Hoofdmenu

Work in progress

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 10:03:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Citaat van: kickerChemnitzer FC plant Stadionumbau

Der Chemnitzer FC plant einen Umbau seines Stadions an der Gellertstraße. Wie der Verein und die Stadt Chemnitz bekanntgaben, sollen die Baumaßnahmen im Frühsommer 2012 beginnen und Ende 2013 abgeschlossen werden. Zurzeit spielt der Drittliga-Aufsteiger mit einer Ausnahmegenehmigung, die zum 30. Juni 2012 ausläuft. Um von da an weiter im Profifußball vertreten sein zu dürfen, muss die Spielstätte des CFC entweder modernisiert oder ein komplett neues Stadion gebaut werden.

hgrm

Ik las het ook....Dat wordt dus nog een weekend-tripje die kant op.
Ik hoop op een combi met Erzgebirge Aue ofzo.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen


Verwijderd lid

Citaat van: Hugo op dec 02, 2011, 10:25:57
http://www.stadionwelt.de/sw_stadien/index.php?head=Bilder-Bau-in-Essen-schreitet-voran&folder=sites&site=news_detail&news_id=6881

Tussenstand nieuwbouw RW Essen.

Gelukkig heb ik de oude bak al afgevinckt op m'n lijstje. Geen "to-do" voor mij derhalve op korte termijn.

Hugo

Citaat van: Meester op dec 02, 2011, 17:18:12
Gelukkig heb ik de oude bak al afgevinckt op m'n lijstje. Geen "to-do" voor mij derhalve op korte termijn.

Ik ben er nu een paar keer geweest maar veel zin om dit seizoen toch nog een keer het Georges Melches te bezoeken.

FSC_87

Vanaf wanneer zijn ze van plan om in het nieuwe stadion te gaan spelen?

Hugo

Citaat van: FSC_87 op dec 05, 2011, 10:42:01
Vanaf wanneer zijn ze van plan om in het nieuwe stadion te gaan spelen?

De planning was met ingang van het seizoen 2012/13. En dan in een stadion met drie tribunes. De vierde tribune komt dan gedeeltelijk op de plek van het huidige stadion.

hgrm

Ooit, lang geleden, had het Georg Melches Stadion vier tribunes. Ergens begin jaren 90 is de Westkurve wegens bouwvalligheid gesloopt en -ondanks toezeggingen van de gemeente- nooit vervangen door een nieuwe tribune.
Het speelveld van het nieuwe stadion komt met één strafschopgebied waar de oude westtribune stond. Hiervoor moest ook al een stukje van de overdekte Gegengerade wijken. Momenteel speelt RWE dus in een stadion met 2 3/4 tribune. Hierdoor is genoeg plaats om van het nieuwe stadion de hoofdtribune, de Gegengerade en één van de tribunes achter de goal te bouwen. Zodra dit klaar is (aanvang 2012/2013), wordt het nieuwe stadion in gebruik genomen en wordt het huidige stadion gesloopt. Daarna kan de ontbrekende tribune achter de goal worden gebouwd.

Als het zover is, dan is is fase 1 afgerond. Daarna kunnen de hoeken nog dichtgebouwd worden en kan er nog een ring bovenop gezet worden. Maar voordat het zover is, zal Essen toch minstens 2. Bundesliga moeten spelen....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

CiteerStadion soll Regionalligatauglich werden
Armin Schneppmüller am 25. November 2011

Das Stadion von Viktoria Köln soll für die Regionalliga fit gemacht werden, dies kündigte Sponsor Franz-Josef Wernze an. Im Frühjahr sollen die Arbeiten beginnen und der Umbau bis zum Saisonstart 2012/13 abgeschlossen sein.

Gaat over het stadion van Viktoria Köln, wat ze gaan veranderen weet ik niet.

hgrm

Meestal gaat het dan over extra toegangen, een 'hok' voor de uitfans, sterkere peertjes in de lichtmasten etc. Meestal geen dingen die het stadion al te grondig vernaggelen.

De eisen voor de nieuwe Regionalligen zullen ook een stuk minder streng zijn dan voor de huidige, anders krijgen ze de Regionalligen nooit vol.....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen


cafebac

Ook bij Union Berlin is men afgelopen week begonnen met de bouw van een nieuwe hoofdtribune.

Hugo

Citaat van: cafebac op jul 25, 2012, 22:09:15
Ook bij Union Berlin is men afgelopen week begonnen met de bouw van een nieuwe hoofdtribune.

Dat zeg ik, nu met plaatje, lekker "nieuw" modern stadion krijgen ze daar.

http://www.nodicemagazine.com/2012/07/26/fc-unions-building-sites-on-and-off-the-pitch/

Sebastiaan_W

Maandag wordt de overdekte tribune van Stadion am Hunting, in opdracht van de gemeente, gesloopt. 1. FC Bocholt heeft getracht om dit tegen te houden, maar de gemeente vindt de tribune te onveilig en is eigenaar van het sportpark. Wat de club het meest streelt is dat er (voorlopig) niks voor terug komt.

hgrm

Citaat van: witte leeuw op jul 28, 2012, 06:42:51
Maandag wordt de overdekte tribune van Stadion am Hunting, in opdracht van de gemeente, gesloopt. 1. FC Bocholt heeft getracht om dit tegen te houden, maar de gemeente vindt de tribune te onveilig en is eigenaar van het sportpark. Wat de club het meest streelt is dat er (voorlopig) niks voor terug komt.

streelt?
steekt, bedoel je, neem ik aan.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen