Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Luccie

Wij willen graag dit jaar naar een wedstrijd van RW Erfurt en dan het liefste tijdens een derby.
In februari staat de wedstrijd tegen RB Leipzig op het programma.

Weet iemand of dit een druk bezochte wedstrijd zal worden en neemt RB Leipig redelijk wat publiek mee?

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Terranova

Citaat van: Meester op dec 20, 2013, 21:53:59
Last minute is inderdaad op de wedstrijddag nog beslissen om te gaan.

Hoe ik er verder bij kom hoe het bij Gladbach is geregeld ? Regelmatig naar Gladbach gaan; dus ... uit eigen ervaring. Inmiddels meer dan 80 wedstrijden bij onze oosterburen bezocht.

Hmz ok. Ik ga ook regelmatig kijken in Duitsland (woon tegen de grens aan, 50 km van Monchengladbach), maar al een aantal keren meegemaakt bij Gladbach dat je met drie personen een kaartje wil en je dan of niet naast elkaar zit of een ontzettend hoge ticketprijs moet betalen. Vind het persoonlijk overdreven om € 40- neer te leggen voor BMG-Freiburg (als voorbeeld). Vanuit dat aspect is het dus lastig om kaartjes te krijgen, zeker de laatste 2 seizoenen.

Terranova

Citaat van: GiertjeNL op dec 20, 2013, 15:23:33
Alsnog twee kaarten voor de stijf uitverkochte Espirit Arena kunnen bemachtigen. Kreeg gisterochtend een mailtje dat je kon bellen voor kaarten.
14,50 voor de uitverkochte derby met mijn studentenkaart!

En hoe was het? Ik heb uiteindelijk helaas geen kaart meer gekregen, dus moest het doen met Roda JC-Ajax.... .........................
Mooie foto's geschoten?

GiertjeNL

Citaat van: Terranova op dec 23, 2013, 12:47:33
En hoe was het? Ik heb uiteindelijk helaas geen kaart meer gekregen, dus moest het doen met Roda JC-Ajax.... .........................
Mooie foto's geschoten?

Ik heb in mijn leven weinig teams een slechtere eerste helft zien spelen, dan dat Fortuna dat gisteren deed.. Tweede helft was vermakelijk met de comeback en toen de 2-3 alsnog.
Erg mooie tifo door de Dusseldorf supporters, en veel vuurwerk in het vak van Köln. Al met al een leuk wedstrijdje, maar het zal nooit in mijn leukste wedstrijdenlijst komen.
Het stappen in Keulen en de kerstmarkt aldaar waren meer een hoogtepunt ;)!

AthleticHolanda

Citaat van: Luccie op dec 23, 2013, 09:14:25
Wij willen graag dit jaar naar een wedstrijd van RW Erfurt en dan het liefste tijdens een derby.
In februari staat de wedstrijd tegen RB Leipzig op het programma.

Weet iemand of dit een druk bezochte wedstrijd zal worden en neemt RB Leipig redelijk wat publiek mee?

Alvast bedankt voor de reactie(s).

De enige echte derby speelt RW Erfurt tegen CZ Jena, voor zover ik weet.
RB Leipzig wordt door alle Duitse clubsupporters gezien als een nepclub en ook zo behandeld. Volgens mij neemt RB Leipzig gemiddeld nog geen 200 man mee naar uitwedstrijden, misschien bij Erfurt wat meer omdat het relatief dichtbij is.

Luccie

Citaat van: AthleticHolanda op dec 23, 2013, 19:02:24
De enige echte derby speelt RW Erfurt tegen CZ Jena, voor zover ik weet.
RB Leipzig wordt door alle Duitse clubsupporters gezien als een nepclub en ook zo behandeld. Volgens mij neemt RB Leipzig gemiddeld nog geen 200 man mee naar uitwedstrijden, misschien bij Erfurt wat meer omdat het relatief dichtbij is.

Ik kan me voorstellen dat RB Leipzig door Duitse clubsupporters als een nepclub wordt gezien. Dat ze zo weinig fans meenemen naar uitwedstrijden wist ik niet. Het viel me juist op dat ze thuis toch redelijk wat publiek trekken.

