Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

wekke

Citaat van: jvdreumel2 op nov 05, 2014, 19:16:05
BMG was voor mij het tweede bezochte stadion in Duitsland. Dat blijft iets bijzonders natuurlijk. Stadion is prima, supporters zijn vriendelijke en qua eten en drinken hoef je niets tekort gekomen. Enige nadeel van mij is dat ik in drie wedstrijden BMG slechts vier doelpunten gezien heb en een heel negatief spelbeeld in twee van die wedstrijden. Dit jaar lijkt mij alles anders en attractiever en wellicht dat ik in het voorjaar toch nog maar eens ga kijken. Vergeleken met bijvoorbeeld Bayer Leverkusen is het Borussia Park toch een leuk stadion.

Viel Leverkusen tegen? Ik ga op 20 december naar Leverkusen - Frankfurt met de neefjes van mijn vriendin.

GH-Experiences

Citaat van: wekke op nov 12, 2014, 15:15:37
Viel Leverkusen tegen? Ik ga op 20 december naar Leverkusen - Frankfurt met de neefjes van mijn vriendin.

Ik zelf vond Leverkusen erg leuk, was er vorig jaar met United. parkeerde 5 minuten lopen van het stadion in een woonwijk.
Mensen waren vriendelijk, alles goed geregeld met eten en drinken. ik vind het een aanrader.
Probeer dit jaar zelf ook nog een keer naar Leverkusen te gaan.

Voetbalman

Voor mij was Leverkusen ook een leuke belevenis. Waren daar in februari voor de CL-wedstrijd tegen PSG (0-4). Parkeerplaats gewoon in de woonwijken rond het stadion zoals hierboven aangegeven. Een vettige spaghetti bolognaise gegeten ondanks dat we een pízza bolognaise besteld hadden in een gore keet rond het stadion. In het stadion drank te halen met een betaalkaartje van de club zoals je nu overal ziet. Mooi, proper stadion dat gunstig is qua akoestiek. Leuk, ook niet al te groot.

jvdreumel2

Citaat van: wekke op nov 12, 2014, 15:15:37
Viel Leverkusen tegen? Ik ga op 20 december naar Leverkusen - Frankfurt met de neefjes van mijn vriendin.

Tegenvallen is een groot woord. Het dak van het stadion is kenmerkend maar vond ik niet mooi. Een wand achter het doel heeft meer weg van een kantoor dan van een stadion. Daarnaast waren er tijdens de door mij bezochte wedstrijd 20% lege plekken in het stadion en het stadion was niet zo hoog als die van BMG. Van een ploeg die met regelmaat champions league speelt had ik meer verwacht hoewel ik natuurlijk vooraf stiekem de foto's had bekeken.

Daarentegen was het parkeren eenvoudig (grote parkeerruimte onder de snelweg), aardige supporters, heerlijk gemoedelijk sfeertje.
Prima om met de neefjes van je vriendin naar toe te gaan.

Laat je voorpret niet bederven door mijn vergelijking met het stadion van BMG want ik heb ook in Leverkusen zeker genoten van de wedstrijd en het stadion is mooier dan menig Nederlands en Belgisch voetbalstadion.


hgrm

Vorig seizoen (of dat ervoor alweer?) ben ik naar Leverkusen-Schalke geweest. Da's natuurlijk een topaffiche en het was dan ook goed vol. Het stadion vond ik zeker niet onplezierig. Inderdaad aan één kant een groot gebouw met loges, maar dat vond ik niet storend verder. Wat me het meest bij is gebleven is het fantastische voetbal dat Leverkusen speelde. Schalke werd echt op een hoop gespeeld. Da's natuurlijk een momentopname maar heeft ook wel met clubfilosofie te maken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

wekke

Bedankt voor de reacties. Ik heb enkele jaren terug Leverkusen-Stuttgart eens bezocht, maar dan in Düsseldorf wegens de verbouwingen van de BayArena. Toen had ik , ondanks dat kille stadion, ook al de indruk dat het best wel een familiale en gemoedelijke club is. Wij hebben trouwens kaartjes voor die tribune met de loge's/wand. Gekozen omdat het tamelijk dicht bij het uitvak ligt en je zo ook, volgens mij, ingesloten lijkt door de rest van het stadion.

Ik probeer van deze gelegenheid gebruik te maken om de neefjes wat warm te maken voor mijn hobby. De oudste heb ik al eens meegenomen naar Mönchengladbach en Feyenoord en dat beviel hem prima. De jongste is 11 jaar en begint gefascineerd te geraken door grote stadions en de menigte fans. Natuurlijk was Dortmund de eerste keuze om ze mee naar toe te nemen, maar daar was geen beginnen aan. Dan maar een stadion waar ik zelf nog niet geweest ben. Hopelijk is er een nieuwe traditie geboren :-)

headout

Én, niet geheel onbelangrijk: een prima biergarten aan de recht tegen over het stadion, overzijde van de straat.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

HugoV

Weet iemand of het oude stadion van Union Solingen nog bestaat?
Zou in 2014 worden afgebroken maar kan nergens vinden of dit  is gebeurd

ALenstra

Exacte dagen en tijden voor speeldagen 22 t/m 28 in bundesliga en 2e bundesliga vastgesteld. Opvallend is dat rond pasen niet op de donderdag voor goede vrijdag gespeeld wordt.

hgrm

Goede Vrijdag is in Duitsland een feestdag die ze echt serieus nemen, vandaar.
Op paasmaandag wordt er vaak wel in de lagere regionen gespeeld, dus een lang paasweekend met wedstrijden op Stille Zaterdag en Eerste en Tweede Paasdag zit er meestal wel in.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

Ik heb begrepen dat grote evenementen in Duitsland op goede vrijdag verboden zijn. Normaal werden die wedstrijden dan de donderdag ervoor gespeeld maar dit jaar zien ze ervan af. Nu zijn er extra wedstrijden op zaterdag en zondag.

KRCM1904

Citaat van: HugoV op nov 17, 2014, 20:02:41
Weet iemand of het oude stadion van Union Solingen nog bestaat?
Zou in 2014 worden afgebroken maar kan nergens vinden of dit  is gebeurd

Ik vond enkel dit artikel van 2013, waarin vermeld staat dat het 2014 zou afgebroken worden, maar of inderdaad al gebeurd is ???

http://www.welt.de/sport/fussball/article119556665/Abschied-von-der-ersten-grossen-Fussball-Liebe.html
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Terranova

Citaat van: ALenstra op dec 23, 2014, 22:08:55
Exacte dagen en tijden voor speeldagen 22 t/m 28 in bundesliga en 2e bundesliga vastgesteld. Opvallend is dat rond pasen niet op de donderdag voor goede vrijdag gespeeld wordt.

Over het algemeen zijn er na het vastleggen van het schema weinig verschuivingen, toch?
Voor het weekend van 27/28 februari op het oog;

27/02 - Kaiserslautern - Greuther Furth
28/02 - Sandhausen - VFL Aalen
28/02 - Eintracht Frankfurt - Hamburger SV (kaarten zijn besteld).

ALenstra

Normaal gesproken wordt er niks meer gewijzigd. Of er moet iets geks gebeuren.

headout

http://groundhop.nl - Just another groundhop blog