Een ode aan de Hollandse Velden

Gestart door Footballromantic, dec 30, 2016, 14:53:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Footballromantic

In 2016, mijn eerste volledige groundhop jaar, heb ik mezelf laten verassen door van alles en nog wat. Onder andere de derby van Kopenhagen, een Champions League wedstrijd van Anderlecht en een bekerwedstrijd van VV Capelle tegen FC Groningen. De derby van Kopenhagen was geweldig. De kille onpersoonlijke sfeer in het miljardenbal vond ik verschrikkelijk. Het contrast van de bekerwedstrijd was heerlijk. De mooie, ongedwongen sfeer, bij de plaatselijke trots. Het gewoon langs de kleedkamer kunnen lopen. De voetbalkantine. Het broodje frikandel speciaal voor €1.50. De veel te dikke keeperstrainer.


Een ode aan de Hollandse velden moet mij brengen bij de oudste clubs van het land, zoals ASC uit 1892 of LSC uit 1890. Maar ook clubs die ooit betaald voetbal hebben gespeeld en waar dat nu nog duidelijk zichtbaar is op accommodatie. Denk hierbij aan clubs als SVV Schiedam op haar prachtige Sportpark Harga en DHC Delft op de Brasserskade. HBS uit 1892, dat tegenwoordig op een hypermodern complex speelt, valt voor mij af. Een krakkemikkige tribune is voor mij veel interessanter. Ik sta volledig open voor toevoegingen en/of opmerkingen op het lijstje wat onder deze foto's staat.

Inmiddels zijn DHC, Quick Boys en SVV


Het lijstje is inmiddels iets veranderd op aanraden van jullie :)

AGOVV
ASC 1892
Baronie
BSV Limburgia
Quick 1887
Dos Kampen
GVV Unitas
Haarlem Kennemerland
HFC Edo
HVV Den Haag
HVV Henglo
Kloetinge
Koninklijke HFC
Longa
LSC 1890
Ona
Quick '20
RKSV Heer
Rijsen Vooruit
Robur Et Velocitas
SV Blerick
SV Elinkwijk
SV Epe
SV Zwolle
VC Vlissingen
VDZ
VUC Den Haag
VV Veendam
VV Roden
VVO
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

AthleticHolanda

Een tijdje terug heb ik een lijstje gemaakt met de oudste nog in gebruik zijnde tribunes in NL, misschien dat je daar ook wat mee kan.

http://www.groundhopping.nl/index.php?topic=1631.0

Footballromantic

Citaat van: AthleticHolanda op dec 30, 2016, 15:15:28
Een tijdje terug heb ik een lijstje gemaakt met de oudste nog in gebruik zijnde tribunes in NL, misschien dat je daar ook wat mee kan.

http://www.groundhopping.nl/index.php?topic=1631.0

Dankjewel! Heb er een aantal vanaf geplukt!
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Joost

Het meerendeel van die terrein ligt toch helemaal niet in Holland?

Joost

Mijn Limburgse toevoeging voor je lijstje;

RKSV Heer (Maastricht)
BSV Limburgia (Brunssum)
SV Blerick
Wilhelmina '08 (Weert)

Heer heeft met enige afstand de meets karakteristieke tribune in de provincie. Daar gaat komende zomer het gras vervangen worden voor plastic dus wellicht enige haast nodig. BSV Limburgia heeft naast een Elascon een heel grote staantribune die ook om het hoekje gaat.

Draksteyn van Wilhelmina is niet oud en krakkemikkig maar telt wel aan drie zijdes tribunes. Blerick is lekker ouderwets met een mooie oude tribune.

ðe waan

Walvisstraat van ONA in Gouda schiet me zo te binnen.

Koninklijke UD kun je afvoeren. Klinisch sportpark in een buitenwijk.

Sebastiaan_W

ASC uit Oegstgeest zou ik dit seizoen bezoeken. In de zomer verhuizen ze naar een nieuw complex.

