en alweer was de sfeer dik in orde. De wedstrijd was dat veel minder, veel balverlies en slechte passes. Toch kon United via een snoeihard schot op voorsprong komen, maar 4 minuten later hingen de bordjes alweer gelijk na corner waarbij de bal voor de voet van Morisson belande die afwerkte. De vlam sloeg in de pan, met veel banter over en weer maar de rust werd met 1-1 gehaald. Na rust drong United nog sterk aan maar Birmingham was er nog het dichtst bij met een schot dat door de keeper van de Blades spectaculair uit de bovenhoek gezweefd werd. Eindstand: 1-1.

Een meer dan geslaagde tweedaagse in de immer leuke Championship, wat ik veruit de leukste competitie vind!


FCT1980

Zeker leuk verslag. Uitsupport van Leeds en Blades zijn beiden imposant.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Met een duel om 12:15 voor PSV, pastte het precies om me erna snel naar Belgie te verplaatsen voor de allerlaatste wedstrijd van KSK Branddonk. De club gaat na 69 jaar bestaan fuseren met dorpsgenoot Retie. Een paar minuten voor de aftrap arriveerde ik bij het sportpark en viel de belangstelling niet tegen. Circa 400 toeschouwers waren op de laatste 90 minuten van Branddonk in haar bestaan afgekomen. De opkomst ging, zoals verwacht, gepaard met het nodige vuurwerk. Nadat de rook opgetrokken was, bleek er een cornervlag te missen en moesten de spelers nog even geduld hebben. Na een paar minuten werd deze in de grond geprikt en konden we beginnen. 

De sportieve belangen waren reeds uitgespeeld en zowel Branddonk als Rochus waren al zeker van lijfsbehoud in de eerste provincialen. In een matig aantrekkelijke wedstrijd, zagen we het net zes keer bollen. Vier keer voor Branddonk, tweemaal voor Rochus. In de 2e helft hing er een ietwat vreemde sfeer rond het terrein. De jongeren misdroegen zich geregeld door (knal)vuurwerk op het veld te gooien en een verklede aap had duidelijk behoefte aan aandacht en sprong zo nu en dan op het veld. De acties konden zeker niet rekenen op goedkeuring van iedereen en een aantal 'oudjes' langs me verleken de acties al snel met de gebeurtenissen van vrijdag door Anderlecht. 

Enfin, na negentig minuten zat het erop en werd er afscheid van elkaar genomen. De meeste toeschouwers trokken richting de feesttent voor een waardige afsluiting van hun voetbalclub. Een enkeling, zoals ik, sloeg de muziek en de pintjes over en vertrok stilletjes naar huis.

KSK Branddonk 1955 - 2019