Hoofdmenu

R.W.D.M

Gestart door rwdm, aug 03, 2015, 16:47:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rwdm

Beste groundhoppers,
Het 'vorige topic' over dit thema ging eerder over FC Bleid-Molenbeek en BX Brussels dan dit nieuw project.

Even een overzichtje wat er allemaal gebeurd is met R.W.D.M in de laatste 10 jaar.

In 2003 ging het 'echte' RWDM failliet met stamnummer 47.
In 2003 kocht Johan Vermeersh het stamnummer over van toenmalig tweedeklasser KFC Strombeek. Deze nieuwe club ging door het leven als FC Brussels Molenbeek Strombeek en veranderde haar naam in 2013 naar RWDM Brussels. Ze werden failliet verklaard in 2014.
In 2003 werd ook een nieuw R.W.D.M opgericht onder de naam R.W.D.M 2003. Dit project bleek onhaalbaar en ondertussen speelt de club weer in 4e provinciale en voor iedere RWDM supporter is het een raadsel waarom deze club nog bestaat..
Ondertussen kocht Michel De Wolf in 2012? het noodlijdende FC Bleid over en speelde dat seizoen verder onder de naam FC Bleid-Molenbeek,met het stamnummer van FC Bleid. De club had echter beperkte financiële middelen, werd laatste in de competitie en haalde amper 10 punten. Op het einde van het seizoen 12-13 werd bekend dat Vincent Kompany zou investeren in de club, helaas was dit maar valse hoop voor de supporters. De club werd omgedoopt tot BX Brussels verhuisde naar de terreinen van RSD Jette en verloor al haar supporters. Tenslotte gaat het ons enkel om de 4-magische letters en het Goddelijke logo :). Eind 2013 zaten we dus weer zonder club, Vermeersch begon met een actie om supporters te ronselen voor zijn FC Brussels en veranderde daarom de naam naar FC RWDM-Brussels FC, iets wat wij alleen maar konden toejuichen! Helaas werden we opnieuw belogen, ondanks een goed seizoen was het bestuur een ramp en moesten we midden 2014 de boeken weer maar eens neerleggen.. Dit betekende het definitieve einde van Johan Vermeersch bij R.W.D.M/FC Brussels.

Midden 2014 zaten we dus opnieuw zonder club, maar zoals velen ondertussen al weten: RWDM will never die! Uiteindelijk kochten we einde mei het stamnummer van Standaard Wetteren over dat al een fusie aanging met een andere club waardoor er een plek vrijkwam in de 4e nationale. Een groep van kapitaalkrachtige R.W.D.M supporters en enkele supporters werd het zoveelste nieuwe RWDM geboren. Deze keer wel de correcte naam en het correcte logo, waarop 12-jaar geleden een patent was opgenomen ;-). Helaas kunnen we voorlopig niet terecht in ons stadion maar spelen we voorlopig onze thuiswedstrijden in het Waalborre Stadion te Asse. Aanvankelijk was er veel twijfel maar nadat we gisteren voor 850-supporters SC Dikkelvenne versloegen in de 2e ronde van de Croky Cup is er geen twijfel meer mogelijk : RWDM IS BACK!

rogo_breda

Het klinkt best veelbelovend inderdaad. Hopelijk komt de club ooit weer terug in haar eigen stadion! Dan kom ik zeker een keer kijken.
Wordt er komend seizoen nu ook nog op het bijveld van het Edmond Machtens gespeeld? Blijft toch een raar verhaal dat een nietszeggende club als White Star nu voor 100 man in het stadion speelt en dan RWDM ook nog eens verhindert om het stadion te komen delen en zelfs verhindert om op het bijveld te gaan spelen! 

syntric

Toch even de bedenking maken dat ik het (originele ) RWDM een heel sympathieke club vond, maar White Star heeft een geldige overeenkomst met de gemeente wat betreft het gebruik het stadion en zou ook de bijvelden nodig hebben voor zijn jeugdploegen. Op de gemeenteraad (duidelijk te horen op beelden) werd de schepen van sport racistisch belaagd door leden van de harde kern van RWDM, het viel me destijds al op met een thuismatch dat er hardcore racisten tussen zitten, een Afrikaans orkestje (van de thuisclub n.b.!) werd weggehoond met racistische spreekkoren. Deze zoveelste reincarnatie dringt zich m.i. dan nogal hardhandig op vind ik en een deel van de supporters zijn ook niet van de fraaiste. Voor de rest wens ik ze toch veel succes
Groundhopper for life :-)

cafebac

Had gister een zeer leuke ervaring in Asse, het enthousiasme droop er vanaf. 850 man en bij vlagen leuke ambiance. Om het hoger te schoppen dan 4e klasse zal moeten blijken dat ze een solide basis sponsoren, en technisch hart kunnen vormen. Dan hebben ze blijkbaar qua achterban in ieder geval potentie om bij de topamateurs mee te doen.

