Doing the both leagues ... @ Belgium

Gestart door voetbalfan, apr 05, 2010, 21:57:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nico1880

1e klasse : 8/16
2e klasse : 17/18
3e klasse A : 6/18
3e klasse B : 8/18
4e klasse A : 0/16
4e klasse B : 5/16
4e klasse C : 4/16
4e klasse D : 0/16

ðe waan

In wat voor buitengewest speelt de 4e A zich eigenlijk af? Diep in Wallonië?

Joost

Citaat van: ðe waan op jan 23, 2012, 18:22:00
In wat voor buitengewest speelt de 4e A zich eigenlijk af? Diep in Wallonië?

Voor mij hetzelfde als Breda. Ik was vroeger in een vloek en een zucht in Belgie. Tegenwoordig is dat 10 minuten verder, al is Maaseik nog altijd maar 11 minuten rijden. Vandaar ook dat ik waarschijnlijk meer Belgische clubs heb gezien dan Nederlandse hoofd en Topklassers.

Vierdeklassers binnen een uur rijden zijn er genoeg, alleen spelen die allemaal niet in 4A.  Eenvoudig gezegd is het zo dat Oost en West Vlaanderen 4A is, Brussel, Brabant en Henegouwen 4B, Limburg en Antwerpen 4C en Namen, Luik en Luxemburg vormen 4D.



hgrm

Voor mij maakt het niet zoveel uit of ik naar Limburg of West Vlaanderen rijd, is beide een eind weg. De 4A-clubs die ik bezoek hebben echter nogal de neiging te degraderen, promoveren of te wisselen naar een andere 4e klasse.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Verwijderd lid

De 4e klasse in België is voor mij wat te diep in de voetbalpiramide, zeker omdat het al anderhalf uur rijden is voordat alleen de stad Antwerpen al is bereikt. In België beperk ik me tot de 1e klasse en bij hoge uitzondering een duel in de 2e klasse.

1e: 16 van de 16 [compleet]
2e: 8 van de 18
3a: 1 van de 18
3b: 5 van de 18
4a-b-c-d:  0 van de 64

AthleticHolanda

Voor de dichtstbijzijnde in 4A ben ik minstens vier uur enkel onderweg, in de meeste gevallen nog een stuk meer denk ik zelfs. Dat is mijn hele probleem met België, dat vanuit mijn woonplaats de OV-verbindingen dramatisch zijn, best jammer eigenlijk.
Daarbij zijn heel veel Belgische vierdeklassers met het OV niet of nauwelijks te bereiken.

Maar goed, Duitsland is dan weer om de hoek dus veel reden tot klagen heb ik niet. ;-)

cafebac

1e 1 (Genk)
2e 3 (Antwerp, Waasland Beveren, Aalst)
3eB 2 (Geel Meerhout, Union SG)

Niet de intentie om een league vol te maken maar ga voor de mooie plaatjes. Het Regenboogstadion bijvoorbeeld zal ik me echt niet snel vertonen.

Hugo

1e Klasse : 13 van de 15
2e Klasse : 8 van de 18

Joost

Citaat van: cafebac op jan 23, 2012, 21:13:57
1e 1 (Genk)
2e 3 (Antwerp, Waasland Beveren, Aalst)
3eB 2 (Geel Meerhout, Union SG)

Niet de intentie om een league vol te maken maar ga voor de mooie plaatjes. Het Regenboogstadion bijvoorbeeld zal ik me echt niet snel vertonen.

Dat zou ik toch heroverwegen. Ik vond het Regenboogstadion een grote, positieve verrassing.

cafebac

Wat vond je dan zo leuk aan het Regenboogstadion, Joost?

Ik noemde deze overigens puur als voorbeeld, er zijn in 1e en 2e best wat stadions waar ik niet de moeite voor denk te hoeven nemen om naar toe te rijden.

Joost

Het Regenboogstadion heeft nog dat gekke uitvak dat onoverdekt is. En de tribunes zijn veel hoger en groter dan je denkt. Het is in het echt een heel stuk leuker dan je verwacht.

Ander stadions die ik erg leuk vond zijn het Guldensporenstadion, Daknam en Lommel.

3434

@cafebac

Het Guldensporenstadion is zeker de moeite, het ligt wel in een uithoek van België.

Sclessin is ook indrukwekkend (steil) en als het goed draait waant ge u in Zuid-Europa qua sfeer. Het Ottenstadion van Gent mag mijn top 3 van Belgische 1ste klassers op gebied van stadions afsluiten.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: 3434 op jan 24, 2012, 13:18:09
@cafebac

Het Guldensporenstadion is zeker de moeite, het ligt wel in een uithoek van België.

Sclessin is ook indrukwekkend (steil) en als het goed draait waant ge u in Zuid-Europa qua sfeer. Het Ottenstadion van Gent mag mijn top 3 van Belgische 1ste klassers op gebied van stadions afsluiten.

Als ik een top 3 moest maken van Eerste Klasse zou dat zijn:

Guldensporenstadion, Achter de Kazerne en het Astridpark.

3434

Waarschijnlijk is het bij mij anders omdat ik Roma zag winnen in Gent met 7-2 (denk ik) vanaf het uitvak en enkel in ADK ben geweest tijdens een saai bekerduel. Al heeft sfeer niet echt met de stadionbouw te maken, maar toch. ADK is zeker een mooi stadion, Astridpark snap ik dan weer helemaal niet.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

cafebac

Guldensporenstadion vind ik wel wat weghebben van de Adelaarshorst, lijkt me een erg gezellig knus stadion.
Sclessin en Achter de kazerne staan uiteraard op het lijstje om een keer te bezoeken.
Gezien de nieuwbouw is het Ottenstadion ook wel een goede om op korte termijn eens aan te doen.

Anderlecht daarentegen vind ik zo'n verschrikkelijke club dat ik me daar niet zal vertonen. Prefab stadionnetjes als Westerlo, St Niklaas etc sla ik sowieso over. Sintelbaandraken ben ik eigenlijk ook niet zo'n fan van, al zal ik het Regenboogstadion in heroverweging nemen ;)