Footballromantic

Citaat van: Joost op dec 30, 2016, 19:44:27
Mijn Limburgse toevoeging voor je lijstje;

RKSV Heer (Maastricht)
BSV Limburgia (Brunssum)
SV Blerick
Wilhelmina '08 (Weert)

Heer heeft met enige afstand de meets karakteristieke tribune in de provincie. Daar gaat komende zomer het gras vervangen worden voor plastic dus wellicht enige haast nodig. BSV Limburgia heeft naast een Elascon een heel grote staantribune die ook om het hoekje gaat.

Draksteyn van Wilhelmina is niet oud en krakkemikkig maar telt wel aan drie zijdes tribunes. Blerick is lekker ouderwets met een mooie oude tribune.
Heb ze op het lijstje gezet... Helaas veel zondag verenigingen, lastig te combineren:( RKSV Heer waarschijnlijk volgende week meepikken als we er toch voor Feyenoord zijn.


Citaat van: ðe waan op dec 31, 2016, 16:42:09
Walvisstraat van ONA in Gouda schiet me zo te binnen.

Koninklijke UD kun je afvoeren. Klinisch sportpark in een buitenwijk.

Afgevoerd!;)

Citaat van: Sebastiaan_W op jan 01, 2017, 11:24:21
ASC uit Oegstgeest zou ik dit seizoen bezoeken. In de zomer verhuizen ze naar een nieuw complex.

Direct op de agenda gezet!
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Gerrit-Jan

VVOG in Harderwijk vind ik zelf altijd een mooi amateur complex.
AVC Heracles met de tribune van het oude stadion aan de Bornsestraat.

Nik

HBS op een hypermodern complex? Zover ik weet is het complex al erg oud, en hebben ze er onlangs alleen kunstgras neergelegd.

Robin

DHC in Delft heeft ook nog een aardige tribune staan. Mocht op dat veld kampioen worden 10 jaar geleden met de A1 van mijn cluppie. DHC speelt nog redelijk hoog dus wellicht is de wedstrijd ook nog om aan te gluren, mocht je een bezoek maken.

hgrm

Citaat van: Nik op jan 05, 2017, 12:27:31
HBS op een hypermodern complex? Zover ik weet is het complex al erg oud, en hebben ze er onlangs alleen kunstgras neergelegd.

En een nieuwe tribune gebouwd. Met aan twee kanten zitplaatsen, de ene kant voor het voetbal, de andere kant voor het hockey.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Nik

Citaat van: hgrm op jan 05, 2017, 23:32:40
En een nieuwe tribune gebouwd. Met aan twee kanten zitplaatsen, de ene kant voor het voetbal, de andere kant voor het hockey.
Aha oke. Ik heb er zelf vorig seizoen gevoetbalt maar wij stonden ergens op veld 4, dus die (nieuwe) tribune was me niet opgevallen :)

Footballromantic

Citaat van: Robin op jan 05, 2017, 14:49:03
DHC in Delft heeft ook nog een aardige tribune staan. Mocht op dat veld kampioen worden 10 jaar geleden met de A1 van mijn cluppie. DHC speelt nog redelijk hoog dus wellicht is de wedstrijd ook nog om aan te gluren, mocht je een bezoek maken.

Heb ik dus al kunnen afvincken! Is een prachtige ground natuurlijk.
Uitstekende locatie om kampioen te worden:)

Citaat van: Nik op jan 05, 2017, 12:27:31
HBS op een hypermodern complex? Zover ik weet is het complex al erg oud, en hebben ze er onlangs alleen kunstgras neergelegd.
Antwoord is al gegeven ;) Helaas...


Citaat van: Gerrit-Jan op jan 03, 2017, 22:26:05
VVOG in Harderwijk vind ik zelf altijd een mooi amateur complex.
AVC Heracles met de tribune van het oude stadion aan de Bornsestraat.

Zeker 2 aanraders!
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

ðe waan

Mocht je toch naar Apeldoorn gaan voor Robur et Velocitas dan kan ik ook Victoria Boys aanraden.