Wat de kanttekening van Syntric betreft... Het was gister blote-basten-weer en zag inderdaad wel meerdere Keltische kruizen. Besteedde er niet echt aandacht aan. Overigens liepen er genoeg Afrikaanse families(van spelers?) rond en die hadden m.i. nergens last van.

rwdm

Leuk dat jullie ook een mening hebben over dit onderwerp! Het klopt wel dat er onder de supporters een aantal racisten bijzitten, beter gekend als de harde kern van de club ;-). Ik zou jullie zeker eens uitnodigen om onze volgende thuismatch bij te wonen tegen vierdeklasser KSK Ronse, ons doel is om 1000 fans  in het knusse stadion te krijgen, word gezellig. We weten meer nieuws over het Machtenstadion binnen twee weekjes, op 15 augustus valt het verdikt.

PS: Cafébac ik heb je verslagje over RWDM geretweet (ik beheer de pagina vn RWDM)

syntric

Citaat van: rwdm op aug 04, 2015, 21:48:49
Leuk dat jullie ook een mening hebben over dit onderwerp! Het klopt wel dat er onder de supporters een aantal racisten bijzitten, beter gekend als de harde kern van de club ;-). Ik zou jullie zeker eens uitnodigen om onze volgende thuismatch bij te wonen tegen vierdeklasser KSK Ronse, ons doel is om 1000 fans  in het knusse stadion te krijgen, word gezellig. We weten meer nieuws over het Machtenstadion binnen twee weekjes, op 15 augustus valt het verdikt.

PS: Cafébac ik heb je verslagje over RWDM geretweet (ik beheer de pagina vn RWDM)

OK benieuwd wat het word, ik kom zeker nog eens een thuismatch volgen, al dan niet in Molenbeek :-)
Groundhopper for life :-)

cafebac

Citaat van: rwdm op aug 04, 2015, 21:48:49
Leuk dat jullie ook een mening hebben over dit onderwerp! Het klopt wel dat er onder de supporters een aantal racisten bijzitten, beter gekend als de harde kern van de club ;-). Ik zou jullie zeker eens uitnodigen om onze volgende thuismatch bij te wonen tegen vierdeklasser KSK Ronse, ons doel is om 1000 fans  in het knusse stadion te krijgen, word gezellig. We weten meer nieuws over het Machtenstadion binnen twee weekjes, op 15 augustus valt het verdikt.

PS: Cafébac ik heb je verslagje over RWDM geretweet (ik beheer de pagina vn RWDM)

Ik had al zo'n vermoeden toen ik het aantal bezoekers zag gisteren dat het ergens was opgepikt en verspreid ja.

Ben benieuwd hoeveel publiek jullie gaan trekken in de competitie, zeker ook bij uitwedstrijden.

jona93

Citaat van: cafebac op aug 05, 2015, 13:22:41
Ik had al zo'n vermoeden toen ik het aantal bezoekers zag gisteren dat het ergens was opgepikt en verspreid ja.

Ben benieuwd hoeveel publiek jullie gaan trekken in de competitie, zeker ook bij uitwedstrijden.
Gisteren voor de wedstrijd op Dender waren er een kleine 100 fans van RWDM aanwezig
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Cyclebob

De Brusselse kortgedingrechter heeft geoordeeld dat het nieuwe RWDM zijn thuismatchen toch in het Edmond Machtensstadion mag spelen. White Star Brussels lag lang dwars, maar RWDM kon uiteindelijk toch het gemeentebestuur achter zich scharen.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

cafebac

Uitstekend, dat wordt een vinkje dan dit seizoen:)

rogo_breda

Mooi, voor mij ook!

spons

Citaat van: cafebac op aug 12, 2015, 22:34:55
Uitstekend, dat wordt een vinkje dan dit seizoen:)

idem
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Ik ben wel benieuwd hoeveel supporters K. Standaard Wetteren meeneemt naar Excelsior Virton.

jona93

Citaat van: Joost op aug 13, 2015, 20:27:43
Ik ben wel benieuwd hoeveel supporters K. Standaard Wetteren meeneemt naar Excelsior Virton.
kregen 589 tickets en waren vandaag in 10min uitverkocht!
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12