We gaan er maar eens over nadenken of we in februari naar Erfurt gaan. In ieder geval bedankt voor jouw reactie.

geraldando

Is Alemannia Aachen trouwens de moeite waard om een bezoekje te brengen?
En had nog een vraag over Dortmund. Is het uberhaupt mogelijk om daar nog binnen afzienbare tijd nog kaarten voor te krijgen of is dat een droom?
Favoriete ground: Bosuilstadion

Joost

Citaat van: geraldando op jan 02, 2014, 17:10:47
Is Alemannia Aachen trouwens de moeite waard om een bezoekje te brengen?
En had nog een vraag over Dortmund. Is het uberhaupt mogelijk om daar nog binnen afzienbare tijd nog kaarten voor te krijgen of is dat een droom?

Dortmund heeft een hele grote zwarte markt voor het stadion en je kan tevens via Viagogo nog tickets bemachtigen,

Alemannia speelt dit seizoen nog thuis tegen RW Essen en KFC Uerdingen, dat zijn wel leuke duels denk ik.
Het stadion zit nu natuurlijk minder vol maar of je 15000 of 6000 in een stadion van 33000 zit maakt weinig uit, zeker omdat de meerderheid staat.

Hugo

Citaat van: geraldando op jan 02, 2014, 17:10:47
Is Alemannia Aachen trouwens de moeite waard om een bezoekje te brengen?
En had nog een vraag over Dortmund. Is het uberhaupt mogelijk om daar nog binnen afzienbare tijd nog kaarten voor te krijgen of is dat een droom?

Als je wil en er moeite voor doet kan jij elke club in Europa bezoeken. Misschien moet je soms genoegen nemen met een minder aansprekend duel of kost het een paar centen maar niks is onmogelijk.

Hugo

Citaat van: Hugo op jan 02, 2014, 17:30:54
Als je wil en er moeite voor doet kan jij elke club in Europa bezoeken. Misschien moet je soms genoegen nemen met een minder aansprekend duel of kost het een paar centen maar niks is onmogelijk.

Les 1 voor het groundhoppen.

geraldando

Citaat van: Hugo op jan 02, 2014, 17:31:37
Les 1 voor het groundhoppen.

Ben het met je eens maar wil wel naar een club gaan waar het ook beetje leuk is ongeacht het niveau. Ben niet veeleisend maar heb geen zin in enorme teleurstellingen. En vandaar dat ik wat info probeer te verkrijgen alvorens ik een besluit neem om al dan niet ergens heen te gaan.
Favoriete ground: Bosuilstadion

hgrm

Als dat les 1 is, dan is les 2:

Probeer het eerst via de normale kanalen van de club. Bij de meeste wedstrijden van de meeste clubs kun je op een normale manier voor een normale prijs aan kaarten komen als je er op tijd bij bent.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

watergatehopper

Citaat van: AthleticHolanda op dec 23, 2013, 19:02:24
De enige echte derby speelt RW Erfurt tegen CZ Jena, voor zover ik weet.
RB Leipzig wordt door alle Duitse clubsupporters gezien als een nepclub en ook zo behandeld. Volgens mij neemt RB Leipzig gemiddeld nog geen 200 man mee naar uitwedstrijden, misschien bij Erfurt wat meer omdat het relatief dichtbij is.

klopt voor wat betreft Jena. Toen ik er was waren er veel anti Jena sjaals e.d. te koop. Ook vriendschap sjaals met West Ham en uiteraard Werder Bremen. Onderstaand is een klein gedeelte van het aanbod.



Onderstaand mijn fotoverslag
http://www.watergatehopper.nl/page/erfurt-steigerwaldstadion
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

spons

Citaat van: watergatehopper op jan 02, 2014, 20:52:39
klopt voor wat betreft Jena. Toen ik er was waren er veel anti Jena sjaals e.d. te koop. Ook vriendschap sjaals met West Ham en uiteraard Werder Bremen. Onderstaand is een klein gedeelte van het aanbod


Ik vind het zo'n onzin al die zogenaamde "vriendschapsbanden" met andere clubs
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ALenstra

Tja, hoe gaat zoiets als vriendenclubs tegen elkaar spelen. Zijn de fans dan nog steeds vriendjes met elkaar?